The Batman (2022)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Matt Reeves
met Robert Pattinson, Zoë Kravitz en Paul Dano

Het jaar van verkiezingen in Gotham City. Potentiële kandidaten voor het burgemeesterschap worden één voor één omgebracht door een mysterieus figuur dat bij elk van hen een raadsel achterlaat, geadresseerd aan de Batman. Het wordt vervolgens Batmans missie om te achterhalen wie deze schurk is.

• Vanaf 3 maart 2022 in de bioscoop

Teaser

avatar van Nicholas
Wat ik wel langs zag komen en ik ook wel kan zien is dat hij eigenlijk meer op Nightwing lijkt dan Batman. In deze trailer dan.

Ik vond het eigenlijk nogal stom dat er nu alweer een nieuwe Batman interpretatie zou komen. Maar na het zien van deze trailer is mijn interesse toch wel weer gewekt.

Ik ben zelf niet zo een superhelden liefhebber. Maar Batman heeft me wel altijd gelegen. Ook de diverse tekenfilms. De duistere aspecten van het verhaal en Gotham hebben me altijd aangesproken. En dat lijkt hier wel zeer sterk aanwezig te gaan zijn.

Ik heb de trailer al een paar keren herbekeken. En ik moet toegeven dat ik redelijk mee ga in de hype.
Het ziet er allemaal wel echt te gek uit en die bewerkte Nirvana song bezorgt me kippenvel.

Ik verwacht dat dit toch wel weer een andere insteek gaat zijn. Maar dan heb ik het niet zozeer over de noir feel die inderdaad al wel eerder werd gebruikt. Maar vooral het detective aspect en de innerlijke tweestrijd van Bruce Wayne. Die lijkt me aan het begin van de film niet veel beter te zijn dan het schorremorrie dat hij bevecht. Omdat hij gedreven wordt door haat en wraakgevoelens. En zal het The Riddler zijn die hem de noodzakelijke spiegel voor houdt? Wellicht wel he.

En de cast is ook redelijk indrukwekkend.

avatar van MindlessAssassin
Wat een teaser.. Krijg er een beetje Se7en vibes van. Laat dat nou ook mijn favoriete detective film zijn, dus laat maar komen deze film, het ziet er écht veel belovend uit. Robert Pattinson als Bruce Wayne heb ik ook heel veel vertrouwen in. Hij levert de afgelopen jaren consistent sterke performances af dus dit kan goed wel eens een van de beste Batman films worden. Helemaal als hij R-rated zou zijn, maar dat zie ik helaas niet snel gebeuren.

avatar van thunderball
Ai! Opnamen stil gelegd vanwege coronabesmetting Pattinson.

avatar van Nicholas
Best ironisch dat Batman besmet is geraakt.

avatar van Uier
Je zou inderdaad verwachten dat hij resistent is tegen vleesmuisziektes.

avatar van Graaf Machine
Uier schreef:
Je zou inderdaad verwachten dat hij resistent is tegen vleesmuisziektes.

Juist niet. Vleermuisziektes komen niet voor niets onder vleermuizen voor.

Graaf Machine schreef:

Juist niet. Vleermuisziektes komen niet voor niets onder vleermuizen voor.

dat je serieus hier op in gaat..straks komt er een serieuze discussie .

avatar van Graaf Machine
Lewis-06 schreef:

dat je serieus hier op in gaat..straks komt er een serieuze discussie .

Als er geen smiley achter een bericht staat betekent dat nog niet dat het serieus is. Het kan ook gewoon quasi-serieus zijn.

avatar van thunderball
Nee, guano!

avatar van Ajax&Litmanen1
Nicholas schreef:
Best ironisch dat Batman besmet is geraakt.

Besmetman.

avatar van Flipman
Wat is een vleesmuis?

avatar van Ajax&Litmanen1
Verzet naar maart 2022 (!)

avatar van clockwork72
Ja hou maar op met al die nieuwe films

avatar van GrobbekuikenXL
Schandalig al die blockbusters die worden uitgesteld. Laf ook wel. Zo blijven de bioscopen in ieder geval lekker leeg.