• 10.576 nieuwsartikelen
  • 8.965.819 stemmen

Terror on the Prairie (2022)

Western | 107 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Michael Polish

Met onder meer: Nick Searcy, Gina Carano en Donald Cerrone

Gesproken taal: Engels

Plot Terror on the Prairie

Het jaar 1872. Een pioniersgezin, onder leiding van Hattie McAllister, bouwt een boerderij op de vlaktes van Montana. Hun nieuwe thuis wordt geterroriseerd door wrede schurken die wraak willen nemen voor een mysterieuze misdaad die tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog is begaan. Een duister verleden wordt onthuld en loyaliteiten worden getest als Hattie haar familie moet beschermen tijdens een door kogels geteisterde krachtmeting om te overleven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Hattie McAllister

The Captain

Jeb (as Cowboy Cerrone)

Will (as Rhys Jackson Becker)

Mr. Samuelson

avatar van clubsport

clubsport

Mooi om te zien dat Gina Carano gewoon weer normaal aan het werk kan na die achterbakse manier waarop disney haar heeft behandeld.

Of deze film wat is ? de trailer ziet er niet slecht uit , we zullen zien .

avatar van Macmanus

Macmanus

Mede gefinancierd door de uiterst conservatieve Ben Shapiro. Heeft de droom om echt een vuist te maken tegen de grote (meestal liberale) maatschappijen in Hollywood. Qua cast en crew lopen er nog weinig serieuze namen voor warm...

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Wat een vreselijk saaie rotfilm. Acteerprestaties zijn erg slecht. Er is geen doorkomen aan. super saai verhaal, saaie sfeer. Constant een jankende baby begint ook snel te irriteren. Echt de slechtste film die ik in tijden zag.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Enkele off topic berichten verwijderd

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Donald Cerrone had onlangs zijn laatste MMA gevecht en heeft symbolisch zijn handschoenen in de ring laten liggen. "I'm gonna be a moviestar now" zei hij. Ik verwacht niet veel van deze prent maar ik ga toch eens een poging wagen.

avatar van FlorisV

FlorisV

Een bescheiden verdere stap richting filmmaken voor Daily Wire na het wat matige Run Hide Fight, aldus onze Schotse drinkebroer, niet slecht maar zeker ook niks bijzonders:

Critical Drinker - Terror on the prairie

Ik krijg het idee dat ze nog wat meer risico moeten nemen. Iets met echt een dikke middelvinger naar Hollywood. Want daar was het toch een beetje om te doen geweest, een duidelijk alternatief bieden. Daily Wire oprichter Ben Shapiro is overigens niet oerconservatief, eerder een beetje een slap rechtse collegeboy die wat onnozel kan zijn soms. Gina Carrano is dat duidelijk geen van beiden maar haar cancellation door Disney en interview met Ben heeft denk ik wel een duw gegeven voor deze casting keuze.

stinissen (crew films & series)

Prima wraak survival film ik snap de lage beoordelingen dan ook niet

avatar van filmkul

filmkul

Matige western. Het verhaal is eenvoudig maar wordt nog enigszins redelijk uitgewerkt. De opbouw is goed en de film kijkt lekker weg zonder een moment te vervelen. De film bevat een aantal spannende scenes. Daarentegen zitten er ook een aantal zeer onlogische, bijna lachwekkende scenes in, die het gemiddelde niveau van de film aardig doen kelderen. Het acteerwerk is redelijk, hoewel Carano een beperkte actrice blijft. Visueel ziet alles er verzorgd uit. 2.5/3.0

avatar van schumacher

schumacher

Redelijke western film.

In het begin vondk het pokkesaai, klein beetje doorgespoeld tot ze toekwamen bij dat gezin, vanaf dan ben ik blijven kijken en was het nog vrij leuk en vermakelijk.

Vorige westerns waren meestal slecht die ik heb gezien, er worden der al nieveel gemaakt en vaak zijn het geen goeie ook, deze kan er nog mee door.

avatar van Brix

Brix

• 19232 berichten

avatar van Brix

Brix

• 19232 berichten

Ik had wel verwacht dat dit iets zou zijn, aan hand van de trailer, maar uiteindelijk bleek de film nog net iets beter.
De setting is behoorlijk realistisch.
Natuurlijke belichting, (olielampen binnenshuis en geen spotlights erop)
Zo zal het destijds wel geweest zijn.
Dat zorgt wel voor veel donkere beelden.
Ook de kleding en gebruiksvoorwerpen zijn passend voor het tijdperk.
Die ene witte cowboyhoed die een van de schurken draagt, en er te modern uitziet, is een van de kleine missertjes, en de nylon lasso, die heel even in beeld komt aan het begin van de film, zij de outfitters vergeven

De locaties zijn schitterend, van fraaie landschappen in volle kleuren naar winterse plaatjes.
Er hangt voortdurend een beklemmende sfeer en dreiging, en het gaat er grof aan toe.
Zoals dat past bij die tijd komen er nogal wat bijbelcitaten langs, maar wel uit de mond van de grootste zondaar van allen : "the Captain" (Nick Searcy)
Dat is ook een van de acteerpijlers waarop de film rust.
De andere, en nog sterkere, is Gina Carano.
Een imposante vrouw, die ik eerlijk gezegd voorheen niet kende, en waarmee ik het niet graag aan de stok zou krijgen
Zij speelt de rol van Hattie McAllister zeer overtuigend.
Zij was overigens ook de producer van de film.

De ontmoeting met (echte) Indianen is zeer goed in beeld gebracht.
Graag had ik daar nog iets meer van gezien .

Een goede western heeft geen grote dure filmsets nodig, alleen een juiste aanpak.
Er zitten wat onwaarschijnlijkheden in het geheel, dat wil ik niet verbloemen.
Om er een te noemen:
Het is geloofwaardig dat Hattie geen beste schutter is en weinig ervaring met vuurwapens heeft, maar zó vaak missen met een dubbelloops schrootgeweer is onmogelijk.
Zelfs een blinde schiet met zo'n wapen nog vaker raak.
Van de andere kant zou de bandieten wel té snel hebben opgeruimd.

Deze film is niet een van de vele lopende band C (lees "amateur")western producties die al jaren gemaakt worden.

Zeker geen western voor iedereen, maar ik verwacht toch dat er liefhebbers zijn die dit smaakt.

avatar van trebremmit

trebremmit

Brix schreef:

Zeker, net gezien en dit is een prima western, deed me wel wat denken aan Rawhide uit 1951.

Wat een vreselijke slechte western! Saai, slechte acteurs, en wat wordt er misgeschoten door die sluipschutters, negentig minuten lang ernaast schieten, zelfs vanop twintig meter, komaan seg!!!!

Enkel de mooie ländschappen kunnen er nog door. Overslaan!!!!!!

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima western met een aardig bedacht verhaal.

avatar van Boneka

Boneka

Terror on the prairie is duidelijk geen Little house on the prairie. Aan het begin van de film zien we een zeer gewelddadige bende (heerlijke schurken overigens) die een man aan het scalperen is. De toon is gezet. Het verloop van de film is aardig, maar niet heel bijzonder al is de aanleiding pas duidelijk op het eind. Zodoende toch nog een kleine kwinkslag in deze western. Acteurs spelen best aardig al valt de vader (lees wat soft) uit de toon. De zeer rondborstige moeder met zoon doen het goed. Er is veel gelet op details en ik moet zeggen dat de hele film er wel goed uit ziet. Plaatjes zijn mooi geschoten geluid (wind) is voldoende aanwezig. Zodoende wordt er een aardig sfeertje gecreëerd zonder uit de toon te schieten naar boven of naar beneden. Deze western is dan ook gemiddeld. Verveeld niet ook al zitten er wat dode momenten in. Minder vond ik ook zoals ik hierboven lees dat er wel erg vaak wordt misgeschoten. Het lijken wel de kermisgeweertjes waar ze mee schieten. Overigens het laden van de kogels ziet er goed uit. Op het eind schiet de film een beetje uit de band als de zwaar gewonde moeder ineens een tweede leven heeft naar buiten loopt en niemand die haar neerschiet. Niet bepaald geloofwaardig. Maar goed al met al kan ik wel leven met deze film.

Film 3.0
Beeld 4.5
Geluid 4.5

avatar van teigertje

teigertje

Een goede western film, met Gina Carano in de hoofdrol ,ze speelt prima en met een goede uitstraling in haar rol.

En de cast speelt best goed.

Ook het camera werk was best goed.

Maar ik had gehoopt, op wat meer aktie kracht in haar rol.

Dat viel wat tegen.

Maar het is een vermakelijke en milde spannende western film.