ad

Met onder meer: Ruby Rose, Morgan Freeman en Patrick Muldoon

Releasedatum: 16 april 2021

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Vanquish

"She's got one night to save her life."

Damon is een gepensioneerde politiecommissaris die verzorgd wordt door Victoria. Op een dag ontvoert hij haar dochter om haar te chanteren. Hij dwingt Victoria hem te helpen grote schoonmaak te houden binnen het korps door zijn corrupte collega's erbij te lappen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

Vanaf 13 mei in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van AniSter

AniSter

Eerst de positieve kant. Deze keek lekker weg, dus de amusementswaarde was best in orde. Maar dan..... De intro duurde iets te lang in verhouding tot de lengte van de film. Ook jammer dat de hele film bol stond van extreme onwaarschijnlijkheden. Freeman en Rose deden het goed. Freeman wordt wat ouder en zeker niet knapper. Ik had zijn huis iets meer aangekleed verwacht, met Geraniums bijvoorbeeld. Bij Rose horen gewoon bepaalde rollen. Haar rol in deze film is vergelijkbaar met die in SAS: Red Notice (Film, 2021). Ik zou haar graag wel eens willen zien in de wat serieuzere film. In deze Vanquish zaten in ieder geval mooie actiescenes. De achtervolgingen door die Duitser waren iets teveel van het goede. Zeker aangezien deze ineens van het toneel verdwenen was. Het lekkere wegkijken en de actie krikt mijn waardering in ieder geval op naar een 7.

avatar van schumacher

schumacher

Ik deel grotendeels de mening van hierboven.

Leuke film.

avatar van joolstein

joolstein

Stijlvolle film maar verder de zoveelste dertien-in-een-dozijn prent! Moeder moet dochter redden door vijf tassen op te halen. En ja alle dingen die je denk dat ze zullen gebeuren, gebeuren ook! Er zijn ook ondersteunende personages van detectives en andere criminelen die er gewoon niet toe doen. Wat je verder krijgt is Ruby Rose die af en toe houterige dialogen aanhoort (en uitkraamt) en daarom een vuurwapen tevoorschijn haalt en ze neerschiet. Zeer terecht!! Echter is het de bizarre bewerking die deze film laat tegenvallen! Als voorbeeld: er is een best spannende motorachtervolging maar deze wordt regelmatig onderbroken door beelden van Morgan Freeman die naar de cam-beelden op tv kijkt. Waarom zou ik dat willen zien? Het haalt juist elke vorm van spanning uit de film. Het was ook bijzonder storend dat het in elke scene met actie weer raak was; "go left"- beeld van Freeman "watch out" -beeld van Freeman "Go away" -beeld van Freeman "stay awake" -beeld van Freeman enz. Toegegeven, de verdere film zag er helemaal niet slecht uit, maar door die keuze van bewerking werd het maar niet geweldig.

avatar van macrobody

macrobody

De film begint met een jaren '60 intro waar ze 5 minuten gebruiken om de namen van producers, editors, directors enzovoorts een keer of 10 te noemen. Dat kan echt niet meer hoor tegenwoordig. Anno 2021 begint de film gewoon en komen die introducties wat later als je in de film zit. Ik snap sowieso niet waarom dat aan het begin moet, wie is daar in geïnteresseerd? En lag het aan mij of was de muziek gedurende de hele film hetzelfde? En wat ik nog het meest storend vond was dat tijdens het motorrijden de voorgaande gebeurtenissen nogmaals werden herhaald? Dat is voor Teletubbies publiek. Had geen enkel nut behalve hergebruiken van oud materiaal. Naast de rode draad van ophalen van tassen op 5 locaties was er een zijplotje van corrupte politie. Die vroegen niet eens om bewijsmateriaal die gaven gelijk de hele business maar uit handen. En waarom wordt een Duitser gelijk aangesproken met nazi? Hoe is dat politiek correct? Nee, ik heb slechter gezien, maar zeker ook beter dan dit.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

De film is eigenlijk best slecht

Jammer voor Morgan Freeman, aan hem ligt het niet

avatar van filmkul

filmkul

Zwakke actiefilm. Het verhaal is heel slecht, onlogisch en zit vol plotgaten. De uitwerking gaat nog wel maar kan het trieste verhaal niet heel veel compenseren. De film bevat wat doorsnee actie en wat spanning, maar zenuwslopend wordt het niet. Het acteerwerk is matig. Rose is meer geschikt voor bijrollen. Visueel ziet de film er redelijk uit. Laten liggen. 1.5/2.0

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Als ik het gemiddelde alleen al bij IMDb zie dan heb ik er weinig vertrouwen in.