• 11.452 nieuwsartikelen

Met onder meer: Marisa Abela, Jack O'Connell en Eddie Marsan

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 18 april 2024

Plot Back to Black

"Her music. Her life. Her legacy."

Volgt het leven en de muzikale carrière van Amy Winehouse. In de bruisende jaren '00 woont ze in Londen waar ze zich een weg baant naar de roem. De jazz-zangeres mag uiteindelijk meerdere Grammy's op haar conto schrijven en trouwt met Blake Fielder-Civil. Naast het succes worstelt de muzikante met een verslaving aan drank en drugs en komt ze op slechts 27-jarige leeftijd te overlijden aan een overdosis.

Social Media

Raye Cosbert

Nick Shymansky

avatar van Malibu Stacy

Malibu Stacy

Als je de docu hebt gezien kom je niet echt nieuwe dingen te weten over Amy Winehouse, het is gewoon een aardige film die lekker wegkijkt.

avatar van Capablanca

Capablanca

Wisselende reacties hier. Ik vond hem verrassend sterk, heb me prima vermaakt.

avatar van Boneka

Boneka

soom schreef:
Have you seen Amy Winehouse?

Ik heb in Arnhem naar Amy gekeken (september 2015), en Naya's versie van vooral Valerie is en blijft gewoon .

Tja, kippenvel bij de trailer. De eerste keer iig.
De film slaagt daar niet zo in, om dat/die kippenvel over te brengen.
Hoewel, titelsong Back to Black..
Kunstig gemaakt, dat lijdt geen twijfel. Mevrouw Johnson-Taylor oeps mevrouw Taylor-Johnson weet er iets van te maken, ondanks de duidelijke instructies van hogerhand.

Want ja, bij de film van Rachel en Andre schreef ik dat je alles wel als jouw waarheid kunt laten zien, en dat is wat hier dus ook gebeurd. Kleurt braafjes en redelijk zoet binnen alle lijntjes, vliegt niet gierend en stotend uit de bocht. Enigszins jammer, maar te verwachten. Iets meer van gehoopt..

4 jaar na haar dood bijzonder dat je haar gezien hebt in 2015.

avatar van soom

soom

Boneka,

Ik schrijf dat ik naar Amy gekeken heb in 2016. 2015. Ik bedoel natuurlijk dat ik de documentaire-film zag, tenzij je dit sarcastisch of ironisch bedoelt (bedoeld.)

avatar van filmfan59

filmfan59

Onrealistische vertolking / productie... Dit was NOT Amy ... Tja, weet echt niet met welke reden deze film bestaansrecht heeft ....

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Wat een saaie film zeg. Amy Winehouse was een geweldige artiest, maar zo bijzonder is haar levensverhaal niet, vooral enorm treurig hoe ze langzaamaan is gesloopt door haar junkie vriendje en haar opdringerige familie. Maar dat alles komt hier veel te weinig naar voren en wat je ziet is dus gewoon weinig boeiend. De film heeft ook veel te lang nodig om op gang te komen. De film heeft wel kwaliteiten en ook het acteerwerk is niet verkeerd. Maar laten we eerlijk zijn, deze actrice lijkt en klinkt voor geen meter op Amy en dat is toch wel een beetje een afknapper. Gelukkig hebben we haar fraaie muziek nog, daarmee kom je de film wel aardig nog door. Het is geen rotzooi, maar ook zeker geen aanrader. Wil je meer zien over Amy Winehouse? Dan kun je beter Amy (Film, 2015) gaan kijken.