• 8.521.671 stemmen

Met onder meer: Joo Won, Lee Sung-jae en Jeong So-ri

Oorspronkelijke taal: Koreaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Carter

"No memory. One mission."

Een man wordt wakker in een motelkamer zonder herinneringen aan zijn verleden. Een mysterieuze stem uit een apparaat in zijn oor vertelt hem dat zijn naam Carter is. De CIA zit achter hem aan en een bom in zijn mond zal tot ontploffing worden gebracht als hij niet meehelpt met een speciale missie. Carter moet een belangrijk meisje redden dat het enige tegengif is voor een virus dat verantwoordelijk is voor een dodelijke pandemie.

imageimageimageimageimageimage

avatar van leroytje1989

leroytje1989

Aan actie geen gebrek!

Wel heel erg over de top gewoon echt te gek er had meer uitgehaald kunnen worden maar goed toch 3*

avatar van OlivierB

OlivierB

Toch wel één van de slechtste Koreaanse films die ik al heb gezien. Visueel ziet het er ook niet echt goed uit, stunts die totaal over the top zijn, brand dat er zeer fake uit ziet. Zeker de openingscene waarin hij in de sauna tegen weet ik veel hoeveel man vecht, iedereen vermoord en geen enkele schram of bloed op zich heeft leek werkelijk nergens naar. Jammer want ik had wel hoge verwachtingen van deze film.

avatar van Kondoro

Kondoro

“I can’t remember anything!”

Oef, dit was echt niet best. ‘Carter’ is op papier een vrij strakke en heldere actiefilm die precies weet wat hij wil en daar wordt geen touwtjes om heen gebonden maar, de uitwerking van deze film is echt heel erg dramatisch. Deze Zuid-Koreaanse gooit heel veel elementen in de strijd, helaas lijkt het wel alsof ‘Jung’ daar helemaal niet mee overweg kan. De film vindt zichzelf heel wat, dat is overal aan te merken maar, deze film is een chaotisch bom van actie die nergens logisch werd en vooral heel lang duurt en erg langdradig is. De zit was moeilijk, word vermakelijkst wanneer de actie begint en dat stopt overigens nergens echt, de film blijft door razen en er is geen moment van rust.

De film wil graag in de voetsporen stappen van enkele grote en waanzinnige actiefilms. De film oogt heel erg (zeker op het begin) op ‘The Raid 2: Berandal’, alleen dan het de mislukte versie van die film. Want alles wat ‘The Raid 2’ wel had, had deze film totaal niet. Toch moet ik zeggen dat ik het begin wel erg gaaf vond, waar ‘Carter’ een heel badhuis vol met maffioso in één slacht met een heerlijke vechtscène vol met messen, dat is eigenlijk ook het enige moment dat de film in de buurt komt van ‘The Raid’. Voor de rest slaagt deze film niet meer, de heftigheid wordt een beetje teruggeschroefd en dat bevordert deze film totaal niet. Daardoor worden veel actiescènes toch eentonig en misschien ook wel saai.

Het script van deze film vond ik overigens ook maar een lastig iets. De film lijkt constant twee kanten op te willen maar, zelf ook niet echt goed te weten welke kant hij nu op wil. Het kat en- muisspel is leuk tussen ‘Carter’ en de ‘CIA’, die dan weer ruzie hebben tussen instanties van verschillende diensten in zowel Noord als Zuid-Korea. En daarnaast volgt de film een verhaal over een dodelijke infectie die mensen veranderd in bloeddorstige vechtmachines. Noord-Korea geeft het zuiden de schuld van deze ramp, terwijl het zuiden dit weer tegenspreekt. En dan bemoeit het grote en machtige ‘Amerika’ zich er ook nog eens mee, dat is niet altijd even makkelijk. Hierdoor weet je soms niet wie niet wie nou waarbij hoort, en wat deze mensen nou precies in de film komen doen. Wanneer de film eigenlijk dit een beetje bij elkaar brengt wordt de film ook echt wel duidelijker, alleen was mijn motivatie al wel een beetje weg, omdat je dan al gauw een ander halfuur bezig bent.

Maar, dit is niet mijn grootste zorg in deze film, en ook niet het slechtste. Het aller slechtste wat deze film te bieden heeft is het regiewerk van ‘Jung’. Wat was dit amateuristisch zeg. Dat hij de film zo weet te maken dat onduidelijkheid eigenlijk constant aanwezig is (zeker op het begin) is al een opgave anzich gezien de plotomschrijving. Maar, dan komt die verschrikkelijke CGI nog om de hoek zetten wat gewoon bij een B-kwaliteit hoort. Dan besluit de beste man er twee uur lang een actiebom van te maken, dat vind ik persoonlijk totaal niet erg als het goed gebeurt. Die ‘Joo Won’ deed zijn dingetje wel als ‘Carter’ maar, ‘Jung’ besluit op elk moment als er maar een beetje in gemept wordt om er van die lelijke camerabewegingen in te maken. Het filmwerk in deze film is echt van een heel laag niveau. De film maakt onnodige transities, zoomt in op plekken en momenten dat het totaal niet nodig is, versneld en wordt om de minuut een keer in slow-motion gedouwd. En dit zorgt voor een ongelooflijk chaotisch beeld, waardoor de hele film chaotisch aanvoelt (en dat zei ik al eerder in mijn mening).

Dit had zoveel beter uitgewerkt kunnen worden waardoor er nog enigszins een vorm van interesse voor de film ontstond, die nu eigenlijk nergens aanwezig was. Deze chaotische film kon beter en verdiende beter, en ik vond het allemaal maar saai. De film duurt gewoon te lang, en is ook nog te lang om uit te zitten, bah.

Zoveelste Netflix product wat ik na een kwartier uitgezet heb.

avatar van boemboem27

boemboem27

Aziatisch (Zuid-Korea) vechtfilmpje die nergens spannend wordt.

actie genoeg dat wel.

verhaaltje van niks, flutfilm

lekker laten liggen dus

avatar van james_cameron

james_cameron

Ambitieuze maar nogal vermoeiende en langdradige aktiefilm met een stupide plot. Na een opwindend begin zakt de boel snel af naar een bedenkelijk niveau. De gimmick om de film te laten lijken op één lange take is even leuk, maar de beperkingen van deze constructie blijken al snel. Veel aktiescenes ogen nogal geforceerd en het buitensporige gebruik van opzichtige en vooral lelijke cgi is behoorlijk storend, vooral naar het einde toe. Dat de film geen totale mislukking is kunnen we toeschrijven aan een handjevol echt geweldige scenes, waarbij je je afvraagt hoe ze die in godsnaam zo in beeld hebben kunnen brengen.