Genre: Actie / Komedie
Speelduur: 161 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Paul Thomas Anderson
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Sean Penn en Benicio Del Toro
IMDb beoordeling:
7,7 (325.230)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 25 september 2025
Beleef deze film nu bij Pathé! TIPOn Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vanaf 18 februari in 35 bioscopen
Plot One Battle after Another
"Some search for battle, others are born into it..."
De uitgebluste revolutionair Bob leeft samen met zijn energieke, zelfredzame dochter Willa ondergedoken op een rustige plek en gaat stoned en paranoïde door het leven. Als zijn aartsvijand na zestien jaar weer opduikt en Willa verdwijnt, moet de voormalige rebel zichzelf bij elkaar rapen om haar te vinden, waarbij zowel vader als dochter wordt geconfronteerd met de consequenties van zijn verleden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 325230)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- One Battle After Another (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 4,99
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Col. Steven J. Lockjaw
Willa
Sensei Sergio St. Carlos
Deandra
Perfidia
Laredo
Virgil Throckmorton
Bill Desmond
Sommerville
Reviews & comments
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
Echter door de complete intelllectuele leegheid en ondoordachte smerige woke porn heb ik me hier dusdanig aan zitten irriteren dat ik echt niet hoger dan 2 * kan komen. "Gatverredamme" is toch wel het woord dat mijn ervaring het beste samenvat. Erg jammer.
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Het is inderdaad wel een beetje jammer voor je dat er aan de andere kant van het spectrum zo weinig regisseurs zijn die fascisme verheerlijken
Nou deze film is een perfect voorbeeld van (links) fascisme verheerlijking: als je als burger niet meer in democratie gelooft en je je doelen met geweld wilt bereiken en je idealen met geweld wilt opdringen aan anderen is dat wat mij betreft wel de beste samenvatting van wat fascisme is. En nee, daar houd ik dus niet van. Ik haat fascisme.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11932 berichten
- 5335 stemmen
Ik laat de discussie vooralsnog staan, maar hou het wel bij de film - dit is niet de plek voor persoonlijke aanvallen en wel / niet links / rechts.
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
De film toont geweld van twee kanten. We zien het anoniem, straffeloos uitoefenen van geweld, een politiemacht die een school binnenvalt, een samenzwering voor een liquidatie, etc. Allemaal vormen van machtsmisbruik (of is dat een 'liberaal' concept?). En allemaal passend binnen het eerdergenoemde frame van fascisme. We zien ook het gewelddadig verzet daartegen. En juist dat laatste leg jij uit als (een daad van) fascisme?
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
De film toont geweld van twee kanten. We zien het anoniem, straffeloos uitoefenen van geweld, een politiemacht die een school binnenvalt, een samenzwering voor een liquidatie, etc. Allemaal vormen van machtsmisbruik (of is dat een 'liberaal' concept?). En allemaal passend binnen het eerdergenoemde frame van fascisme. We zien ook het gewelddadig verzet daartegen. En juist dat laatste leg jij uit als (een daad van) fascisme?
Fascisme is antidemocratisch (check), dictatoriaal (check), geweld (check), propaganda (check), palingenese (check). Sure, van nationalisme is hier geen sprake maar it checks a lot of boxes. En jij beschuldigt mij fascist te zijn, waarom precies eigenlijk? Volgens mij check ik geen enkele van de boxes en zegt zo'n uitspraak meer over jou dan over mij.
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
Fascisme is antidemocratisch (check), dictatoriaal (check), geweld (check), propaganda (check), palingenese (check). Sure, van nationalisme is hier geen sprake maar it checks a lot of boxes. En jij beschuldigt mij fascist te zijn, waarom precies eigenlijk? Volgens mij check ik geen enkele van de boxes en zegt zo'n uitspraak meer over jou dan over mij.
Hoe valt het geweld van enkele verzetsstrijders te duiden als dictatoriaal?
Welke propaganda (palingenese?) bedoel je?
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Hoe kom je er op dat de French 75 uit de film niet democratisch georganiseerd is?
Ja zo werkt dat natuurlijk niet
Democratie gaat over een land, niet over een subgroepering in een land. Als meer dan de helft van de inwoners heeft gekozen voor beleid van gesloten grenzen dan kan je het daar niet mee eens zijn en actie ondernemen maar dat is dan antidemocratisch, helemaal als je dat met geweld dan gaat doen en jouw mening met geweld wil opdringen aan de meerderheid.
Ja dat dus, 1 kleine groep mensen gaat met geweld hun eigen beleid uitoefenen.
De hele film is 1 grote propaganda prent. De hoofdpersoon wordt lettelijk als held neergezet terwijl hij gewoon een bommenlegger is die met zijn geweld zijn zin wil doordrijven.
Basto
-
- 12015 berichten
- 7426 stemmen
Ja zo werkt dat natuurlijk niet
Democratie gaat over een land, niet over een subgroepering in een land. Als meer dan de helft van de inwoners heeft gekozen voor beleid van gesloten grenzen dan kan je het daar niet mee eens zijn en actie ondernemen maar dat is dan antidemocratisch, helemaal als je dat met geweld dan gaat doen en jouw mening met geweld wil opdringen aan de meerderheid.
Ja dat dus, 1 kleine groep mensen gaat met geweld hun eigen beleid uitoefenen.
De hele film is 1 grote propaganda prent. De hoofdpersoon wordt lettelijk als held neergezet terwijl hij gewoon een bommenlegger is die met zijn geweld zijn zin wil doordrijven.
Uh, volgens mij heb jij de boodschap van de film niet helemaal scherp. Er is geen enkele extremist wijzer geworden van hun daden.
Onze hoofdpersoon is enkel activist omdat hij van bommen houdt. Verder is hij a-politic. Hij wordt vervolgens wel gestraft voor zijn daden in de vorm dat hij zijn identiteit moet opgeven en de rest van zijn leven in paranoia en off the grid moet doorbrengen.
Verder worden alle terroristen en rechts extremisten gestraft (door dood, gevangenschap of leven in ballinngschap) en eindigt de film met een boodschap van hoop: de dochter van een recht extremistven linksecterrorrist is een prachtige zelfbewuste jonge dame geworden.
Kortom begraaf de extremistische strijdbijl en sla samen de middenweg in….
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Uh, volgens mij heb jij de boodschap niet helemaal scherp. Onze hoofdpersoon is enkel activist omdat hij van bommen houdt. Verder is hij a politic.
Hij zit bij 'the resistance' omdat hij blijkbaar voor een open grenzen beleid is en van mening is dat illegalen niet illegaal moeten zijn. Vervolgens gaat hij die illegalen met geweld 'bevrijden'. Hoezo is dat niet politiek?
Minus de bommenleggende activistische 'held' van het verhaal die gewoon een terrorist is. Als die door PTA ook gewoon op de electrische stoel was gezet dan had ik je gelijk gegeven
Maar hij wordt hier gewoon verheerlijkt.
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
Ja zo werkt dat natuurlijk niet
Democratie gaat over een land, niet over een subgroepering in een land.
In jouw definitie pleegt ieder individu die een strafbaar feit begaat ook automatisch een antidemocratisch feit? Een demonstratie is antidemocratisch want het gaat in tegen de voorkeur van de meerderheid? Een dictator is een klein groepje mensen met een agenda. Dus we hebben in Nederland duizenden dictators?
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
In jouw definitie pleegt ieder individu die een strafbaar feit begaat ook automatisch een antidemocratisch feit?
En een demonstratie is antidemocratisch want het gaat in tegen de voorkeur van de meerderheid?
En een dictator is een klein groepje mensen met een agenda. Dus we hebben in Nederland duizenden dictators?
Ik volg je niet helemaal. Maar het is heel simpel, democratie is wat de meerderheid in een land wil en voor kiest. Als jij het niet met DIE meerderheid eens bent en je er niet bij wilt neerleggen en daar tegen gaat vechten dan ben je dus antidemocratisch. Het is niet zo lastig hoor.
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
Je kenmerkt de acties als fascistisch maar verder dan geweld als onderbouwing kom je niet?
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Ja verdwaald ben ik zeer zeker, in jouw comments, kan er geen chocola van maken, sorry.
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
Ja verdwaald ben ik zeer zeker, in jouw comments, kan er geen chocola van maken, sorry.
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Maakt niet uit, van de film maakte je ook al weinig chocola dus het viel te verwachten. Cheers
De film was behoorlijk eenzijdig en anti-intellectueel maar dat kan je van een Hollywood actiefilm verwachten. Maar er zat nog wel een verhaallijn in. Jouw comments raken schip nog wal. Als een kleine groep iets wil dat de meerderheid niet wil is dat democratisch omdat er binnen dat kleine groepje democratie is? jaja zo lust ik er nog wel een paar.
zoutzak
-
- 1058 berichten
- 7019 stemmen
De film is een aanklacht tegen machtsmisbruik en jij houdt je compas volledig ondersteboven in een poging de fascistische kaart de andere kant op te spelen.
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Je zegt; "het is fascistisch want het is antidemocratisch"
Nee dat maak jij er van. Ik zeg het is fascisme omdat het een groot aantal checkboxen van fascisme checkt. Fascisme is een begrip dat tegenwoordig te pas en te onpas wordt gebruikt, vrijwel nooit worden alle checkboxes gechecked, hier een groot aantal. Vandaar.
Omdat ze ingaan tegen de democratie, ze verwerpen wetten die democratisch verworven zijn, die de meerderheid wil en bevechten deze met geweld. Ik snap niet dat je dat zo lastig vindt om te begrijpen.
Dat zie jij er in. Ik zie iemand die met geweld zijn wil wil opleggen aan een democratische meerderheid die dat niet wil.
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3282 stemmen
Deze discussie heeft er voor gezorgd dat ik de film nog meer ben gaan waarderen. Half puntje omhoog. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22421 berichten
- 5127 stemmen
De laatste berichten verwijderd. Die gingen niet meer over de film. Wat er nog staat is op het randje maar mag blijven. Maar hou het bij de film.
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
De laatste berichten verwijderd. Die gingen niet meer over de film. Wat er nog staat is op het randje maar mag blijven. Maar hou het bij de film.
Sec gezien 100% gelijk maar het is wel exact in het verlengde van de film en raakt precies aan waar de film over gaat. Maar goed ik begrijp de keuze, succes allemaal.
Basto
-
- 12015 berichten
- 7426 stemmen
Hij zit bij 'the resistance' omdat hij blijkbaar voor een open grenzen beleid is en van mening is dat illegalen niet illegaal moeten zijn. Vervolgens gaat hij die illegalen met geweld 'bevrijden'. Hoezo is dat niet politiek?
Minus de bommenleggende activistische 'held' van het verhaal die gewoon een terrorist is. Als die door PTA ook gewoon op de electrische stoel was gezet dan had ik je gelijk gegeven
Maar hij wordt hier gewoon verheerlijkt.
Hij wordt helemaal niet verheerlijkt. Hij leeft als een verslaafde paranoia drugsverslaafde die zijn hele leven verdoofd en op de vlucht doorbrengt.
Is dat jou ideaalbeeld van succes?
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Hij wordt helemaal niet verheerlijkt. Hij leeft als een verslaafde paranoia drugsverslaafde die zijn hele leven verdoofd en op de vlucht doorbrengt.
Is dat jou ideaalbeeld van succes?
Hij wordt letterlijk "a goddamn hero!!" genoemd als ie eindelijk door de passcode check is gekomen (die overigens geslaagd grappig was). Bovendien wordt ie als uiterst sympathiek afgeschilderd en ga je als kijker ook hopen dat ie ontsnapt "aan de fascisten". Terwijl hij natuurlijk gewoon een terrorist is en op de electrische stoel hoort.
Basto
-
- 12015 berichten
- 7426 stemmen
Hij wordt letterlijk "a goddamn hero!!" genoemd als ie eindelijk door de passcode check is gekomen (die overigens geslaagd grappig was). Bovendien wordt ie als uiterst sympathiek afgeschilderd en ga je als kijker ook hopen dat ie ontsnapt "aan de fascisten". Terwijl hij natuurlijk gewoon een terrorist is en op de electrische stoel hoort.
Door wie wordt hij een god damn hero genoemd?
Door wat ondergrondse losers en wachtwoord fetesisten? Zijn dat ook jouw helden dat je ze ze serieus neemt?
Die groep worden als totale idioten afgeschilderd door PTA.
Zou zeggen kijk de film nog eens. Iedereen wordt op de hak genomen.
Fortune
-
- 4319 berichten
- 2777 stemmen
Hij wordt letterlijk "a goddamn hero!!" genoemd als ie eindelijk door de passcode check is gekomen (die overigens geslaagd grappig was). Bovendien wordt ie als uiterst sympathiek afgeschilderd en ga je als kijker ook hopen dat ie ontsnapt "aan de fascisten". Terwijl hij natuurlijk gewoon een terrorist is en op de electrische stoel hoort.
Sympathiek is subjectief. Nee, ik zou zijn leven absoluut niet willen leiden. Je moet daadwerkelijk gestoord zijn zou je dat wel willen na het zien van deze film. Dus iedere crimineel/terrorist moet op een elektrische stoel belanden in elke film? De geschiedenis kent veel linkse terroristische groeperingen; waarom zou je daar niet een film over mogen maken? Ik begrijp de gevoeligheid die mensen hebben bij deze film echt voor geen ene meter. Als je Goodfellas kijkt kun je sommige van die criminelen ook sympathiek noemen maar dat wil toch niet zeggen dat je daarna hun leven wil leiden? Veel criminelen en terroristen zullen ook wel sympathiek zijn. Carlos - Seizoen 1 Carlos was een hele sympathieke man en veel vrouwen vonden hem geweldig en hij was een linkse terrorist. Daar mag je geen film over maken? Alhoewel hebben veel criminelen een poster van Scarface aan de muur. Stuur de Daily Wire een e-mail dat ze een counter film maken over deze film. Er is in wezen een verschil van mening waarbij jij zegt dat je niet over alle onderwerpen een film mag maken. Een restrictie op kunst of onderwerpen en ik vind dat je over alles een film mag maken...
gmx
-
- 1048 berichten
- 779 stemmen
Sympathiek is subjectief. Nee, ik zou zijn leven absoluut niet willen leiden. Je moet daadwerkelijk gestoord zijn zou je dat wel willen na het zien van deze film. Dus iedere crimineel/terrorist moet op een elektrische stoel belanden in elke film? De geschiedenis kent veel linkse terroristische groeperingen; waarom zou je daar niet een film over mogen maken? Ik begrijp de gevoeligheid die mensen hebben bij deze film echt voor geen ene meter. Als je Goodfellas kijkt kun je sommige van die criminelen ook sympathiek noemen maar dat wil toch niet zeggen dat je daarna hun leven wil leiden? Veel criminelen en terroristen zullen ook wel sympathiek zijn. Carlos - Seizoen 1 Carlos was een hele sympathieke man en veel vrouwen vonden hem geweldig en hij was een linkse terrorist. Daar mag je geen film over maken? Alhoewel hebben veel criminelen een poster van Scarface aan de muur. Stuur de Daily Wire een e-mail dat ze een counter film maken over deze film. Er is in wezen een verschil van mening waarbij jij zegt dat je niet over alle onderwerpen een film mag maken. Een restrictie op kunst of onderwerpen en ik vind dat je over alles een film mag maken...
Oef dit is wel lastige thematiek, heb er van alles over te zeggen maar laten we dat maar niet doen want dan wordt het wederom meer een discussie over algemene zaken dan dat het direct over deze film gaat.
Basto
-
- 12015 berichten
- 7426 stemmen
Oef dit is wel lastige thematiek, heb er van alles over te zeggen maar laten we dat maar niet doen want dan wordt het wederom meer een discussie over algemene zaken dan dat het direct over deze film gaat.
Goed idee. Geeft verder ook niet dat je de film niet goed kunt duiden. Kunst is tenslotte een linkse hobby. 
Gerelateerd nieuws

Ook van 'Marty Supreme' genoten? Deze toptitels weten die vibe goed te evenaren

'One Battle After Another' en 'Sinners': de grootste Critics Choice Awards-winnaars op een rij

'One Battle After Another' met Leonardo DiCaprio nu al beschikbaar om te streamen

'One Battle After Another' gooit hoge ogen bij Golden Globe-nominaties
Bekijk ook

Den Sidste Viking
Komedie / Drama, 2025
30 reacties

Frankenstein
Horror / Fantasy, 2025
88 reacties

Roofman
Misdaad / Komedie, 2025
28 reacties

The Nanny
Drama / Thriller, 1965
18 reacties

Caught Stealing
Komedie / Misdaad, 2025
62 reacties

Eojjeolsuga Eobsda
Drama / Thriller, 2025
18 reacties
Gerelateerde tags
californiëgebaseerd op boekweerstandriotusa–mexico bordersensei interraciale relatieop de vluchtopstandpregnant womanbombingxenophobiapost-credits scenebotched robberymissing daughterwhite supremacyjaren 90anti-fascism vader dochter relatierevolutionaries african americananti-racism playfuldramaticaudaciousenthusiastichopeful2020simmigration detention center black comedycar chase
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








