• 10.917 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 maart 2022

Plot The Batman

"Unmask the truth."

Het jaar van verkiezingen in Gotham City. Potentiële kandidaten voor het burgemeesterschap worden één voor één omgebracht door een mysterieus figuur dat bij elk van hen een raadsel achterlaat, geadresseerd aan de Batman. Het wordt vervolgens Batmans missie om te achterhalen wie deze schurk is.

Social Media

Officer Martinez

Alle Media

avatar van K. V.

K. V.

Alweer een Batman film. Nieuwe cast, die het zeker niet slecht deed. Het was zeker geen slechte film, maar de film duurde wel erg lang. De film was ook redelijk donker. Het verhaal was nog interessant en je komt weer wat meer te weten over het verleden van zijn familie.

avatar van wouds601

wouds601

Nu op Amazon gekeken gisteravond. Die trilogie was geweldig hiervoor en was beetje angstig dat deze in een nieuw jasje met bijna 3 uur speeltijd zou tegenvallen. Maar eigenlijk positief verrast. Lekkere duistere thriller met de Batman in een iets andere rol dan we in de trilogie zagen. meer speurwerk, minder bombastisch, maar toch onderhoudend en boeiend van begin tot einde. mag van mij zeker wel een vervolg komen. 4*.

avatar van Puffy81

Puffy81

Ondanks dat de Nolan trilogie fantastisch gemaakt is met geweldige akteurs en goede scripts, is deze Batman film van Reeves toch echt veel beter!

Donker, duister, rauw, grauw en een beetje excentrieke uitstraling.

Het nadeel met de Nolan films vind ik, is dat het teveel "aktiefilms" zijn dan echt "Batmanfilms". Ze zijn zeker goed, maar dat vond ik minder eraan. Bale is goed, maar te "standaard. Pattinson is apart, vreemd en excentriek.....zoals Batman moet zijn.

Toen ik eerst las dat Jonah Hill misschien een rol ging krijgen, dacht ik "dit wordt 3 x niks". Niet echt mijn acteur. Paul Dano is net als Pattinson "apart en vreemd".....fantastisch! Ook Colin Farrell is werkelijk geweldig!

Ik moest wel erg wennen aan Andy Serkis en Zoë Kravitz, maar ze echt goed gecast ook.

Kan niet wachten op deel 2.

avatar van JJ_D

JJ_D

Intrigerend hoe het universum van DC als loep dient waardoor de maatschappij vandaag bekeken kan worden. Frappant is immers hoezeer ‘The Batman’ weggelopen lijkt uit het hart van de 21ste eeuw. Het idee dat zwaarbewapende extremistische groeperingen – sociale media en ijzingwekkende live streams incluis – het heft in eigen handen nemen en massaal aan het moorden slaan, lijkt sinds de recente bestorming van het Capitool niet eens zo’n absurde dystopie. Huiveringwekkend actueel, en met een metier dat aan David Fincher doet denken werkelijk bloedstollend in beeld gebracht: Matt Reeves is een groot vakman, laat daar geen twijfel over bestaan.

Toch rijdt ‘The Batman’ zich vast in de axioma's van de Batman-sage, die schijnbaar steevast suspense boven psychologie plaatst. Waar is de intermenselijke, relationele densiteit in deze film, die van cinematografisch onweerstaanbaar gedetailleerde gruwel naar gruwel beweegt? De romance tussen katvrouw en vleermuisman komt halfslachtig over, en de actiescènes lijken weggelopen uit een prent waar bombarie de boventoon voert. Het lijkt met andere woorden alsof ‘The Batman’ op de valreep toch geen knap in elkaar gezette, stilistisch hoogstaande genrefilm wil worden, noch een emotioneel spectrum thematisch wil gaan ontwikkelen.

Wat overblijft, is dus vooral een kwestie van effect. Daarin blinkt de film weliswaar uit, maar het maakt de ervaring – bijna drie uur! – finaal toch een beetje armtierig. Wie ontwaakt uit deze escapistische horror heeft met hart en ziel gekeken en meegeleefd, maar voelt zich achteraf vooral murw geslagen door cinema met grote gesten en weinig artisticiteit – terwijl het anders had gekund…

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Zet dit soort films zelden nog op, maar kwam de titel tegen in verschillende Best serial killer movies ever lijstjes, dus toch maar gekeken, uit nieuwsgierigheid.

De film is pikkedonker, normaal zou ik me daar kapot aan ergeren, maar ik vond het eigenlijk wel wat hebben, het stoort niet in ieder geval.

De muziek is fijn, hoorde ik ergens aan het begin niet iets uit Dexter? Daar leek het verdacht veel op.

Een geweldige film, vond ik toch wel. Geen diepgang verder, puur amusement.

Het seriemoordenaarsverhaaltje is lekker duister, met een Se7en-achtig sfeertje inclusief een creepy killer. Dat moment dat hij tegenover Batman Ave Maria gaat zingen hahaha.... grappig en griezelig tegelijk.

The Penquin met z'n mafioso kop... Catwoman vond ik dan net iets minder; een fles melk uit de koelkast trekken, tja wel erg gemakzuchtig verzonnen.

Raadsels waren ook wat flauw.