• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.382 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.104 gebruikers
  • 9.377.963 stemmen
Avatar
 
banner banner

Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)

Actie / Avontuur | 125 minuten
2,73 442 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 125 minuten

Alternatieve titels: Ant-Man 3 / Ant-Man and the Wasp in Quantumania

Oorsprong: Verenigde Staten / Australië / Canada

Geregisseerd door: Peyton Reed

Met onder meer: Paul Rudd, Evangeline Lilly en Jonathan Majors

IMDb beoordeling: 6,0 (265.186)

Gesproken taal: Engels, Oekraïens en Italiaans

Releasedatum: 15 februari 2023

Plot Ant-Man and the Wasp: Quantumania

"Witness the beginning of a new dynasty."

Nadat Scott Lang samen met de Avengers de wereld heeft gered van Thanos, besluit hij zijn persoonlijke verhaal uit te doeken te doen in een boek dat hem ongekende roem brengt. De faam drijft hem echter steeds verder weg van zijn dochter Cassie en de rest van zijn gezin. Maar dan gebeurt er een bizar ongeluk waardoor het gezin wordt opgeslokt in een andere dimensie.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Scott Lang / Ant-Man

Hope Van Dyne / The Wasp

Dr. Hank Pym

Janet Van Dyne

Kang the Conqueror

M.O.D.O.K.

Lord Krylar

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Frankenstein2.0

Frankenstein2.0

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Wat een trailer, Marvel is echt fantastisch

Laat maar komen


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Prima trailer, alleen dat kapsel van Evangeline Lilly... Wat is daar verkeerd gegaan?


avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 2242 berichten
  • 426 stemmen

Vanaf 15 februari 2023 in de bioscoop (Walt Disney Studios Motion Pictures)


avatar van FilmFreak2223

FilmFreak2223

  • 12 berichten
  • 150 stemmen

Net de nieuwste trailer gezien...

Dit wordt echt een film voor 3D, heel benieuwd naar


avatar van Freakje554

Freakje554

  • 114 berichten
  • 218 stemmen

Een Marvel/Star Wars film

Als je Marvel films kent, weet je dat deze film totaal anders is dan de andere...

Groot Star Wars gevoel, wat voor mij niet echt erg is.

Maar weinig tot geen humor...

Verhaal vind ik ook maar simpel.

Kang vind ik dan weer een groot plus punt, want Jonathan Majors doet dit zeer goed.

3,5 (wat laag is voor mij om te geven aan een Marvel film).

Had meer verwacht, maar er komt nog veel meer aan


avatar van Shinobi

Shinobi

  • 4305 berichten
  • 2551 stemmen

Het is best opmerkelijk dat de berichten nog op één hand zijn te tellen bij deze film of is het gewoon de moeheid rondom Marvel en superhelden?

Ik zal het morgen in ieder geval zelf aanschouwen in IMAX 3D en mijn review achterlaten.


avatar van Corran

Corran

  • 369 berichten
  • 388 stemmen

Ook deze lijkt niet de film te worden die de MCU terug op de rails krijgt.


avatar van Phantasm

Phantasm

  • 7600 berichten
  • 7509 stemmen

Echt geweldig vond ik het niet allemaal, ik vond zijn voorgangers stukken beter.


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7065 stemmen

Freakje554 schreef:

Een Marvel/Star Wars film

Als je Marvel films kent, weet je dat deze film totaal anders is dan de andere...

Groot Star Wars gevoel, wat voor mij niet echt erg is.

Maar weinig tot geen humor...

Verhaal vind ik ook maar simpel.

Kang vind ik dan weer een groot plus punt, want Jonathan Majors doet dit zeer goed.

3,5 (wat laag is voor mij om te geven aan een Marvel film).

Had meer verwacht, maar er komt nog veel meer aan

Wat is er zo anders aan deze?


avatar van schumacher

schumacher

  • 4578 berichten
  • 4279 stemmen

Net in de cinema gezien en ik vond het een zeer vermakelijke film en beter dan de 2de.


avatar van Freakje554

Freakje554

  • 114 berichten
  • 218 stemmen

Iron Maiden schreef:

(quote)

Wat is er zo anders aan deze?

Weet het niet echt, maar had niet echt het gevoel dat het een echte Marvel film was.

Ook wel groot deels door Star Wars gevoel & normaal ook veel meer humor in de films.

De dingen die ze normaal doen bij Marvel films, gebruiken ze nu weinig tot niet. Dat vind ik raar zo plots.


avatar van Shinobi

Shinobi

  • 4305 berichten
  • 2551 stemmen

"You think you could win?"

Phase Four was nogal wisselvallig te noemen, maar als deze film Phase Five moet inluiden, dan zie ik het vrij somber in.

Scott Lang probeert na de gebeurtenissen uit 'Endgame' in te cashen op zijn nieuwverworven faam door onder andere een autobiografie te lanceren. Het lijkt hem en zijn gezin allemaal voor de wind te gaan. Lang kan dat uiteraard niet duren. Dochter Cassie opent namelijk een portaal naar een andere dimensie, waardoor het hele gezin in een atomaire wereld terechtkomt en tegenover Kang The Conqueror komt te staan.

De vibe van deze nieuwe wereld doet hevig denken aan 'Star Wars'. Voor mijn gevoel werkt het niet helemaal, vooral met de overdaad aan middelmatige CGI; alles ziet er wel erg flets uit. Niet dat de vlakke personages zelf beter zijn, gezien ze allemaal weinig toevoegen aan het al dunne plot. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat er meer werd gedaan met het kwantumelement. Dit resulteert in zwakke humor en nietszeggende actie.

Met 'Quantumania' neemt men ontzettend veel hooi op de vork om het allemaal zo spectaculair mogelijk over te laten komen. Echter is Ant-Man simpelweg niet de juiste superheld om het op te laten nemen tegen iemand als Kang. Op deze wijze lijkt het meer alsof je een lichtgewicht neerzet tegenover een zwaargewicht. Jonathan Majors is daartegen wel tof als Kang, maar het is dan weer jammer dat er zo weinig met zijn karakter wordt gedaan.

Al met al is dit een teleurstellende film om Phase Five mee af te trappen. Overigens volgen er nog twee scènes na de eindcredits.

Kleine 2,5 sterren.


avatar van FlorisV

FlorisV

  • 1854 berichten
  • 795 stemmen

Zowel de spectaculairste als de minste van de drie delen. Vooral door een gebrek aan humor. De dieven uit de eerdere delen, goed voor de extra komische noot, zijn verdwenen. En waar de vorige delen nog wat spanning bezat via venijnige uitwisselingen tussen Ant en Wasp, zijn die twee nu een setje geworden zonder enig conflict. In het begin gaat dit deel ook nog op de woke toer want dochterlief is binnen luttele tijd een soort Einstein geworden, zonder enige investering. Hierna barst al snel een bont cgi-fest los, dat op zich indruk maakt door alle ontwerpen van vreemde wezens en voertuigen. Het begint ook best leuk met een soort Star Wars achtige cantina scene. Maar de overdaad waar Marvel nu het patent op heeft doet vooral weer eens meer kwaad dan goed. Je zou bijna gaan denken dat Michael Bay tegenwoordig al die films maakt. Alle leuke, geinige dingetjes die de eerste twee Ant Man delen zo plezierig maakten zijn vervangen met een overdosis bombast.

Een typische superheldenkwaal die ik ook in veel strips heb ontwaard is sowieso om alsmaar meer karakters te willen proppen in 1 verhaal. Op die manier wordt het een ellenlange lijst met vinkjes. En bij elk deel zie je dat erger worden. Ik ken nog geen enkele superheld die na 3 delen nog steeds leuk was. Spiderman werd gereboot. Bij Ironman was de koek ook duidelijk op.

Eigenlijk doodzonde allemaal. De laatste tijd lees ik meer stripboeken, vooral van Franse makelij, met minstens zo'n hoog sf gehalte. En daar zouden heel wat toffere films van kunnen worden gemaakt. Voor mij is dit de zoveelste reminder: waarom ga ik eigenlijk nog naar Marvel films? Dit waren misschien wel de laatste kruimels uit die inmiddels muf ruikende trommel voor mij.


avatar van davey400

davey400

  • 218 berichten
  • 179 stemmen

Er gebeurt niets en het is te onwaarschijnlijk.

Een kinderfilm met vooral veel kleurtjes.

Schreef ik dit nu net over een Marvel film?

Ja. Kennelijk.

Ik vond er echt niets aan.

Eerder deze week met heel veel plezier de 1e bekeken, en met bijna net zoveel plezier de 2e.

Dit zijn toevallig grotendeels de zelfde rollen en acteurs, met één specifieke verrassing.

En zelfs die leek er vooral bijgehaald te zijn omdat het kon.

Ik zal 2 sterren geven voor het visuele spectakel, al was dat in het klein vooral een poging om Star Wars na te doen, en waren de grote scenes weer vooral dat: grote scenes. Of eigenlijk: grote gevechten. Maar nog lager wil ik niet gaan; het is allemaal niet slecht ofzo. Ik vond er gewoon niks aan.

Toch een leuke avond gehad.

2* dus.


avatar van Justinvdk

Justinvdk

  • 264 berichten
  • 2203 stemmen

Tofste Marvel film sinds het einde van Phase 3. Alle maffe wezens en omgevingen in de Quantum Realm voelen erg verfrissend aan. Voor mij zijn de enkel Aardse conflicten binnen Marvel nu wel een keer klaar en dit is een mooie stap. Kang heeft veel potentie als nieuwe super villain en ik ben benieuwd hoe alles in de MultiVerse zich gaat ontvouwen.


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1711 berichten
  • 1366 stemmen

Moet het voornamelijk van zijn looks hebben, verhaal was zoals wel vaker bij dit soort films niet erg boeiend en daardoor vond ik het soms wat saai worden. De uncoole hoofdpersoon werkte ook niet echt mee. Lange zit, vorige vond ik best leuk maar deze vond ik een heel stuk minder.


Oh boy, deze was slecht zeg. Echt nietszeggend, ronduit saai. Erg jammer, want deel 1 vond ik zelf erg leuk, 2 was goed te doen ook.

De nieuwe characters zijn niet boeiend, alleen Kang doet nog zijn best met wat hij krijgt I guess. Verhaal boeide me niet, saaie omgevingen, hele slechte grappen, gewoonweg niet grappig. Voelde ook gehaast aan. En my god, Evangeline met dat korte haar is echt niet te doen, sorry.

MCU is na Endgame afgezien van Shang-Chi hard achteruit gegaan. Shang-Chi kon ik nog echt waarderen.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Gisteravond gezien, gewoon uitstekend amusement. Ik vind de Ant-Man films een ontzettend vermakelijke reeks met een stel fijne acteurs die er nu al drie films alles uit halen. Deze Quantumania brengt niet veel nieuws, maar dat hoeft van mij ook niet altijd als de personages gewoon wat te bieden hebben. Marvel is met hun MCU in Phase 4 best wel een beetje de weg kwijtgeraakt met een paar zwakke films en minder interessante nieuwe helden, maar gelukkig vallen ze ook nog af en toe terug op wat ze al hadden.

Het kleine verschil met de eerste twee films en deze is dat die andere titels in de normale wereld speelden en deze voor 90 procent in een alternatieve wereld. Quantumania is grootser en bombastischer geworden, wat niet perse positief hoeft te zijn want ik vond dat kleinschalige uit de eerdere films ook enorm tof (denk aan een trein dat in volle vaart aan kwam rijden en uitgezoomd van speelgoed bleek!) maar ik kan niet zeggen dat deze aanpassing niet werkt. Nog steeds speelt de film genoeg met verschil in hoogte, maar dan in een gigantische wereld waar angst voor de nieuwe bad guy Kang the Conqueror heerst. Dit zal de Thanos van Phase 5 moeten worden, ben benieuwd. De eerste indruk is niet direct dat ik hem angstaanjagend gevaarlijk vond, maar wie weet volgt dat nog. Gelukkig zit de film vol met actie dat er zeer imposant uit ziet. Je moet deze film echt in de bioscoop gaan zien, thuis blijft er vermoedelijk niet al te veel over. Neem alleen al dat einde met die mieren-invasie, echt fantastisch gedaan. Ook de designs van de wereld en de wezens vond ik meer dan geslaagd.

Verder heb ik vooral genoten van acteerkanonnen als Michelle Pfeiffer en Michael Douglas, die er overigens oud en kwetsbaar uit zag maar nog steeds geweldig is. En uiteraard is Paul Rudd opnieuw een geslaagde hoofdrolspeler en ook de bijrollen waren de moeite. Ik heb liever dit soort MCU films dan van die titels als The Eternals vol doodsaaie helden of de Black Panther reeks waar geen greintje humor en zelfspot in zit. Dat zijn echt lange, vermoeiende zitten. Deze niet, zeker niet. Kom maar op met Ant-Man 4.

3,5*


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

The Oceanic Six schreef:
Gisteravond gezien, gewoon uitstekend amusement. Ik vind de Ant-Man films een ontzettend vermakelijke reeks met een stel fijne acteurs die er nu al drie films alles uit halen. Deze Quantumania brengt niet veel nieuws, maar dat hoeft van mij ook niet altijd als de personages gewoon wat te bieden hebben. Marvel is met hun MCU in Phase 4 best wel een beetje de weg kwijtgeraakt met een paar zwakke films en minder interessante nieuwe helden, maar gelukkig vallen ze ook nog af en toe terug op wat ze al hadden.

Het kleine verschil met de eerste twee films en deze is dat die andere titels in de normale wereld speelden en deze voor 90 procent in een alternatieve wereld. Quantumania is grootser en bombastischer geworden, wat niet perse positief hoeft te zijn want ik vond dat kleinschalige uit de eerdere films ook enorm tof (denk aan een trein dat in volle vaart aan kwam rijden en uitgezoomd van speelgoed bleek!) maar ik kan niet zeggen dat deze aanpassing niet werkt. Nog steeds speelt de film genoeg met verschil in hoogte, maar dan in een gigantische wereld waar angst voor de nieuwe bad guy Kang the Conqueror heerst. Dit zal de Thanos van Phase 5 moeten worden, ben benieuwd. De eerste indruk is niet direct dat ik hem angstaanjagend gevaarlijk vond, maar wie weet volgt dat nog. Gelukkig zit de film vol met actie dat er zeer imposant uit ziet. Je moet deze film echt in de bioscoop gaan zien, thuis blijft er vermoedelijk niet al te veel over. Neem alleen al dat einde met die mieren-invasie, echt fantastisch gedaan. Ook de designs van de wereld en de wezens vond ik meer dan geslaagd.

Verder heb ik vooral genoten van acteerkanonnen als Michael Douglas, die er overigens oud en kwetsbaar uit zag maar nog steeds geweldig is. En uiteraard is Paul Rudd opnieuw een geslaagde hoofdrolspeler en ook de bijrollen waren de moeite. Ik heb liever dit soort MCU films dan van die titels als The Eternals vol doodsaaie helden of de Black Panther reeks waar geen greintje humor en zelfspot in zit. Dat zijn echt lange, vermoeiende zitten. Deze niet, zeker niet. Kom maar op met Ant-Man 4.

3,5*


Zo dat is een enthousiaste recensie.
Goed zo
Ik ga hem met mijn zoon volgende week bekijken.

Benieuwd wat wij ervan zullen vinden.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

teigertje schreef:

Zo dat is een enthousiaste recensie.

Goed zo

Ik ga hem met mijn zoon volgende week bekijken.

Benieuwd wat wij ervan zullen vinden.

Ik doe eens een gok. Je gaat 5 sterren geven


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik doe eens een gok. Je gaat 5 sterren geven

Eerst maar even bekijken.

Maar ik sluit het niet uit


avatar van cinematic81

cinematic81

  • 125 berichten
  • 92 stemmen

Ik vind dit een vreselijke film.

Waar zal ik beginnen? De CGI. Het ziet er werkelijk waar niet uit. En 90% van de film is CG van een gebied die mij totaal niet kan interesseren, dus het maakt me ook niet uit wat er vervolgens mee gaat gebeuren. Kang maakt zoals bekend zijn volledige intrede, maar hij komt ook niet verder dan zijn pretentieus geneuzel keer op keer herhalen.

Ik moet hier ontsnappen, want ik moet de wereld vernietigen, want ik moet het redden tegen mijzelf.

De hele film kon me niet interesseren. Ik vond alleen Michelle Pfeiffer goed gezien het script waar ze het mee moeten doen, en haar chemie met mede oude rot Douglas is goed. De rest kon me niet overtuigen.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ja, Michelle Pfeiffer. Helemaal mee eens Wat een actrice blijft dat toch. 64 en er dan nog zo goed en fit uitzien. Natuurlijk doet ze niet alle stunts zelf maar dat het überhaupt geloofwaardig is, is al een compliment.

Over de film zelf. Een paar indrukwekkende scenes en prima acteerwerk, maar toch lichtelijk teleurgesteld. Jonathan Majors doet het prima, maar Kang's beweegredenen zijn zwak en hoe we nu in het multiversum terecht zijn gekomen blijft nog steeds wazig. Je hebt Loki, Spiderman en Dr. Strange, maar wie nou de oorzaak is van al deze ellende blijft wat onduidelijk. Het is allemaal chaotisch, en in theorie zouden Chris Evans, Downey Jr en Scarlett Johansson allemaal weer terug kunnen keren als een versie van zichzelf uit een andere dimensie. Maar dat gaat (jammer genoeg) denk ik niet gebeuren. Deze Ant-Man film is een degelijk begin van 'Fase 5", maar voor mij wel de minste van de drie Ant-Man films. En MODOK... Nee sorry, gewoon belachelijk.


avatar van cinematic81

cinematic81

  • 125 berichten
  • 92 stemmen

IH88 schreef:

Ja, Michelle Pfeiffer. Helemaal mee eens Wat een actrice blijft dat toch. 64 en er dan nog zo goed en fit uitzien. Natuurlijk doet ze niet alle stunts zelf maar dat het überhaupt geloofwaardig is, is al een compliment.

Over de film zelf. Een paar indrukwekkende scenes en prima acteerwerk, maar toch lichtelijk teleurgesteld. Jonathan Majors doet het prima, maar Kang's beweegredenen zijn zwak en hoe we nu in het multiversum terecht zijn gekomen blijft nog steeds wazig. Je hebt Loki, Spiderman en Dr. Strange, maar wie nou de oorzaak is van al deze ellende blijft wat onduidelijk. Het is allemaal chaotisch, en in theorie zouden Chris Evans, Downey Jr en Scarlett Johansson allemaal weer terug kunnen keren als een versie van zichzelf uit een andere dimensie. Maar dat gaat (jammer genoeg) denk ik niet gebeuren. Deze Ant-Man film is een degelijk begin van 'Fase 5", maar voor mij wel de minste van de drie Ant-Man films. En MODOK... Nee sorry, gewoon belachelijk.

Loki.

Kang hield de tijdlijnen onverstoord door alle malversaties te laten prunen. Loki brak dit ritueel en werd een Variant, ten eerste al door de stone te stelen en te verdwijnen (toen hij nog de aartsvijand van de Avengers was), deze nog evil versie van Loki ontsnapte aan zijn lot en creëerde hiermee dus een parralel. Vervolgens ontsnapt hij uit de TVA en doodt hij ook nog een goede Variant van Kang (mogelijk de originele, Nathaniel Richards, die geen Conqueror is) die juist zorgde dat er maar een enkele tijdlijn aan de gang was.

Alles is nu dus los, varianten kunnen vrijuit bewegen. De evil versie van Kang is dus ook los.


avatar van Arri

Arri

  • 913 berichten
  • 350 stemmen

Wat een hoge beoordelingen hier zeg.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

De MCU heeft al langer last van vermoeidheid en de formule die de franchise in het begin zo sterk maakte lijkt nu eerder het grootste gevaar voor de films. Het zijn natuurlijk luchtige blockbusters, maar de Quantumania is gewoon saai en voorspelbaar. Verloren in de inspiratieloze CGI en acteurs die er ook niet veel plezier meer aan lijken te beleven. Ik ben ook geen fan van al dat ruimte/quantum gedoe en Kang als nieuwe grote kwaad. Er zijn een paar leuke randfiguren, maar ook weer niet memorabel. De rest is ook niet echt boeiend. De humor is vrij belegen en voor het eerst sinds 100 jaar lijkt ook Paul Rudd te verouderen.


avatar van davey400

davey400

  • 218 berichten
  • 179 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verder heb ik vooral genoten van acteerkanonnen als Michelle Pfeiffer en Michael Douglas, die er overigens oud en kwetsbaar uit zag maar nog steeds geweldig is.

Dit vond ik juist het meest sterke van de film, dat oude mensen er ook gewoon oud uit mogen zien. Zelfs aan Hope is te zien dat ze inmiddels het een en ander achter de kiezen heeft.


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1711 berichten
  • 1366 stemmen

davey400 schreef:

(quote)

Dit vond ik juist het meest sterke van de film, dat oude mensen er ook gewoon oud uit mogen zien. Zelfs aan Hope is te zien dat ze inmiddels het een en ander achter de kiezen heeft.

Michelle Pfeiffer ziet er toch juist uit als een 30 jarige met grijs haar? Niet wat ik noem er oud mogen zien met die strakgetrokken huid.


avatar van davey400

davey400

  • 218 berichten
  • 179 stemmen

Walter S. schreef:

Michelle Pfeiffer ziet er toch juist uit als een 30 jarige met grijs haar? Niet wat ik noem er oud mogen zien met die strakgetrokken huid.

Ik zat op rij 4, misschien scheelt dat.

Natuurlijk kun je zien dat niet alles natuurlijk is aan haar gezicht, maar zo is ze in het echt ook; ze is niet kunstmatig nog strakker gemaakt ofzo en was gewoon zichtbaar een vrouw die inderdaad de moeder van Hope en de partner van Hank zou kunnen zijn.

In een film waar verder zo'n beetje alles CGI is vond ik dat wel opmerkelijk (en helemaal prima).


avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

  • 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Vermoeiend en flinter dunne karakters en alles gebeurd in weze voor een groen scherm .!

Aldus Mark Kemode !

https://youtu.be/xUvG9CT5G-0

Ik kijk wel even op Disney plus ipv de bios .

En Oja , dit moet dus fase 5 inluiden .

Zucht !