• 10.523 nieuwsartikelen

Met onder meer: John Cena, Alison Brie en Juan Pablo Raba

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 30 november 2023

Plot Freelance

"Retirement didn't suit him."

Voormalig Special Forces-soldaat Mason Pettits verveelt zich dood met zijn baan bij een middelmatig advocatenkantoor en zijn dagelijkse leven als huisvader. Wanneer zijn oude militaire maatje, nu de baas van een louche privé beveiligingsbedrijf, hem een baan aanbiedt als lijfwacht voor de bekroonde journaliste Claire Wellington, accepteert hij de opdracht. Mason moet Claire beschermen tijdens haar reis naar een Zuid-Amerikaans land, waar ze als eerste journalist ooit de beruchte dictator Juan Arturo Venegas zal ontmoeten voor een interview. Het gesprek wordt onverwachts onderbroken door een militaire coup en Claire en haar lijfwacht moeten samen met de krankzinnige dictator de jungle in vluchten waar ze moeten zien te overleven.

Mason Pettits

Alle Media

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 1996 stemmen

Nieuwe van Morel altijd wel fijn verstand op nul popcorn vermaak. Deze hou ik in de gaten.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 2 november 2023 in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Trailer ziet er toch wel erg matig uit. Waarschijnlijk heb ik nu ook al de hele film gezien.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Flitskikker schreef:

Slechts 0% op Rotten Tomatoes: de nieuwste film van John Cena is een ramp | FilmTotaal filmnieuws

De film krijgt alvast bakken met kritiek.

Zonde, leek me nog best wel luchtig bioscoopvermaak eigenlijk.

avatar van Neder0001

Neder0001

Best een leuke film eigenlijk, snap de kritiek niet zo goed. Heb mij er prima mee vermaakt.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Nogal over the top aktie film maar mocht de pret niet drukken

Kijkt lekker weg maar verder niet echt bijzonder

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

De film heeft wel een sterke “The Lost City” uit 2022 vibe waar de hoofdrollen vertolkt werden door Sandra Bullock, Channing Tatum en Daniel Radcliffe. En is dit verhaal al veel vaker verteld en beter. Toch werd het verhaal (flinterdun) goed in beeld gebracht, waarbij de komische noot duidelijk van de dictator Juan Arturo Venegas moest komen, wat Juan Pablo Raba goed deed. De spanning tussen Special Forces-soldaat Mason Pettits (John Cena) en de journaliste Claire Wellington (Alison Brie) kwam niet echt over. Verder leuke acties. Aanrader? Als je zin hebt in een film met je verstand op 0 dan zeker. Uiteindelijk is het een leuk niemanddalletje geworden die je snel weer zult vergeten maar wel vermakelijk was.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

The Oceanic Six schreef:

De film krijgt alvast bakken met kritiek.

Zonde, leek me nog best wel luchtig bioscoopvermaak eigenlijk.

Ik snap niet dat mensen zich hier wat van aan trekken

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Ik had hier best zin in, maar Freelance is gewoon niet zo heel goed geworden. De film lijkt niet goed te kunnen kiezen of ze nu een actiefilm of komedie willen zijn. Het doet qua plot en locatiekeuze denken aan The Lost City met Sandra Bullock en Channing Tatum van niet al te lang geleden, maar die film vond ik veel grappiger en leuker geschreven.

Freelance kent niet echt opvallend of briljante momenten. Het kijkt redelijk weg, maar daar is alles mee gezegd. Jammer ook dat Alison Brie niet echt uit de verf komt. Wat had ik een crush op haar toen ze in Community mee deed, daar was ze ook oprecht grappig. Hier niet zo. De chemie met Cena is er ook niet. Het past bij het niveau van de film, gewoon niet zo best. Maar nog redelijk uit te zitten, dat wel.

avatar van Waku

Waku

John Cena probeert het nog wel.....maar hij kan deze actie komedie ook niet echt redden in zijn eentje.

Daarvoor is de film echt te slap. De combinatie actie en humor komt niet uit de verf.

Met name de humor is te geforceerd. En dat geld ook voor de rol van Juan Rabo Pablo als president Venegas. Het ziet er (te) vaak nogal kneuterig uit.

avatar van Kort&bondig

Kort&bondig

Zwak verhaal. Film om snel te vergeten

avatar van filmkul

filmkul

Een actie komedie geheel volgens de vertrouwde formule. Een slap verhaal, een aantal personen die niet goed met elkaar overweg kunnen maar waarbij het kibbelen langzaam overgaat in een liefdevolle samenwerking, flauwe humor, en wat overdreven actiescenes die niet heel slecht zijn. Geheel volgens de verwachting, maar wel van een wat doorsnee niveau. Het acteerwerk kan er mee door en visueel is het allemaal wel aardig en kleurrijk. 2.5

Vond de film zelf erg vermakelijk. Ik kon lachen om de humor, en het was een leuke cast. Sowieso kan ik John Cena in dit soort dingen wel waarderen.

Gewoon fun genoeg!

avatar van Thiver

Thiver

Voor de film begon werd een trailer vertoond van de nieuwe Dune, wat me eraan herinnerde dat Pierre Morel daar een tijdje voor in de running was. Dodged that bullet...

Anyway, Freelance is lang zo niet slecht als de RT-score doet vermoeden, maar had gewoon een flink stuk beter moeten zijn. Slappe hap.

avatar van macrobody

macrobody

Niet best maar ook geen waardeloos prul. Dus handig als je even niets anders heb liggen.

BBarbie

Van-dik-hout-zaagt-men-planken actieklucht in de Zuid-Amerikaanse jungle. De film brengt weinig nieuws, maar is goed voor ruim anderhalf uur gedachteloos vermaak. Dat Alison Brie onder de meest onmogelijke omstandigheden nog opnames probeert te maken, is wel leuk.

avatar van schumacher

schumacher

Kon er maar heel nipt mee door.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Komt er in Nederland nog een release op dvd / Blu-ray?

avatar van Kondoro

Kondoro

“You know what they say. A man who touches honey... will eventually lick his fingers.”

Tja, je krijgt precies wat je mag verwachten en voor een groot gedeelte is het ook best wel geinig. Ik vond de opening van deze film echt heel cool waar je eigenlijk als een soort ‘Hardcore Henry’ geïntroduceerd wordt met de personage Mason. Alleen in het midden raakt de film zijn kracht (die het toch een beetje kende) wel echt kwijt, en was de film eigenlijk gewoon niet zo héél interessant meer. Wat er toch voor zorgde dat ik mezelf door deze film moest slepen, en daar was ik toch niet echt heel blij mee.

Alison Brie is altijd goed om te zien, ze deed het leuk en een prachtige verschijning om te zien. Samen met John Cena vormen ze toch nog best een leuk koppeltje en deden het beiden toch wel echt leuk. De rest van de cast ook prima, ik vond zelf Juan Pablo Raba ook best leuk acteren, ik moest soms wel lachen om hem.

Voor de rest een vrij doorsnee verhaal en nergens iets bijzonder te noemen. Moet wel zeggen dat ik me voor het grootste gedeelte wel vermaakt heb met de film hoor, alleen wat ik zei, rond het midden valt de film toch wat weg en werd het steeds iets minder sterk.

scorsese

Tegenvallende film over een eens speciaal soldaat die een journaliste begeleidt naar een interview met een dictator. Een actie-komedie met een beetje een buddy element. Te standaard allemaal, en het slappe verhaal weet totaal niet te boeien. De casting is op papier leuker dan in de praktijk. Wel mooie locaties, maar dit weet de film zeker niet te redden.