• 11.503 nieuwsartikelen

Met onder meer: Zach Galifianakis, Jack Dylan Grazer en Olivia Colman

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 oktober 2021

Plot Ron's Gone Wrong

"Best Friend Forever* (*battery life may vary)"

In een wereld waar wandelende, pratende, digitaal verbonden bots de beste vrienden van kinderen zijn geworden, vertelt 'Ron's Gone Wrong' het verhaal van een 11-jarige jongen die vindt dat zijn robotmaatje niet helemaal werkt. De robottrucjes leren zal voor de nodige lach en traan zorgen.

Social Media

Rich (stemrol)

Alex (stemrol)

Jayden (stemrol)

kappeuter (crew films)

Vanaf 20 oktober in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Jynxter

Jynxter

Leuke, vlotte animatie film zoals we van Disney gewend zijn en mogen verwachten. De maatschappijkritische boodschap ligt er dik op, maar is wel een terechte in deze tijd. Verder zijn alle ingrediënten aanwezig. Grapjes in verschillende lagen, slapstick-achtige momenten, een tikje te veel sentiment en de stereotype karakters. En dat alles in de welbekende structuur.

Niks wereldschokkends dus. Maar de personages die de wereld van Ron's Gone Wrong bevolken zijn divers en leuk. Evenals de B-bots waar het allemaal om draait.

Liefhebbers van Disney kunnen blind een kaartje voor deze sympathieke animatiefilm aanschaffen.

avatar van supoc

supoc

Ik ben zelf een echte liefhebber van animatie films.

Ik vond dit toch een fantastische animatie film!

Dit vind ik in het rijtje thuis horen van Coco, Finding Nemo, Finding Dory, Wall-e, Soul, 9 (2009) en Big hero 6.

Leuke verhaal, origineel, humor maar ook sentimentele scene's, mooie cgi effecten met daarbij het geluid dat erg goed is gebruikt.

Voor jong en oud, in de bioscoop zeker de moeite waard om te kijken!

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Vond destijds de Shrek animatie films leuk. Sindsdien niet zoveel tekenfilms meer gezien maar de positieve reacties hier hebben me toch overgehaald te kijken. Misschien leuke voor de kleintjes maar verder een tenenkrommend gebeuren. Technisch mooi gemaakt maar de film gaat vooral over vriendschap maken en dat ligt er veel te dik bovenop.

avatar van Drifter

Drifter

Dit is teveel op de automatische piloot gemaakt met elementen van succesfilms. Het laat zien dat het niet werkt als er geen originele gedachte achter zit. Ik werd op geen enkel moment de film in gezogen.

avatar van handelaar

handelaar

kappeuter schreef:

Vanaf 20 oktober in de bioscoop (Walt Disney)

Ron's Gone Wrong is een Brits-Amerikaanse computeranimatiefilm uit 2021 en geregisseerd door Sarah Smith en Jean-Philippe Vine, de film werd geproduceerd door Locksmith Animation in samerwerking met 20th Century Fox Animation. Heeft niets met Disney van doen.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

handelaar schreef:

Ron's Gone Wrong | Disney Wiki | Fandom - disney.fandom.com

Wel degelijk dat het via Disney is uitgebracht.

avatar van macrobody

macrobody

Niet onaardig. Soms best leuk. Het verhaal heeft wel wat weg van The Circle (Film, 2017) - MovieMeter.nl.

Ongemerkt komen we stapje voor stapje dichterbij een wereld waarbij menselijk contact zeer zeldzaam wordt. Het zal mij een worst wezen zolang ze mij met rust laten, maar helaas denken de controleurs dat door iedereen te controleren we een betere wereld tegemoet gaan. Duh.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf vandaag te zien op Disney+.

scorsese

• 11914 berichten

Goeie film over een jongen op school die geen vrienden heeft totdat hij een robot krijgt. Een leuk verhaaltje met genoeg humor en een vlot tempo over vriendschap en een beetje over de gevaren van social media en machtige techbedrijven. De animatie haalt wellicht niet het niveau van Pixar, maar het ziet er prima en kleurrijk uit.

avatar van korenbloem02

korenbloem02

handelaar schreef:

20th Century fox is sinds 2019 onder deel van disney studio's en dus eigendom van Disney.

avatar van mrklm

mrklm

Barney [Jack Dylan Grazer] voelt zich een buitenbeentje op een school waar iedereen rondloopt met de nieuwste Bubblebot die programmeur Marc [Justice Smith] op de markt heeft gebracht. Barneys vader Graham [Ed Helms] en grootmoeder [Olivia Colman] zien namelijk helemaal niets in media. Toch denkt Graham dat hij zijn zoon gelukkig kan maken met een Bubblebot en Barney is dan ook razend enthousiast over zijn nieuwe ‘vriend’ die hij Ron doopt. Ron heeft nogal veel weg van Baymax uit Big Hero 6 en dat geldt eigenlijk voor de hele film, maar dit is op alle fronten inferieur en is niet meer dan een sneue imitatie. De tweeslachtige houding ten opzichte van robots en social media doet vermoeden dat de makers de Techreuzen niet al teveel voor het hoofd wilde stoten.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Vrij vlotte en leuke film over een wereld waarin kinderen een robot met een sterk ontwikkelde A.I. bezitten die iets te perfect werkt, behalve die van een jongetje. Zijn robot functioneert niet goed en weet zich niet te koppelen aan zijn eigenaar, een jochie die toch al niet al te geliefd is op school. Ondanks dat de film vrij duidelijk een maatschappelijk kritische mening weergeeft over virtuele vriendschappen, tech en social media kijkt het lekker weg en is het bij vlagen nog best grappig, mede door de vele details en verwijzingen naar bekende films. Een Iron Man of Stormtrooper-bot is zo gespot. Visueel is de film ook prima. Jammer dat het na een leuke eerste uur met de introductie en het uitproberen daarna wel wat minder boeiend werd en natuurlijk eindigen we niet al te origineel, maar ik heb me prima vermaakt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Leuke maar niet bijster originele animatiefilm over de vriendschap tussen een verlegen jongen en de doorgedraaide robot die hij voor zijn verjaardag krijgt. Veel elementen zijn 'geleend' van andere animatiefilms, maar door de prima stemmencast, de aantrekkelijke animatiestijl en het hoge tempo valt er toch genoeg te genieten. Veel leuke grappen ook.