• 8.481.588 stemmen

Met onder meer: Liam Neeson, Guy Pearce en Monica Bellucci

Releasedatum: 16 juni 2022

• Bioscoop Vanaf 27 juni in 72 bioscopen

Plot Memory

"His mind is fading. His conscience is clear."

De ervaren huurmoordenaar Alex Lewis komt in een hachelijke situatie te zitten. Hij weigert een opdracht uit te voeren als die niet strookt met zijn erecode. Hierdoor wordt hij achternagezeten door zijn opdrachtgevers die hem uit de weg willen ruimen. Ook de FBI-agent Vincent Serra moet hij in het oog houden. Alex sukkelt evenwel met zijn gezondheid wanneer de eerste tekenen van de ziekte van Alzheimer zichtbaar worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van teigertje

teigertje

• 1927 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bijna 1900 stemmen hebben en dan gemiddeld 4,31 sterren uitdelen. En dan durf je kritiek te leveren op iemand die wel kritisch naar een film kijkt

Dat komt omdat jij over grote deels alleen maar naar ondermaatse films kijkt.

Ik zou zeggen, wellicht mijn vele 5 sterren films uwer luchtige kunnen inspireren

Want ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden, voor de pauper die u aanschouwt, wellicht is hierdoor jou zuur gehalte toegenomen.

Graag sluit ik af voor nu, u een fijne filmdag toe te wensen.

Man man wat kan jij klagen, de film makers kunnen jou zelden tevreden stellen, oja met de nieuwe Topgun Maverick dat was wel is leuk, je wel uitbundig te zien schrijven, maar daar zullen we maar niet teveel op rekenen

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Er zaten een paar lekkere actiescènes in, maar voor de rest was het allemaal maar matigjes. Ik vatte ook niet helemaal waar de film naartoe wilde. Rommelig verhaal. Nou moet ik toegeven dat ik dat bij De zaak Alzheimer ook had, dus wellicht was het script-eigen. Stukken beter dan Blacklight was het in ieder geval wel.

Qua ondertiteling leek de Vlaamse vertaling hergebruikt, dat was af en toe schakelen, en bij vlagen een hoge leessnelheid.

Een zesje.

avatar van umbra

umbra

Awel deze viel uiteindelijk nog best mee, zelfs echt goed, het origineel zat ook al wat verder weg, wat ervoor zorgde dat ik niet echt nr zo'n copy aant kijken was, wat ik wel bij 'The Loft' had. En jawel, Liam Neeson, ik kon er eindelijk terug een echt van genieten van z'n rol, ie was gewoon goed en perfect vr deze rol. Heb me eigenlijk geen seconde verveeld, de kleine 2u was snel voorbij. M'n eerder lagere verwachtingen, waren dus zeer onterecht. Dikke 7/10.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Dit leek me gezien de goede trailer wel een film met een beetje eerherstel voor de ingezakte loopbaan van Liam Neeson die echt alleen nog maar matige b-filmpjes uit poept, maar helaas. Ook Memory is gewoon niet veel aan. Rommelig, langdradig, veel te donker gefilmd en met een Neeson die ook hier niks interessants meer doet. Ongelofelijk dat Martin Campbell hier de regie heeft gedaan, een van mijn favoriete James Bond regisseurs, want het straalt er zeker niet vanaf.

avatar van Walter S.

Walter S.

Niks mis mee, degelijke actiefilm, prima vermaak voor in de bios. Rommelig? Geen last van, hewoon twee verhaalllijnen die vrij vlot en niet al te ingewikkeld samen komen.

avatar van Waku

Waku

Ook ik had weer een film verwacht met Liam Neeson op de automatische piloot.

Maar deze "Memory" viel mij zeker niet tegen.

Lekker actie filmpje met enkele goed gevonden kills.

Omdat het acteerwerk ook dik in orde is weet "memory" te boeien van begin tot eind.

Wel lijkt Neeson elke film iets magerder te worden of ligt dat aan mij?

avatar van janpacino64

janpacino64

Prima film.

Goed verhaal en prima geacteerd.

avatar van DennissDH

DennissDH

Mijn mening: Liam Neeson, dat kennen we nu wel. Eigenlijk is alles wat hij de laatste jaren heeft gedaan exact hetzelfde, en ook hier doet hij weer waar hij goed in is. Echter is deze wel een stukje beter dan de laatste film van hem, nog geen 4 maanden terug: Blacklight. Zijn naam en gezicht staan pontificaal op de poster, maar in deze film verdient Guy Pearce juist de complimenten en meer credits. Ik vond zijn rol in deze film echt tof en het waren voor mij de betere scenes in de 2 uur durende actie thriller. Ook Monica Belucci staat op de poster, maar daar heb ik me verschrikkelijk aan zitten irriteren, wat een draak van een rol was dit zeg!

De actie in de film is tof, bloederig en precies wat je gewend bent bij films van Neeson. Echter ook hier weer de nodige: Yeah Right fragmenten, maar ja het is een film. Een film die overigens gebaseerd is op de Vlaamse film: De Zaak Alzheimer. Die heb ik ooit weleens gezien, maar die ben ik vergeten (haha flauw he). Memory is echter niet zo voorspelbaar als andere Neeson films en eigenlijk vond ik Liam Neeson na Taken zelden nog sterk acteren, maar in deze film haalt hij wel bijna dat oude niveau. Al met al een toffe actie film met een heerlijk verrassend einde. Mijn cijfer: 6,0

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Fijne film, al zou dit net zo goed het volgende deel van Taken kunnen zijn. Neeson speelt zoals hij de laatste jaren speelt, en dar doet hij goed.

Vergelijking met de zaak Alzheimer buiten de ziekte zie ik niet, was toch een heel andere film.

Prima.

"Memory" is voor mij zeer geslaagd. In de hele film zit actie, en ook best spannende stukken.

Liam is daarbij weer erg goed. Een van zijn betere films na Taken. Ook voor het eerst niet als familieman. Maar een huurmoordernaar. Klaar.

Ook vind ik zijn worsteling met Alzheimer erg goed gedaan. Toch vreemd om hem ineens zo oud te zien.

De rest van de cast is ook goed. En een verrasend einde.

Dus niks dertien in een dozijn.

Een zeer geslaagde spannende en ook wel pakkende en emotionele actiethriller, wat in het rijtje van Taken terechtkomt.

avatar van mjk87

mjk87

Sfeervol geschoten en de locaties zijn ook eens wat anders. Verder een erg fijne rol van Pearce, al ging ik voor Neeson, maar die speelt toch iets te veel op de automatische piloot en dat stukje Alzheimer hangt er voor mij iets te veel bij. De film was sowieso wat rommelig ook al was een en ander verder wel goed te volgen. Maar vooral inhoudelijk nogal clichématig en daardoor wist de film niet constant te boeien. De film duurt net geen twee uur maar voelt toch net iets te lang. 2,5*.

avatar van Phantasm

Phantasm

Standaard actie/thriller die lekker wegkijkt.

avatar van Lanieboy

Lanieboy

Goede vermakelijke film, die zeker te doen is en niet verveelt. Mooie film shots goede casts. Aanrader voor een leuke filmavond.