ad
  • 8.113.657 stemmen

The Map of Tiny Perfect Things (2021)

Fantasy | 99 minuten

Genre: Fantasy

Geregisseerd door: Ian Samuels

Met onder meer: Kathryn Newton, Kyle Allen en Josh Hamilton

Releasedatum: 12 februari 2021

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over The Map of Tiny Perfect Things

"One day. Infinite possibilities."

De tienerjonge Mark zit tot zijn tevredenheid vast in een loop waarin hij een dag steeds opnieuw beleeft. Op een dag ontmoet hij de mysterieuze Margaret die in dezelfde situatie zit. Tussen de twee ontstaat een bijzondere band en ze gaan erop uit om de kleine dingetjes des levens te ontdekken die deze dag zo perfect maken. Hierdoor stellen ze zich de vraag of ze hun eindeloze dag niet ooit willen ontvluchten.

imageimageimageimageimageimage

Mr. Pepper

Greta (Margaret's Mother)

Lottery Winner At Diner

Flight Attendant

avatar van keukenzout

keukenzout

Een beetje een zeikfilm. John Green-ish.

Misschien ben ik te oud voor deze rotzooi.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Groundhog day voor tieners.

Hebben we niet al genoeg van deze "we zitten vast in een timeloop" films?

We volgen de mannelijke hoofdrolspeler voor het grootste gedeelte van de film. Ik denk dat deze film een stuk leuker en interessanter zou zijn geweest als we de vrouwelijke hoofdrolspeelster voor het grootste gedeelte van de film hadden gevolgd.

Acteerwerk is wel ok, al vind ik de jongen erg vlak. Ach als je een druilerige zondagmiddag een anderhalf uurtje kunt missen dan is deze film een optie, als je al helemaal bij gekeken bent met je favoriete series.

scorsese

Redelijke film over een jongen die iedere keer dezelfde dag opnieuw beleefd totdat hij een meisje tegenkomt. De film heeft weinig nieuws te bieden binnen de 'tijdlus'-films, maar bevat genoeg vermakelijke en ook wel mooie momenten. Soms valt het wel wat in de herhaling (en niet alleen vanwege het onderwerp of opzet).

BBarbie

Er gebeurt bitter weinig in deze saaie film, waarin twee jongeren in een tijdlus zitten. Waarom dat het meisje overkomt wordt wel duidelijk, maar wat de jongen betreft zou ik het niet weten, tenzij ik iets gemist heb (en dat is heel goed mogelijk). Film voegt weinig tot niets toe aan eerdere spin-offs van Groundhog Day (1993)

avatar van macrobody

macrobody

Misschien leuk voor een regenachtige zondagmiddag met de kinderen zodat ze misschien interesse krijgen in Groundhog day. Verder een aardig niemendalletje.

avatar van schumacher

schumacher

Het begon nog leuk en dan zakte het echt in voor mij toen hem mee dat meiske samen kwam, njah, het zakte echt in en het werd saai ook. Jammer, want ik vind zo'n films eens leuk om zien maar deze vond ik niet geslaagd.

avatar van Bubblez

Bubblez

Psycho-M schreef:

Hebben we niet al genoeg van deze "we zitten vast in een timeloop" films?

Nooit!

Er zijn goede en minder goede varianten. Kijk Palm Springs (2020) en zie de betere.

Deze film is aardig, maar kakte enorm in na al een half uur. Er is nauwelijks mysterie of een interessant verloop. Op een gegeven moment was ik wel klaar met het zelfvertrouwen en het alleskunnen van de hoofdrolspelers. En ook zeker met de we're having so much fun-montages.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Bubblez schreef:

Palm Springs is idd 10x beter dan dit tienerfilmpje.

Dus wie hier even komt kijken of hij/zij the map of tiny pretty things moet gaan kijken, zet Palm Springs op. Veel beter idee.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Geen hoogvlieger, maar als je van het genre houdt (tiener / coming of age film), dan is het wel de moeite waard. Voldoende origineel en het verhaal is sterk genoeg. Leuke verwijzingen in de film naar The Groundhog day. De acteurs leken wat in de film te moeten groeien. Het begin was ronduit slecht. Geen chemie, geforceerd acteerwerk. Dat werd later wel een stuk beter en de 2e helft vond ik erg geslaagd. Voornaamste kritieken: (1) matige start met gebrek aan chemie tussen de twee hoofdrolspelers (2) de reactie van Kathryn bij de eerste ontmoeting was bijzonder ongeloofwaardig (3) het plot is wel héél erg ver gezocht en kwam erg uit de lucht vallen. Het zou me niet verbazen dat de 'deleted scenes' enkele essentiële scenes bevat die de verbinding leggen tussen het plot en het verhaal. Met hakken over de sloot drie sterren.