• 8.262.967 stemmen

Met onder meer: Hugh Jackman, Rebecca Ferguson en Thandiwe Newton

Releasedatum: 26 augustus 2021

Plot Reminiscence

"Don't look back."

De wetenschapper Nick Bannister leidt een afgezonderd bestaan en heeft een manier ontdekt om herinneringen te herbeleven. Zijn leven krijgt een nieuwe wending wanneer hij Mae ontmoet met wie hij een passionele affaire beleeft. Wanneer zij in een herinnering van een klant voorkomt, maakt Nick van zijn technologie gebruik om op zoek te gaan naar de waarheid achter haar verleden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Walter Sylvan

Avery Castillo

avatar van coumi

coumi

Pretenties spatten er vanaf maar het kon me niet overtuigen. Veel bombast, menige te dik aangezette scène maken dat je nooit in het verhaal komt. Een moderne film noir, met een behoorlijk wazige intrige en een ongeloofwaardige love story tussen twee mooie mensen. Ferguson is begeerlijker dan ooit(eeuwig zonde dat haar rol verder zo slecht is uitgewerkt), de geile blikken die de vaak schmierende Jackman(één van zijn mindere rollen) haar al bij de eerste ontmoeting toewerpt zijn nochtans eerder lachwekkend dan innemend. En zo gaat het maar door, meer tijdrekkerij dan een doordachte verhaalvertelling. Geen visitekaartje voor regisseur Joy, plezier straalt er nauwelijks van af. De poging om het met het slot nog even het brok in de keel effect te bereiken, doet ook zo geforceerd aan. Jammer voor Thandie die voor haar doen best een stevige bijrol neerzet. Nee, op een groot bioscoopscherm kan het voor een enkeling nog werken, maar het zal geen film worden waar we over een aantal jaren nog enthousiaste dingen over kunnen vertellen.

avatar van Alathir

Alathir

Reminiscence een film met al een vrij moeilijke titel. Ik kende dit Engelse woord voor 'herinnering' niet en daar gaat de film ook over. Best een goed concept. Of er alles wordt uitgehaald wat ze konden, ik ben daar wat in dubio over. Topcast dat wel met Hugh Jackman (altijd de moeite), Rebecca Ferguson (geweldig in MI imo) en Thandie Newton. Het is een mengelmoes van actie, drama, romantiek die hier en daar wat langdradig aanvoelt. Uiteindelijk hebben Hugh en Rebecca wel een behoorlijke chemie met elkaar. Hun relatie is wat snel gegaan in de film maar het voelde voor mij wel geloofwaardig. Ze blijkt dan ineens uit Hugh Jackman zijn leven verdwenen te zijn, dat kwam best plots. Hij vindt dan veel later haar oorketting buiten. Precies of niemand anders dat zou hebben opgemerkt. Uiteindelijk krijgt het verhaal vaart dat ze alles in scène heeft gezet en alles gepland was. Toch is ze van Hugh gaan houden, wat oorspronkelijk niet de bedoeling was van het plan. Ze blijkt dan slecht te zijn maar neemt dan uiteindelijk toch het juiste pad weer. Het einde is dus best dramatisch. Wat Hugh uiteindelijk beslist gaat er zelfs over en vond ik wel een minpuntje.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Wat een prachtige film! Cinematografie, gebruik van de juiste CGI is spot on. Ja het is een simpele love story, maar dan ook perfect uitgevoerd. D'r is voor dit jaar geen betere te vinden als je geïnteresseerd bent in "how to use technology" voor een film. Uitermate goed gedoseerd, clever script en de juiste timing. Onder de indruk

avatar van erik33

erik33

Mooie neo noir film, qua sfeer en verhaal echt mijn persoonlijke smaak en voldoende verhaaldetails om een 2e maal te gaan kijken, jammer dat de film zo kort, zo'n 3 weken heeft gedraaid in de Filmhallen Amsterdam. Jammer dat je in Amsterdam in de filmhuizen niet de publieksfilms (Pathe programmering) kunt gaan kijken, in Lido Leiden heb je nochtans een soort populaire publieksfilm/Pathe programmering maar dat zal wel te maken hebben met de situatie dat Leiden geen Pathe of andere bioscoopketen heeft, ik zou dat wel leuk vinden als je in een Amsterdamse filmhuis met een Cineville pas ook meer de populaire publieksfilms zou kunnen gaan kijken (misschien een suggestie indienen bij The Movies Amsterdam of zo, heeft toch ook 4 zalen zoals Lido Leiden). Ik herkende de opvallende filmlocatie, een door een storm in 2005 ondergelopen pretpark Six Flags New Orleans. Hierover is onlangs een documentaire gemaakt: Closed for Storm (2020).

avatar van Mickey b

Mickey b

Snap lage quotering niet. Is voor mij een van de betere films die ik afgelopen jaar heb gezien. Ok, er is weinig top momenteel, Corona as we say… Maar als SF liefhebber moet je deze toch wel gezien hebben, Is geen Star Wars met blitse lasers ea, maar een soort duistere setting, die wel mooi oogt, maar het niet moet hebben van de visuele setting (wereld is onder water gelopen). Het is hier het verhaal dat de film maakt. En net daar was ik soms wel effe de draad kwijt met de namen. Maar uiteindelijk komt het wel goed met de verhaallijn. Hugh Hackman draagt hier wel de film. Zijn co/acteur Thandiwe Adjewa ken ik nog van Westworld, maar loopt in deze wel in de schaduw van Jack. Wegens gebrek aan betere Hollywoodproducties geef ik deze 4*. Er is nu eenmaal niets beters. Los van Dune. , die ik nog niet heb gezien. Echt wel genoten van deze en voor mijn j is Jack toch wel een acteur op niveau…

Ga ik deze film onthouden? I don’t know. Beveel ik deee film aan? Ja, als je houdt van SF genre ‘Blade Runner 2049’, al is deze visueel wel veel mooier en diepgaander.

Tergend vervelende film.