Uptown Girls (2003)

geregisseerd door Boaz Yakin
met Brittany Murphy, Dakota Fanning en Marley Shelton

Een vrouw uit New York (Brittany Murphy) neemt een baantje als Babysitter om respect van haar vriendje te krijgen. Alleen blijkt het meisje waar ze op moet passen (Dakota Fanning) een heel verwend kreng, en het oppassen gaat het niet zo makkelijk als ze had gehoopt.

avatar van Anouk.
Leuke film, niet echt top of zo, maar wel gewoon vermakelijk.
Ik ben niet het type wat erg van meisjesfilms houd, maar deze is uit te houden door de heerlijk blonde acties van Brittany Murphy (hoewel ze niet geweldig speelde) en bitchy Dakota Fanning die aan het einde wel heel lief is. Dat vriendje is trouwens echt vervelend, alleen al door z'n gezicht, maar dat liedje van 'hem' is wel heel aanstekelijk. En de eindscène is geniaal.
3 sterren

avatar van Spetie
Matige film. Dakota Fanning is en blijft een geweldig acteertalentje, maar in deze film speelt ze zowat haarzelf. Erg volwassen en vooral erg irritant. Zeker niet slecht, maar het is niet mijn ding. Murphy is redelijk en samen met het nogal erg zoetsappige en voorspelbare verhaal blijft er vrij weinig over. Nou ja het varkentje steelt dan wel de show, dat moet gezegd worden. Verder zeker geen film die ik ook nog eens wil zien.

avatar van chebby
Ik vond dit een erg leuke film en vind Dakota hierin goed acteren!:) Je moet ervan houden.

neo (crew)
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > R.I.P.

avatar van AGE-411
za 6 maart om 18.40 op 2BE

avatar van mikey
Ik heb echt mijn best gedaan voor deze chicks and a half in a flick. Maar helaas. Veel 'schattig' gedoe, heel veel traantjes en slappe wijsheden in een damesfantasie.

avatar van Parisa
Jesse Spencer en het varkentje hebben de film gered. Nee hoor, hij keek leuk weg.

avatar van bellaatje
Best een aardige film. Lekkere zoete vermakelijke verstand-op-nul film

avatar van m1701
Aangename film.
Fanning deed het weer erg goed. Vond alleen Murphy een beetje overdreven en aanstellerig.
Verhaal zelf vond ik ook wel erg leuk
Leuke feelgoodmovie

avatar van DonOswaldo
Wegkijkertje.

Wil misschien iets teveel op zich nemen met de romance, het plotje met de beste vriendin en de vrienden-relatie die ontstaat tussen Murphy en Fanning (en nog een sub-sub-plotje als dat van de moeder en Fanning). Maar uiteindelijk redt de film zich redelijk en Dakota Fanning doet het ook oke, maar het is Brittany Murphy die het naar een voldoende trekt.

avatar van elmo4ever
zwak! voorspelbaar makkelijk, echt een slechte film meer heb ik er niet over te zeggen!
slecht bedacht niet grappig het slaat gewoon weg nergens op!

avatar van Katharina
Ontzettend schattige film, echt een aanrader! Alleen het einde vond ik wat slap.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zeer zoete komedie die vrij druk overkomt. Niet echt mijn ding, al hoor ik denkelijk toch niet tot het doelpubliek. Een film dat ook niet echt verrast en gewoon voortkabbelt. Geen slechte film, eerder een lege vervelende doos zonder inhoud.

avatar van soom
Uptown girl, she's been living in her uptown world.

Zoals ik al beschreef, na het gesteggel eerder deze week, vanwege het feit dat mijn bericht aangepast werd, (ik staarde vol ongeloof naar de inhoud van mijn PM, toen ik 'm had gelezen), had ik wel weer eens behoefte aan een lekker niets aan de hand filmpje. En wie is er beter geschikt om te amuseren dan lieve, schattige, sprankelende en charmante Brittany? Ik vind haar echt helemaal geweldig, in alles. Ze is natuurlijk en uiteraard geen al te beste actrice. Geen niveau van Kate Winslet, bijvoorbeeld. Of Christina Ricci. Of Kirsten Dunst. Maar mrs. Monjack had gewoon echt een bepaalde klasse, die een film tot een bepaald niveau tilt. Dat laat Uptown Girls dan ook weer eens goed zien. Ze is gewoon echt, op haar manier dan wel te verstaan, een sterke actrice. Ik vind haar interessant, kijk uit naar de andere rollen. Rust zacht, Brittany.

Dakota Fanning! Jee! Echt? Ja, echt. Hoe het komt dat ze me nu eens niet irriteerde of me liet wensen dat ze naar de maan geschoten kon worden. Ik weet het niet, maar ze acteerde sterker dan wat ik me herinner van Charlotte's Web. Niet in de buurt van New Moon of Eclipse, dit ging echt net een beetje verder dan dat. Ongeloofloos.

Jaa, dit is wel een heerlijke feelgood film. Voel me meteen weer een stukje blijer dan ik me voelde in elk geval !

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Bericht aangepast, off topic verwijderd.

Leuke film. Dakota als altijd als irritant meisje en Brittany Murphy speelt een vrolijke griet. Als je de film hebt gezien zou je bijna zelf een biggetje gaan kopen !

avatar van Noodless
Vermakelijke komedie met een heerlijke enthousiaste Brittany Murphy en de steeds goed acterende Dakota Fanning. Leuke rollen met daarbij nog een lief varkentje dat voor een paar grappige scènes zorgt. 6/10

avatar van Sopherian
Super leuke film! Brittany Murphy was echt een geweldige actrice ook hier weer. R.I.P
Zeker een aanrader!

avatar van lynehook
Leuk filmpje als je van dit genre houdt.

avatar van alexspyforever
Bij momenten toch meer drama dan comedy eigenlijk. Er zijn ook weinig momenten waarbij ik echt heb moeten lachen en dat was wellicht ook niet de bedoeling van de film. De film is goed voor zijn genre. Vooral de scènes tussen Dakota en Brittany zijn goed. De rest is eigenlijk nogal saai.

Matige film waarin een rijkeluisdochter haar geld kwijt raakt en een baantje neemt als babysitter. Een mager verhaaltje met een voorspelbaar verloop. Ook is de humor wat aan de flauwe kant. Echt vervelend wordt de film niet, wat vooral te wijten is aan de leuke wisselwerking tussen de jonge Dakota Fanning en Brittany Murphy.

avatar van Maxie Fields
Vreemd genoeg zijn de buiten opnamen van Uptown Girl niet in het echte Uptown gefilmd maar in Upper Westside dat daar ten zuiden van ligt, maar dit terzijde. Ook wordt er nog gefilm in het amusement park van Coney Island, in het zuiden van Brooklyn. De indoor opnamen zijn in de studio op Long Island gefilmd.
Enfin, ondanks het flinterdunne plot en een film dat weinig memorabele of echt grappige momenten kent, zet bitchy Kota haar rol goed neer en is ook de charismatische Brittany Murphy (R.I.P.) als vrolijke nanny goed gecast. Maar goed ook, want de acteerprestaties houden de matige film maar net overeind. Een kleine zes.

avatar van Kahlo
Aardig niemendalletje, voor als je je een keer verveeld.

De destijds 8-jarige Dakota Fanning laat haar grote talent zien en de veel te vroeg overleden Brittany Murphy doet het ook leuk.

De onvolwassen Molly (Brittany Murphy) feest er dankzij de erfenis van haar rockster vader flink op los. Maar als een zwendelaar er met haar fortuin vandoor gaat, moet ze een baantje vinden. Ze wordt oppas van Lorraine (Dakota Fanning). Het meisje gedraagt zich, ondanks haar jonge leeftijd, al veel te volwassen. Dit komt mede door haar onverantwoordelijke moeder. Molly leert verantwoordelijkheid van Lorraine, die zich op haar beurt weer als een kind leert te gedragen.

Klinkt allemaal flauw en voorspelbaar, en dat is deze Komedie film ook, al speelt de film in een sprookjesachtig New York en werkt de lichtzinnige toon bij vlagen aanstekelijk.