ad

Geregisseerd door: Doug Liman

Met onder meer: Daisy Ridley, Tom Holland en Mads Mikkelsen

Releasedatum: 24 februari 2021

Over Chaos Walking

"No one escapes the noise."

In de nabije toekomst gelooft Todd Hewitt dat een virus alle vrouwen heeft gedood in een kolonie. Het virus heeft ook Geluid losgelaten, de speciale gave om andermans gedachten te horen. Tijdens een wandeling stuit Todd opeens op een vreemde stilte. Hij ontdekt dat de stilte afkomstig is van een vrouw, die luistert naar de naam Viola Eade.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

In Film > Nieuws > Chaos Walking (2021):

Eerste foto, link.

avatar van joeychim_

joeychim_

Vanaf 28 februari 2019 in de bioscoop (Independent Films).

avatar van John Milton

John Milton

Benieuwd of ze de release halen. Oogt allemaal nog wat onaf voor een februari release.

avatar van John Milton

John Milton

John Milton schreef:

Dat voorgevoel klopte dus, het wordt 2020 inderdaad. Tenzij het echt Unreleasable wordt bevonden, maar met dit budget?

Deze release gaat ook naar 2021.

Vanaf 4 februari 2021 in de bioscoop (Independent Films)

Hm, een jeugdboek zie ik.

avatar van voyager77

voyager77

Spoiler alert , kijk niet naar de trailer , Ridley is niet enige female maar komt van soort space ark die vol vrouwen zit en waarschijnlijk tegen einde vd film beland dat schip terug op aarde. Verpest het een beetje als ze dat allemaal al laten zien.

avatar van wimaroca

wimaroca

voyager77 schreef:

Misschien een droom

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Hier ben ik wel benieuwd naar, de vorige films van Doug Liman vond ik niet verkeerd. Trouwens ook een hele leuke cast. En sciencefiction is één van mijn favorieten genres. Dus laat maar komen

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Niets nieuws onder de zon. Jongen en meisje moeten van punt a naar b om iets te klaren en worden achterna gezeten door de bad-guys met een gemene leider. Het extraatje is dat de gedachte van mannen hoorbaar is. Net als in de film "what women want" met Mel Gibson. Dus zelfs dat wat niet nieuw. En net als die film bestaan gedachten uit afgeronde zinnen en voegen eigenlijk niet veel toe aan de film

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Jammer, het boek is echt heel aardig.

avatar van Shinobi

Shinobi

"Every thought in our heads on display."

Pakweg acht à negen jaar geleden had ik bij Donner een vaste boekenverkoopster (bedankt Simone) die mij eens de 'Chaos Walking Trilogy' had aangeraden. Een zeer indringende trilogie die mij van begin tot eind heeft gegrepen. Om die reden was ik dan ook benieuwd naar deze adaptatie, ondanks de negatieve berichten.

Todd Hewitt is het jongste lid van een kolonie die zich in de nabije toekomst heeft gevestigd op een planeet waar mannen elkaars gedachten kunnen horen. Ze hebben als het ware geen geheimen voor elkaar en opmerkelijk genoeg zijn er geen vrouwen. Dit alles verandert zodra Viola strandt op hun planeet...

Uit het bronmateriaal zou meer dan voldoende geput kunnen worden, maar daar is hier helaas niets van terug te zien. Als kijker kom je werkelijk niets te weten over de personages; het is simpelweg van punt A naar punt B rennen. Tom Holland en Daisy Ridley - met haar idiote pruik - lijken in de verkeerde film te zitten en hebben nauwelijks chemie met elkaar. Zelfs een solide acteur als Mads Mikkelsen wordt misbruikt.

'Chaos Walking' voelt voornamelijk erg chaotisch aan, alsof de boel maar door elkaar is gegooid. Hierdoor ontbreekt zowat elke vorm van structuur. Ik denk dat de vele reshoots ook niet geholpen zullen hebben. Echt slecht is het allemaal niet, maar er is gewoonweg geen visie te vinden in het geheel. Zelfs een stukje meer achtergrond had al geholpen.

Al met al een nietszeggende Sci-Fi die je gerust kunt overslaan.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van james_cameron

james_cameron

Rommelige, afgeraffelde science fiction-film met een amper boeiend plot en oppervlakkig uitgewerkte personages. De onduidelijke gimmick, het zogenaamde 'the noise', waarbij alle gedachten van een persoon zicht- en hoorbaar worden gemaakt voor anderen, werkt niet binnen de context van de film en leidt de aandacht op negatieve wijze af. Hier en daar enkele interessante details en een handjevol goede momenten, maar het is uiteindelijk te karig om de aandacht er goed bij te kunnen houden.

avatar van schumacher

schumacher

Niet hoogstaand maar kon ermee door dat wel.

Heeft die jongen toch geen geluk met die meid haha.

Acteurs deden het goed, mooie landschappen.

Eens goed om een keertje gezien te hebben.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vond de film toch wel wat hebben. Echt heel sterk begint ie niet maar na verloop toen ik er beter in kwam vond ik het toch goed om te doen. Al vond ik het wel wat vaag met telkens dat denken. Maar leuk om gezien te hebben.

avatar van Rob robson

Rob robson

Verfilming van een boek.

Maar de film brengt niks bijzonders

avatar van Majix

Majix

Een mooie film met een mooi verhaal en veel mysterie, waarvan het meeste wordt opgelost. Velen zeggen in de reacties dat ze de films rommelig vonden en dat the noise niks toevoegde. Maar ik vond er wel een duidelijke verhaallijn in zitten en the noise echt iets toevoegen. Het is daardoor makkelijker om bepaalde delen van een verhaal snappen, omdat het een keer duidelijk is wat de personages denken. Het acteurwerk van onder andere Tom Holland en Daisy ridley is uitstekend, zij vertolken de rollen goed.

Maar ik had wel iets meer verwacht van het verhaallijn en het einde. Ook hadden de personages iets beter mogen worden uitgewerkt. Want nu maakten de personages amper ontwikkeling door in de film, wat zonde is om acteurs zoals Nick Jonas te hebben als bijrol. De chemie tussen Todd (Tom Holland) en Viola (Daisy Ridley) mist ook wel een beetje.

Dus daarom 3,5 sterren (gemiddeld)

avatar van filmkul

filmkul

Aardige science fiction film. Het verhaal is best origineel. De uitwerking redelijk. De opbouw is goed en gedurende de film wordt de hele situatie duidelijk. Verder is het een combi van spanning, avontuur, sci fi, actie met wat western invloeden. Een aardig allegaartje, maar redelijk geslaagd. Echter het einde is wat teleurstellend en wat makkelijk. Verder ziet de film er visueel mooi uit en is het gedachten lezen leuk uitgewerkt, hoewel het soms ook storend is. Het acteerwerk is verder van redelijk niveau. 3.0

avatar van Collins

Collins

Chaos Walking werd vier jaar na afloop van de filmopnames pas uitgebracht. De film was in november 2017 al af. Vertoningen voor een testpubliek in 2018 waren echter niet veelbelovend. Zodoende werd besloten om in 2019 nieuwe scènes op te nemen en in te voegen. Vanwege de coronaperikelen werd de lancering van de film herhaaldelijk uitgesteld. Tot nu. Tot in 2021.

De chaotische aanloop van de film is niet terug te zien op het scherm. De film ziet er solide uit. Een film die visueel in orde is met goeduitziende settings, leuke artefacten en een bijzondere gimmick heeft met de manier waarop het gedachtengoed van de personages in beeld wordt gebracht.

Het verhaal is wat simpel en weinig verrassend. De handeling bestaat uit de jacht op twee protagonisten door een groep gemene mannen onder leiding van een cliché schurkachtige Mads Mikkelsen. Veel meer handeling heeft de film niet. Een beetje spannend is het af en toe, maar vanwege de schraalheid van het verhaal nooit meer dan dat.

Dat de film mogelijk het eerste deel van een trilogie zal gaan worden, is zichtbaar door losstaande gebeurtenissen en verwijzingen zonder heuse binding met de handeling. Een voorbeeld hiervan is een gewelddaige ontmoeting met een inheemse bewoner. Die ontmoeting staat op zich en geeft het gevoel dat de film de kijker op dat moment voorbereidt op iets dat in andere delen zal gaan volgen. Die soms vlinderende insteek kijkt wat onbevredigend.

Chaos Walking heeft een aardig uitgangspunt maar een magere uitvoering. De visuele aspecten zijn in orde. Het acteerwerk is goed. Het is een degelijke film die best vermakelijk is, maar nergens echt spettert. Het is geen film die enorme nieuwsgierigheid opwekt naar eventuele volgende delen.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Meh. En die Daisy Ridley is echt hinderlijk.

avatar van macrobody

macrobody

Degene die dit heeft geschreven is bevangen door het "killer virus" volgens mij. Ik quote uit de film: "er was een oorlog met de inheemse bevolking. Ze overrompelden onze kolonie en hebben alle vrouwen gedood"

Deze film heeft niets maar dan ook niets met een virus te maken. Ja het virus van politiek correct zijn waarbij je niet let op kwaliteit maar op diversiteit. Het idee van het horen van gedachten zorgde voor enkele grappige momenten, maar al met al weer een behoorlijke tegenvaller.