ad

Geregisseerd door: Steve Miner

Met onder meer: C. Thomas Howell, Rae Dawn Chong en Arye Gross

Releasedatum: 24 oktober 1986

Over Soul Man

"A comedy with heart and soul"

Mark ziet geen problemen in z'n nabije toekomst en z'n opleiding. Hij kan naar Harvard en zijn ouders hebben genoeg geld om dit alles te betalen. Maar dan besluit zijn vader om de geldkraan te sluiten, en is Mark aangewezen om zelf uit te zoeken hoe hij rond moet komen en hoe hij zijn schoolgeld moet betalen. Het enige waar hij terecht kan is een fonds alleen voor zwarte studenten. Geen probleem, het enige wat ie nodig heeft is een overdosis huidkleuringspillen en een andere manier van praten en doen, denkt hij.

imageimage

• 1955 berichten

Snap niet waarom deze film zo ondergewaardeerd is. Om sommige dingen heb ik echt kromgelegen!

Wat 'doet' 'ie op imdb ?

Geronimo, weer een jaren '80 film he !

• 1955 berichten

Daar heeft ie maar 4. zoveel, ik vind 't toch minstens 'n 5 uit 10. Tja, die jaren 80...

Deze film is echt steengoed..........mensen die er niet om kunnen lachen...zijn niet wijs.

avatar van Waku

Waku

Grappige en luchtige komedie.

Ongecompliceerd.

avatar van Poeha

Poeha

Marlon Vasilda schreef:

Eerste gedeelte ben ik het volledig mee eens.

Tweede gedeelte... mensen hebben verschillende smaken, niet waar?!

5* My kind of film!

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Erg leuke maar ietwat lange jaren 80 comedy. Heerlijk tijdperk was dat toch .

• 1955 berichten

O wat blíjft dit toch 'n leuke film!

avatar van Reinbo

Reinbo

Pff een stuk slechter dan ik 'm vroeger vond. 1* er af. 1,5*

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2058 stemmen

Die maat van de soulman redt de hele film met zijn prachtige oneliners. Voor de rest standaard bagger. Wat is het toch met die verkleedpartijtjes dat het zelden echt over komt en alle filmfiguren erin trappen...

avatar van sorayaa

sorayaa

wel een leuke film wil deze film wel weer trug zien

avatar van aburex

aburex

Best een leuke film. Heb hem al meermalen gezien, ook in de jaren tachtig toen hij op video uitkwam. Kwam toen toch iets leuker over dan nu.

Toch nog 4 sterren

avatar van LuckySean7

LuckySean7

ik kan hier heel kort over zijn waardelose film echt een no brainer

avatar van MyOwnStyle

MyOwnStyle

Haha wat een film. Ik verveelde me echt dood deze week aan zee, en bekeek hem dan maar op vtm. Vond de film nog niet eens slecht, gewoon flauwe humor zonder nadenken. Best vermakelijk, viel beter mee dan verwacht.

avatar van yeyo

yeyo

Geinig filmpje over een oppervlakkige snob die zwart veinst te zijn om een studiebeurs te krijgen. Zou anno 2010 vanwege de 'political correctness' natuurlijk allemaal niet meer mogelijk zijn, Spike Lee zou er waarschijnlijk een tweede Million Man March tegen organiseren.

Het begint allemaal erg leuk en gevat, maar zoals gebruikelijk bij dit soort films vervalt het naar het einde toe in zeemzoete, moralistische nonsens.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Een film die heerlijke begint en rustig eindigt, waarvan ook de acteurs de ruimte hebben om te acteren.

Het verhaal is leuk en verassend ook aan alle kanten erg racistisch. De casting is goed gecast en het acteer werk is ook voldoende. Zelf hier en daar nog een goede glimlach en een beetje spannend maar laten we niet overdrijven.

avatar van DDT

DDT

in de jaren 80 waren er veel zo typische films, ik vond ze toen niet slecht ze

avatar van FlorisV

FlorisV

geronimo schreef:

Ik denk dat de meesten hem aardig vinden maar meer ook niet. Bovendien is er nog een groep die het gemiddelde omlaag trekt door hem keihard een 1 te geven vanwege vermeend "racisme" (zelf denk ik dat deels de draak wordt gestoken met stereotypen maar dat de film er zelf ook aan doet, tsja het zou nu een hoop oproer geven, blackface ligt zeker in de VS gevoelig door de associaties die het heeft met Amos & Andy). Dan kom je uit onder het gemiddelde.

Howell over de kont van Chong: What an ass!

Chong over Howell: What an asshole!

avatar van teigertje

teigertje

Onterechte en belachelijke lage raiting met alle respect, onverdiend.

Voor deze gigantische classis hit uit de eighties.

Genieten en tijdloze gigant.

Met de fantastische C.Thomas Howell van The hitcher en Rae Dawn Chong van Commando.

Een juweel van een komedie film.