ad

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: David Charbonier

Met onder meer: Ezra Dewey, Rob Brownstein en Tevy Poe

Over The Djinn

"What is done cannot be undone."

De doofstomme Dylan poogt in de jaren 80 de dood van zijn moeder te verwerken. Samen met zijn vader verhuist hij naar een appartement waar Dylan op een boek stuit waarin door middel van een seance je grootste wens kan uitkomen. Opdat hij eindelijk een stem zou krijgen voert Dylan het ritueel uit, maar komt hierdoor in een nachtmerrie terecht. Hij heeft een entiteit opgeroepen die zelf een grote wens koestert: Dylan opsporen en doden.

imageimage

The Boy in Pink

The Boy in Blue

The Boy in Red

avatar van 606

Ik heb zat echte slechte films gezien, maar nee deze hoort er niet bij.

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Was wel een aardig filmpje maar het einde is een beetje onduidelijk.

avatar van Daan258

Daan258

Ben wel nieuwsgierig!

avatar van joolstein

joolstein

Ondanks de titel lijkt het er niet op dat het echt uitmaakt (of wordt opgemerkt) dat de beangstigende aanwezigheid inderdaad een djinn is. Deze wordt opgeroepen uit 'The Book of Shadows' en verschijnt in Amerikaans appartement. Ook speelt de film zich volgens het plot af in de (late) jaren '80 maar ook dit was maar summier te zien. Volgens mij was er niet veel meer dan wat synth-New Wave- liedjes, een radio, een tv met antennes, vaders pieper en geen mobiele telefoons. Maar verder was dit voor het grootste deel toch best een bekwame kleine horrorfilm. De filmmakers nemen een eenvoudige benadering van het verhaal dat zich ook uitsluitend op maar één locatie afspeelt. Ezra Dewey (speelde ook in de vorige film van deze regisseurs) die de 12-jarige doofstomme Dylan Jacobs speelt, deed dit oké. De film bezit een R-rating (voor milde angst en geweld) , maar zal meer de ontluikende horrorfans aanspreken dan hardcore fan. Niet alleen vanwege de jonge hoofdrolspeler, maar ook omdat er hier niet echt iets nieuws wordt gedaan. De film duurt niet al te lang en levert niet meer of minder op dan het belooft. Het was efficiënt en effectief genoeg voor het lage budget!

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Ondanks verwoede pogingen van de jonge hoofdrolspeler om er nog wat intensiteit in te brengen, heeft Djinn een serieus tekort aan vlees op de botten. Fantasieloos geschoten én geschreven, met geen enkele verrassing achter de hand. Het hele 80's gebeuren is er ook bij de haren bijgeslepen, maar is hier een complete mismatch.

avatar van umbra

umbra

Maar een pover en zelfs zwak filmpje dit. Komt echt goedkoop en amateuristisch over, de niet al te beste acteerprestaties helpen ook niet echt. Eigenlijk was de spanning zoveel waard als mn hamster die rondjes loopt in zn wiel.

avatar van SouthamptonFC

SouthamptonFC

Waardeloze film.Zonde van je tijd

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

The Djinn is een nieuwe horrorfilm die onder de radar is gegaan voor de meeste horrorfans, maar niettemin als resultaat niet zo slecht is als wordt aangegeven hier op MovieMeter. Toch begrijp ik de ontevreden van de menigte wel, want deze film is bij lange na niet goed. Het is vooral de horror zelf die punten laat liggen.

Niettemin is de opzet van de film best aardig te noemen. De horror spat regelmatig van de film af, je voelt het direct in de lucht hangen vanaf de eerste minuten. Het team dat verantwoordelijk is voor het creëren van deze film verstaan hun vak wel degelijk, het is vooral de kwaliteit en misschien het talent nog dat ontbreekt, de passie en wil is er namelijk wel.

The Djinn is een horrorfilm die zo simplistisch is als maar kan, maar af en toe wat verwarrends probeert te doen in een verwoede poging het verhaal toch wat inhoud te geven. Buiten wat dramatische toevoegingen aan de achtergrond kent dit echter weinig succes, en zit je als kijker af en toe gewoon te wachten totdat de horror eindelijk weer verder kan.

Hier en daar zitten er qua horror uitzonderlijk enge scenes bij, maar deze duren enkel minuten. Het grootste deel van de film jaagt namelijk te weinig angst in waardoor het enkel bij wat scenes blijft. Het verloop kent niet echt een goede flow waardoor de horror, waar overigens wel genoeg van is, nooit volledig kan intrigeren of interesseren. Het mist gewoon die effectieve opbouw en vooral de pay-off.

Het acteerwerk van het knaapje is uitstekend en het verloop duurt niet te lang, maar The Djinn had een engere film moeten zijn dan dat het nu is. Het valt moeilijk te ontkennen dat het hart niet op de juiste plaats zat. Het is nu vooral de kwaliteit die nog ontbreekt, eenmaal regisseur Charbonier ervaring opgebouwd heeft zie ik hem oprecht een spannend pareltje afleveren.