• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.438 films
  • 12.237 series
  • 34.024 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.133 gebruikers
  • 9.379.134 stemmen
Avatar
 
banner banner

Aquaman and the Lost Kingdom (2023)

Actie / Avontuur | 124 minuten
2,62 360 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 124 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada / Australië / IJsland

Geregisseerd door: James Wan

Met onder meer: Jason Momoa, Patrick Wilson en Yahya Abdul-Mateen II

IMDb beoordeling: 5,6 (115.645)

Gesproken taal: Engels, Duits, Hindi en Hongaars

Releasedatum: 21 december 2023

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • HBO Max Bekijk via HBO Max
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Aquaman and the Lost Kingdom

"The tide is turning."

Nadat het Black Manta eerder niet is gelukt om Aquaman te verslaan, is hij nog steeds vastbesloten om zijn vaders dood te wreken en Aquaman voorgoed uit te schakelen. Dit keer is Black Manta sterker dan ooit tevoren, want hij heeft de mythische Zwarte Drietand, waarin een oude, kwaadaardige kracht schuilt. Om hem te verslaan keert Aquaman zich tot zijn broer Orm, de voormalige koning van Atlantis die opgesloten zit. Ze moeten zich over hun meningsverschillen heen zetten om samen hun koninkrijk, Aquamans familie en de wereld te redden die ten onder dreigt te gaan.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Het is allemaal niet zo heel goed, behoorlijk voorspelbaar en teveel een CGI fest. Het tempo ligt gelukkig wel hoog en bij vlagen kon ik gelukkig nog van James Wan genieten hoe hij actie in beeld brengt. De film is niet vervelende om uit te zitten. Maar het is te wenig memorabel om hier ook maar enigszins wat van te onthouden.

Mensen die Amber Heard slecht vinden in deze film zijn trouwens wel bevooroordeeld. Zij heeft ongeveer 3 zinnen in deze film. Je merkt aan alles dat ze eruit geknipt is en die paar keer dat ze in beeld is zegt ze niks. Te weinig om er zo'n oordeel over te kunnen vellen dat ze het slecht doet iig.

Jammer dat de hele DCU zo nietszeggend is en deze personage allemaal ook. Waarom worden deze film uiteindelijk nog gemaakt?


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1712 berichten
  • 1367 stemmen

Net als de eerste moet ie het voornamelijk van de prachtige oogstrelende vormgeving hebben. En dat was weer prima in orde. Verhaal was verder wel okay, niet bijzonder maar dat is het vaker niet dan wel bij de superhelden. Goed genoeg en prima mee vermaakt en in combinatie met de vormgeving weer een mooi deel van de Aquaman story.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Mensen die Amber Heard slecht vinden in deze film zijn trouwens wel bevooroordeeld. Zij heeft ongeveer 3 zinnen in deze film. Je merkt aan alles dat ze eruit geknipt is en die paar keer dat ze in beeld is zegt ze niks. Te weinig om er zo'n oordeel over te kunnen vellen dat ze het slecht doet iig.

Weer wat geleerd, je mag dus geen bijrollen in films beoordelen

En ja, ik ben ook wat bevooroordeeld. Heb een lichtelijke hekel aan haar door het Depp-proces, maar ze speelt gewoon matig hier. Niet naturel, geen chemie. Niks.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Dat denk ik dan weer niet. Genoeg mensen die er toch nog heen gaan, neem bijvoorbeeld die uberfans die ook rondlopen op MM.

Uberfans? Ik ga naar goede blockbusters, waaronder superheldenfilms. Ook daar zijn tig gradaties in. Heb dit jaar de nodige superheldenfilms in de bios geskipt, maar bv wel Guardians of the Galaxy 3 bezocht die heel erg goed was. Krijgt ook gewoon wereldwijd goede reviews die ik hoger aan sla dan die van Theunissen waar je op reageert die Guardians 3 heel slecht vond. Niet elke superheldenfilm is troep. Het is wel zo dat er meer troep bij is gekomen, zeker de laatste 5 jaar.


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Uberfans?

Ik mag toch hopen dat je toch wel begrijpt wie ik daar onder schaal?

Daarnaast kijk ik ze ook, ik ga Aquaman zeker ook kijken alleen zijn mijn verwachtingen wel aangepast.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Ik mag toch hopen dat je toch wel begrijpt wie ik daar onder schaal?

Daarnaast kijk ik ze ook, ik ga Aquaman zeker ook kijken alleen zijn mijn verwachtingen wel aangepast.

Ik neem aan dat ik daar ook onder val als frequente kijker. Mocht je teigertje en zoon bedoelen, noem ze dan gewoon bij naam. Die geven elke film 5 sterren.

Punt is gewoon, ooit waren superheldenfilms spaarzaam. Marvel brengt ze sinds 2008 geregeld uit, DC had soms een Batman of Superman maar toen het groot werd kreeg elke stomme held een eigen film, ook die waar niks over te vertellen was. Elk bedrijf zag in superhelden de kip met de gouden eieren. En Marvel werd lui, die begonnen fouten te maken. Dus ja, het einde is in zicht maar het zal nooit helemaal stoppen. En als Marvel zich herpakt dan kan het ook weer wat worden. Er komen ook tig actiefilms of avonturenfilms per jaar uit, hoor ook nooit iemand zeggen dat dat kwalijk is.


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Oké man


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kondoro schreef:

Oké man

Ben blij dat je op de inhoud reageert.


avatar van MarvelFan

MarvelFan

  • 4 berichten
  • 1008 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik neem aan dat ik daar ook onder val als frequente kijker. Mocht je teigertje en zoon bedoelen, noem ze dan gewoon bij naam. Die geven elke film 5 sterren.

Punt is gewoon, ooit waren superheldenfilms spaarzaam. Marvel brengt ze sinds 2008 geregeld uit, DC had soms een Batman of Superman maar toen het groot werd kreeg elke stomme held een eigen film, ook die waar niks over te vertellen was. Elk bedrijf zag in superhelden de kip met de gouden eieren. En Marvel werd lui, die begonnen fouten te maken. Dus ja, het einde is in zicht maar het zal nooit helemaal stoppen. En als Marvel zich herpakt dan kan het ook weer wat worden. Er komen ook tig actiefilms of avonturenfilms per jaar uit, hoor ook nooit iemand zeggen dat dat kwalijk is.

Sinds wanneer geef ik iedere film 5 sterren?


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

MarvelFan schreef:

(quote)

Sinds wanneer geef ik iedere film 5 sterren?

Je bewijst wel een beetje mijn punt met je 5 sterren bij deze middelmatige film


avatar van MarvelFan

MarvelFan

  • 4 berichten
  • 1008 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je bewijst wel een beetje mijn punt met je 5 sterren bij deze middelmatige film

Bij deze film ben ik dan niet zo kritisch

Maar mijn gemiddelde is lager als die van jou


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

MarvelFan schreef:

(quote)

Bij deze film ben ik dan niet zo kritisch

Maar mijn gemiddelde is lager als die van jou

Goed punt, heb ik geen weerwoord op

Ik ben overigens heel gul met cijfers, maar wel bij goede films. Heb ik er gelukkig al veel van mogen zien. Maar troep geef ik gewoon heel laag. Aquaman is overigens geen troep, het is een broodje kroket. Prima te doen, maar wel af en toe.


avatar van MarvelFan

MarvelFan

  • 4 berichten
  • 1008 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Goed punt, heb ik geen weerwoord op

Ik ben overigens heel gul met cijfers, maar wel bij goede films. Heb ik er gelukkig al veel van mogen zien. Maar troep geef ik gewoon heel laag. Aquaman is overigens geen troep, het is een broodje kroket. Prima te doen, maar wel af en toe.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik neem aan dat ik daar ook onder val als frequente kijker. Mocht je teigertje en zoon bedoelen, noem ze dan gewoon bij naam. Die geven elke film 5 sterren.

Punt is gewoon, ooit waren superheldenfilms spaarzaam. Marvel brengt ze sinds 2008 geregeld uit, DC had soms een Batman of Superman maar toen het groot werd kreeg elke stomme held een eigen film, ook die waar niks over te vertellen was. Elk bedrijf zag in superhelden de kip met de gouden eieren. En Marvel werd lui, die begonnen fouten te maken. Dus ja, het einde is in zicht maar het zal nooit helemaal stoppen. En als Marvel zich herpakt dan kan het ook weer wat worden. Er komen ook tig actiefilms of avonturenfilms per jaar uit, hoor ook nooit iemand zeggen dat dat kwalijk is.

Valt mij nog mee, dat je toch nog zegt, als Marvel zich herpakt.

Dan kan het ook nog wat worden.

Gezien jij nogal een uitgesproken mening hebt.

Waar ik nog wel om kan lachen.

Want wat dat betreft ben jij, niet de meest diplomatieke.

Maar hou dat maar zo, dan valt er nog wat te lachen.

En wat ik wel serieus meen, en dat is niet alleen aan jou gericht.

Marvel en DC hebben miljoenen en miljoenen mensen zoveel plezier gegeven.

En ik doe niet mee, aan deze ondankbaarheid.

Want ik vind het een trap na, voor zoveel sublieme Superhelden films die gemaakt zijn.

Ik heb zeker Marvel nog hoog zitten.

En oja en die Kondoro is nog dwarser als jou


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben een grote Marvelfan, teigertje. Guardians 3 dit jaar nog 4* gegeven. Het is helaas wel een uitzondering de laatste jaren.

Voorbeeld, als jij vaak in een restaurant gaat eten waar je heerlijk eten krijgt, maar plots is nog maar 1 op de 5 bezoekjes daar lekker en die andere 4 zijn middelmatig tot zelfs onsmakelijk, blijf je dan terugkeren?

Marvel (en ook DC) verdienen een enorme trap onder hun reet voor de waardeloze shit die ze de laatste jaren geregeld afleveren. Ook al zit er af en toe nog wel wat leuks bij.

Zie jij Aquaman (wel DC) echt als een goede film of vond je de beelden gewoon indrukwekkend in de bios? Ik heb bv van Marvel een paar jaar terug de hele reeks thuis opnieuw bekeken en dan vallen fouten en middelmatigheid veel meer op.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

@MarvelFan, wat heb je overigens gedaan, je staat opeens geregistreerd als 4 november 2023 met 2669 stemmen?

Je gemiddelde is ook opeens zeer laag met een 2,63 (lager dan mij)

Of heb je toch meer weg van je moeder i.p.v. je vader (heeft een gemiddelde van 3,96)

The Oceanic Six schreef:

Er komen ook tig actiefilms of avonturenfilms per jaar uit, hoor ook nooit iemand zeggen dat dat kwalijk is.

Dat is overigens appels met peren vergelijken. Superheldenfilms (dit jaar een stuk of 5 t/m 10 films) zijn juist een specifiek genre binnen de Actie / Avontuur / Fantasy films.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Theunissen schreef:

@MarvelFan, wat heb je overigens gedaan, je staat opeens geregistreerd als 4 november 2023 met 2669 stemmen?

Je gemiddelde is ook opeens zeer laag met een 2,63 (lager dan mij)

Of heb je toch meer weg van je moeder i.p.v. je vader (heeft een gemiddelde van 3,96)

(quote)

Dat is overigens appels met peren vergelijken. Superheldenfilms (dit jaar een stuk of 5 t/m 10 films) zijn juist een specifiek genre binnen de Actie / Avontuur / Fantasy films.

Was zijn eerdere naam ook niet Marvel/DC Fan? Misschien wat laten aanpassen.

Teigertje is overigens een man.

En over dat tweede, niet eens. Superheldenfilms zijn ook gewoon een genre. En ook daar zijn genoeg gradaties in. The Dark Knight of bv Aquaman 2, beiden superheldenfilms maar zo totaal anders in benadering. Die eerste is gewoon een actie-thriller. Jij stopt alles in 1 hokje.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik ben een grote Marvelfan, teigertje. Guardians 3 dit jaar nog 4* gegeven. Het is helaas wel een uitzondering de laatste jaren.

Voorbeeld, als jij vaak in een restaurant gaat eten waar je heerlijk eten krijgt, maar plots is nog maar 1 op de 5 bezoekjes daar lekker en die andere 4 zijn middelmatig tot zelfs onsmakelijk, blijf je dan terugkeren?

Marvel (en ook DC) verdienen een enorme trap onder hun reet voor de waardeloze shit die ze de laatste jaren geregeld afleveren. Ook al zit er af en toe nog wel wat leuks bij.

Zie jij Aquaman (wel DC) echt als een goede film of vond je de beelden gewoon indrukwekkend in de bios? Ik heb bv van Marvel een paar jaar terug de hele reeks thuis opnieuw bekeken en dan vallen fouten en middelmatigheid veel meer op.

Het komt waarschijnlijk ik het restaurant niet laat vallen, omdat de bediening zo goed is.

Ik ben gewoon waarschijnlijk dik tevreden, met wat ik geserveerd krijg op mijn bordje.

Maar goed alle gekkigheid op een stokje, ieder zijn mening.

Ik zal gewoon minder kritisch zijn.

Of misschien geniet ik er gewoon meer van.

En blijf ik het waarderen.

Je weet wel, blij met mijn happy meal zoiets


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Theunissen schreef:

@MarvelFan, wat heb je overigens gedaan, je staat opeens geregistreerd als 4 november 2023 met 2669 stemmen?

Je gemiddelde is ook opeens zeer laag met een 2,63 (lager dan mij)

Of heb je toch meer weg van je moeder i.p.v. je vader (heeft een gemiddelde van 3,96)

(quote)

Dat is overigens appels met peren vergelijken. Superheldenfilms (dit jaar een stuk of 5 t/m 10 films) zijn juist een specifiek genre binnen de Actie / Avontuur / Fantasy films.

Meer weg van zijn moeder


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jij stopt alles in 1 hokje.

Dat doet in principe MovieMeter en IMDb, want iedere superheldenfilm staat daar betiteld als een Actie / Avontuur / Fantasy film en niet als een Superhelden film.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Volgens mij snap ik het nu (alhoewel)

Als ik het goed heb zijn "Marvel/Dc" en "MarvelFan" een en dezelfde persoon.

De laatste activiteit van "Marvel/Dc" (gemiddelde van 3,61 over 2638 stemmen) was op 25 oktober en "MarvelFan" (gemiddelde van 2,63 over 2669 stemmen) is begonnen op 4 november.

Maar waarom "Marvel/Dc" opeens "MarvelFan" is geworden, ontgaat me en ook waarom het gemiddelde nu opeens 1 punt lager (3,61 t.o.v. 2,63) is

Something weird Is going on


avatar van MarvelFan

MarvelFan

  • 4 berichten
  • 1008 stemmen

Theunissen schreef:

Volgens mij snap ik het nu (alhoewel)

Als ik het goed heb zijn "Marvel/Dc" en "MarvelFan" een en dezelfde persoon.

De laatste activiteit van "Marvel/Dc" (gemiddelde van 3,61 over 2638 stemmen) was op 25 oktober en "MarvelFan" (gemiddelde van 2,63 over 2669 stemmen) is begonnen op 4 november.

Maar waarom "Marvel/Dc" opeens "MarvelFan" is geworden, ontgaat me en ook waarom het gemiddelde nu opeens 1 punt lager (3,61 t.o.v. 2,63) is

Something weird Is going on

Er is niets weirds aan de gang.

Dat is een oude gebruikersnaam van mij.

Marvel/Dc wat nog wel zichtbaar is.

Maar niet aktief.

En toen heb ik alles nog is verwerkt en ben ik een stuk kritischer geworden.


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

teigertje schreef:

En oja en die Kondoro is nog dwarser als jou

"Die". Geef maar gewoon weer vijf sterren, nu ben je niet geloofwaardig.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

MarvelFan schreef:

Er is niets weirds aan de gang.

Dat is een oude gebruikersnaam van mij.

Marvel/Dc wat nog wel zichtbaar is.

Maar niet aktief.

En toen heb ik alles nog is verwerkt en ben ik een stuk kritischer geworden.

Dat is toch raar?

Dan zou toch eigenlijk je oude account (Marvel/Dc) uitgeschakeld moeten worden (die is gewoon nog aktief, ook al gebruik je hem niet meer) en niet meer zichtbaar moeten zijn inclusief alle stemmen. Nu staat namelijk bij iedere film die je gezien hebt twee keer een stem van je?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Weer wat geleerd, je mag dus geen bijrollen in films beoordelen

En ja, ik ben ook wat bevooroordeeld. Heb een lichtelijke hekel aan haar door het Depp-proces, maar ze speelt gewoon matig hier. Niet naturel, geen chemie. Niks.

Vind het echt te weinig om te oordelen. Loopt voornamelijk zonder tekst op de achtergrond rond of ze knokt. Ze zegt letterlijk 5 woorden of zo in de hele film. Het is iig niet het vermelden waard tenzij je zoals je zelf al aangeeft een aversie tegen haar hebt. Wat me het meeste stoorde aan haar rol is dat er overduidelijk in geknipt is waardoor het hele personage niet werkt en goed overkomt. Maar dat is studio bemoeienis. Het grootste probleem van deze film ook. Dat er zwaar in is geknipt. Overigen zou ik dan eerder verwachten dat je iets over de enorm brakke rol van Lundgren iets zou zeggen. Die heeft veel meer screentime en dialoog dan Heard. Waarom zeg je daar dan niks over?

Zelf vind ik niet zoveel van hun relatie of vind ik de een stommer dan de ander. Ze waren samen hartstikke toxic en beiden hadden gewoon schuld (en dus moeten ze beiden niet zo in de slachtofferrol kruipen). Privé shit die in de media is uitgevochten en beiden zaten ze elkaar al stiekem te filmen. Wat dat betreft zijn ze beide geen knip voor de neus waard. Maar ik geef er echt niks om. Ik kan dit wel scheiden in zulke gevallen.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

"Die". Geef maar gewoon weer vijf sterren, nu ben je niet geloofwaardig.

Lees wel bij meer berichten van jou,als jij een discussie met leden aan gaat.

Je op je tenen ben getrapt.

Of ben je zo overtuigd vanzelf, nee Kondoro jij bent niet het orakel hier.

En dat heet, vrij film meningsuiting.

Dus reageer niet zo, kortaf.

Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Lees wel bij meer berichten van jou,als jij een discussie met leden aan gaat.

Je op je tenen ben getrapt.

Of ben je zo overtuigd vanzelf, nee Kondoro jij bent niet het orakel hier.

En dat heet, vrij film meningsuiting.

Dus reageer niet zo, kortaf.

Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.

Ik denk dat je betere research moet doen of je ogen eens wat beter moet openen, ik heb dit jaar misschien vier of vijf discussies gehad waar ik het niet mee eens ben. Waarvan 75% waar jij in voor kwam omdat het een discussie was bij een superheldenfilm. Gek hé, op een discussieforum, of moet je nog opzoeken wat dat betekent?

Ik reageer overigens niet kortaf, ik spreek mensen niet met een ondertoon als "die" aan. Jij gebruikt mijn naam in jouw bericht daar reageer ik op, ik heb jou nergens genoemd . En ja, ik weet zelf ook wel waar het fout gaat bij de productiebedrijven, daar ga ik niet weer een discussie over voeren omdat ik dat al eens eerder gedaan heb (lees je mee? Eén van die vijf discussies dit jaar)..


avatar van teigertje

teigertje

  • 2957 berichten
  • 2079 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Ik denk dat je betere research moet doen of je ogen eens wat beter moet openen, ik heb dit jaar misschien vier of vijf discussies gehad waar ik het niet mee eens ben. Waarvan 75% waar jij in voor kwam omdat het een discussie was bij een superheldenfilm. Gek hé, op een discussieforum, of moet je nog opzoeken wat dat betekent?

Ik reageer overigens niet kortaf, ik spreek mensen niet met een ondertoon als "die" aan. Jij gebruikt mijn naam in jouw bericht daar reageer ik op, ik heb jou nergens genoemd . En ja, ik weet zelf ook wel waar het fout gaat bij de productiebedrijven, daar ga ik niet weer een discussie over voeren omdat ik dat al eens eerder gedaan heb (lees je mee? Eén van die vijf discussies dit jaar)..

Jij hebt het wel over mij en mijn zoon.

Maar je noemt onze namen niet.

Mag gerust hoor.

Ik blijf bij mijn mening en jij ook.

Overigens ik lees ook wel positieve berichten van je.

Betreffende deze discussie, vind ik wat ik vind.

En dat mag jij ook.

Verder no harm feelings.

✌️


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1712 berichten
  • 1367 stemmen

Hiervoor zijn privé berichten.


avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

  • 137 berichten
  • 114 stemmen

De laatste van de huidige DCEU voor zover ik begreep. Deel 1 hebben we vrijdag nog een keer gekeken en deze is goed te doen. Over dit 2e deel heb ik gemengde gevoelens. Het verhaal gaat verder waar deel 1 geëindigd is. Toch voelt het alsof ze gedacht hebben: Deel 1 was een succes laten we een verhaal bedenken die niet zoveel met 1 te maken heeft maar wel met de nodige rare twitst.

De filmposter en het verhaal verraden al dat Aquaman en Orm moeten samenwerken om een slechterik te verslaan. De titel van de film is alleen: The Lost Kingdom. Voordat ze daar alleen aankomen is de film al 3/4 voorbij. Eerst moeten er allerlei dingen besproken, bevochten of bedacht worden om er te komen.

Het ziet er allemaal prachtig uit maar voor het verhaal hoef je het niet te doen.