Ghost Dad (1990)

geregisseerd door Sidney Poitier
met Bill Cosby, Kimberley Russell en Denise Nicholas

Een weduwnaar met drie jonge kinderen, van wie de oudste het huishouden bestiert, heeft drie jaar eerder zijn financiële reserves uitgegeven aan de vergeefse operaties voor zijn vrouw. Nu werkt hij zich uit de naad, met uitzicht op promotie. Veel thuis is hij niet, maar van alle afwezige vaders is hij een van de amusantste: de bedverhaaltjes voor zijn kleinste laat hij achter op een cassettebandje en dan vindt hij ook zelf, op miraculeuze wijze, de dood. Dat wil zeggen: voordat hij naar het hiernamaals vertrekt, mag hij nog enkele dagen - als een slechts in duisternis zichtbaar spook - rondwaren om zijn zaakjes op orde te krijgen.

Ookal duizend keer gezien.

Herald
En alle duizend keer even leuk?

ook al duizend keer op tv geweest. Slechte film trouwens, ik vond er weinig aan en Cosby vooral irritant.

*1/2

avatar van ewalk
schijtfilm

Ik vond het wel leuk 4.0

avatar van Mary_Shaw
Leuke film jammer dat het niet kan zomaar even uit je lichaam springen

avatar van movie acteurs
Beetje onleuke komedie. Het enige leuke in deze film is dat Bill Cosby erin zat. 1,5 is vrijwel alleen aan hem te danken. Voor de rest een hele gewone en erg matige komedie. Verhaal is stupid en acteerwerk is niet goed. Eigenlijk stelt de film ook helemaal niet veel voor. Klaar. 1,5.