The Three Musketeers (2011)

2,84

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland
Actie / Avontuur

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Milla Jovovich, Logan Lerman en Matthew Macfadyen

The Three Musketeers speelt zich af in de 17e eeuw en gaat over D'Artagnan die in zijn strijd met Kardinaal Richelieu de samenwerking aangaat met de drie musketiers Athos, Porthos en Aramis. D'Artagnan kan de hulp goed gebruiken en samen met de drie musketiers probeert hij de snode plannen van Kardinaal Richelieu, om de koning tot aftreden te dwingen, te dwarsbomen.

260 BERICHTEN 50 MENINGEN
avatar van Jawaddedadde
geplaatst: 5 november 2013, 15:22 uur [permalink]
Onlangs op tv gezien en ik was echt aangenaam verrast.

Gewoon een erg leuke avonturenfilm met een nodige dosis humor. Groot voordeel is dat de film zich helemaal niet serieus neemt waardoor het enorm lekker wegkijkt. Visueel ook bovengemiddeld te noemen. Film kan ook rekenen op een uitstekende cast met bijrollen voor onder andere Waltz, Mikkelsen, Bloom en Temple.

Leuk!

avatar van moesty
geplaatst: 13 november 2013, 10:45 uur [permalink]
Flauwe remake van het alom gekende verhaal, maar geef mij maar de ouder versies.
Die Logan Lerman als d'Artagnan, kon ze echt niets beter vinden.
Aan special effects geen gebrek, maar daar moet de film het niet van hebben.
Nee, gewoon tijdverlies.

avatar van Piratje
geplaatst: 20 december 2013, 03:53 uur [permalink]
Een amuzante gezinsfilm met een aantrekkelijk verhaal vol humoristische momenten.
Maar trekt helemaal niet op het gekende "De drie musketiers" van Dumas waar heel wat meer actie in zit.
Maar ok hetzelfde zou het ook niet mogen in deze tijd.

De regie kent prachtige momenten. Spijtig dat het acteertalent over zijn geheel toch te wensen over laat. De nieuwe trucs zijn aanvaardbaar meegenomen.

Het plot is vanzelfsprekend een grap op zichzelf en heel gepast bij dit avontuur waarin men nu eenmaal eens goed mag overdrijven.

Het enige dat overblijft is Frankrijk en Engeland. Of beter Parijs en Londen.

En zo ging een droom in vlammen en rook op. Om ook eens een cliché toe te voegen.

4,0* aardig aanbevolen.

geplaatst: 8 januari 2014, 23:14 uur [permalink]
Die Anderson toch.

Wat maak je hier nu eigenlijk van? Kostuumfilms zijn m'n ding niet, maar het oogt veel vlotter en moderner dan menig kostuumfilm. Steampunk invloeden zitten in de kleinste kiertjes maar komen nooit helemaal naar boven. Visueel is het veel hipper dan een film als deze normaal gezien dicteert, maar écht aan de praat krijgt Anderson het ook weer niet.

Ook de cast is een superweird allegaartje. Onder Jovovich kom je niet onderuit, maar Mikkelsen en Waltz als bad guys ... beetje raar voor een film van dit kaliber. Geen idee of er een groot budget achterzit, maar de films van Anderson blijven toch altijd aanvoelen als een B-film, zelfs al oogt het vaak wél gewoon duur.

Het vermaakt in ieder geval wel. Goed is het niet, maar op zich is het wel tof een keer een MI-scene in dit tijdperk te zien. Vooral tof dat Anderson dat soort grenzen eens doorbreekt. Verder duurt het allemaal iets te lang en begint naarmate het einde in zicht komt de CG wat te stokken, maar op dat moment is het al zo fout dat het amper nog opvalt.

Grappig. Duurt iets te lang, setting boeit me niet, soms zo kitscherig dat het pijn doet, maar vermaken doet het wel.

avatar van moviemafketel
geplaatst: 14 februari 2014, 22:49 uur [permalink]
Duidelijk stukken minder dan het origineel. De aankleding is goed en het is allemaal wat bombastischer en futuristischer, maar daar houdt het dan ook wel op.

Vooral het acteerwerk van de gehele cast was werkelijkwaar abominabel. Dit verraste me, aangezien er een aantal grote namen meedoen. Ze lijken zich alleen niet op hun plaats te voelen.

Slap einde en de laatste halve minuut liet zich wel raden, maar voor mij hoeft er geen vervolg meer te komen.

Houd het origineel wel als fijne herinnering en ga deze versie snel vergeten.

avatar van Saving Pvt. Pyle
geplaatst: 14 februari 2014, 23:55 uur [permalink]
Weer zo'n dumbed down filmpje van die hack Anderson. 1,5.

avatar van J.Ch.
geplaatst: 17 februari 2014, 21:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hersenloos vermaak in de stijl van Pirates of the Carribean. Vooral in het eerste uur neemt de film zichzelf nauwelijks niet serieus, en dit in combinatie met de wat absurde actie deed me regelmatig verwachten dat Jack Sparrow elk moment op kon dagen. Tegen het einde wordt het helaas wat serieuzer, erg jammer (om maar weer de vergelijking met PotC te maken: dat derde deel had ook te lijden onder te veel pretenties).

De drie musketiers zelf krijgen mijns inziens wel erg weinig aandacht, hoewel het geloof ik inherent aan het verhaal is dat juist de vierde, aspirant-musketier de meeste aandacht krijgt. En laat ik nu net D'Artagnan weinig boeiend vinden. Logan Lerman lijkt met zijn kapsel en babyface meer op een meisje. Zijn romance vond ik erg weinig interessant. Orlando Bloom vond ik ook niet geslaagd, het over-the-top gaat hem blijkbaar niet zo goed af als het eens wél de bedoeling is.

Matthew Macfadyen kon mij wel boeien als Athos. Van Porthos heb ik eigenlijk bar weinig meegekregen. Luke Evans als Aramis vond ik verreweg de leukste, maar hij kreeg mijns inziens veel te weinig aandacht. Milla Jovovich is misschien geen fantastische actrice, maar ik vind het personage van Milady sowieso zó leuk dat zij daar niets aan af doet. D'Artagnan valt volledig in het niet bij haar. Mads Mikkelsen krijgt veel te weinig te doen als eenogige schurk, dat hebben we hem in Casino Royale al veel beter zien doen. Christoph Waltz is een mooie kardinaal Richelieu. Het is me trouwens wel een volstrekt raadsel waarom hij er aan het eind van de film niet wordt bijgelapt door de musketiers.

Ik denk dat dit vooral een film is die je met de juiste verwachtingen moet bekijken. Dan valt er best wat te genieten. Ik voor mij zou het helemaal niet erg vinden als er een vervolg kwam.

avatar van VforVictor
geplaatst: 26 februari 2014, 10:44 uur [permalink]
De film heeft niet veel om het lijf, maar kijkt lekker weg. 2,5 ster.

avatar van arno74
geplaatst: 28 februari 2014, 10:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Popcornvermaak waar het originele verhaal van The Three Musketeers ver te zoeken is. Het vermoeiende begin zit vol met flauwe humor, onzinnige dialogen en stoere tienerpraatjes. Na bijna een half uur krijgt het verhaal gelukkig wat meer vorm en lijkt het ook ergens heen te gaan, zonder ook maar een moment echt goed te worden. Vanaf dat moment kijkt het wel redelijk weg, om vrij snel daarna weer af te zwakken.

Oppervlakkige en matige fantasierijke avonturenfilm, waarbij de slechte cgi en het zwakke acteerwerk opvallen. Leuk voor wie van wie van zwaardgevechten houdt of graag een gevecht tussen vliegende schepen ziet, geheel in de stijl van het zoveelste vervolg op Pirates of the Caribbean.

1,5 a 2 sterretjes.

geplaatst: 24 mei 2014, 14:45 uur [permalink]
Van deze film had ik helemaal niets verwacht. De versie uit de jaren 90 vond ik namelijk maar mager. Maar deze film is super! Iedereen is goed gecast, leuk verhaal, humor, goede actie en hele mooie effecten. Dat oorlogsschip is toch fantastisch. Heb genoten!!

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 22 juni 2014, 10:35 uur [permalink]
Tja moeilijk waar DArtagnan mij alleen irriteert is het lastig als het verhaal om hem draait. Humor kwam ook niet best uitde hoek. Blijft ook jammer dat je ondanks talloze gevechten niet of nauwelijks een spatje bloed ziet. Luie Evans speelde zoals altijd goed, Bloom en Waltz wat tegenvallende prestaties. En Milla doet het geweldig. Al met al redelijke film maar geef mij de versie met Charlie Sheen etc maar.

avatar van Thorongil
geplaatst: 5 juli 2014, 23:46 uur [permalink]
Morgenavond op VTM. Heb hem afgelopen jaren denk ik al 3 keer gezien, blijft leuk en ontzettend entertainend.

avatar van Gang_Star
geplaatst: 21 juli 2014, 19:01 uur [permalink]
Een hoop bekende koppen in de cast, een film met vaart en veel actie die prima wegkijkt. Best leuk, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Daniël44
geplaatst: 27 juli 2014, 12:27 uur [permalink]
Een redelijk grappige film met leuke actie. Maar af en toe voorspelbaar en een beetje saai. Wel een paar bekenden als: Orlando Bloom en Milla Jovovich. Een aardige film en niet meer dan dat.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: 11 oktober 2014, 23:52 uur [permalink]
Een hele rits aan bekende gezichten in deze hervertelling van het welbekende verhaal. Helaas is het verhaal al veel te vaak (beter) gedaan , waardoor deze film gewoon geen goede indruk maakt. De wel erg plastische decors vond ik zo nu en dan ook een beetje om te janken. Anderson heeft iets teveel zijn best gedaan om er een visueel spektakel van te maken.
De film weet hier en daar zeker te vermaken , maar ik heb wel beter gezien.

avatar van ILDIB
geplaatst: 13 oktober 2014, 18:16 uur [permalink]
around the world met jacky chan. O nee 3 musketiers. wel grappig allemaal maar beetje simpel.

geplaatst: 22 mei 2015, 09:25 uur [permalink]
Heerlijk onzinspektakel met een lekkere mix van bekende koppen & nieuwe gezichten die het allemaal leuk doen, met name de scene tussen Orlando Bloom en Christopher Waltz stemde me erg vrolijk. Het heeft allemaal niets om het lijf maar het ziet er spectaculair uit, is grappig, vermakelijk en duurt niet te lang. Ik werd hier gisteravond ontzettend vrolijk van. Leuke soundtrack ook trouwens. Jammer dat dit zo geflopt is destijds, The Three Musketeers had meer verdiend.

avatar van coldstorm
geplaatst: 9 oktober 2015, 13:02 uur [permalink]
op zich een leuke film met een redelijk leuk verhaal
maar hij past niet bij de historische films
waar ik de laatste tijd veel naar kijk en daarom snap ik niet dat deze film in de lijst staat van historische films ( aan de andere kant kon ik dat ook wel weten) maar ik hoopte op een serieuzere versie
en dat viel mij iets tegen het is een leuke comedie (zo zie ik het)
maar ik hoop dat er ooit een wordt gemaakt die ik ook daadwerkelijk bij hisorische film mag plaatsen
toch nog een voldoende.

avatar van Joy4ever
geplaatst: 24 juli 2016, 08:12 uur [permalink]
Het paleis van Wurzburg dat door moet gaan voor een Frans paleis 😕

Bijzonder slappe versie van de 3 musketiers. Teveel matig tot slechte scenes. Spannend wordt het ook nergens. Humor? Niet meegekregen. Geinig om een keer gezien te hebben maar geen aanrader.

Ook pijnlijk dat ze opzichtig hinten naar een tweede deel. Maar die komt er dus niet. Fail.

geplaatst: 8 januari, 22:14 uur [permalink]
Redelijke film over een jongeman die zich aansluit bij de drie musketiers. Het welbekende verhaal, met hier en daar wel wat wijzigingen. De personages weten niet echt te boeien, en de film had wat korter mogen zijn. Wel mooi aangekleed, met mooie kostuums en sets. Ook de actie-scenes zijn hier en daar wel de moeite waard, waardoor het nog wel gemakkelijk wegkijkt. Een nipte 3.0 sterren.