Beginning (2020)

Alternatieve titel: დასაწყისი

Georgië / Frankrijk

geregisseerd door Dea Kulumbegashvili
met Ia Sukhitashvili, Kakha Kintsurashvili en Rati Oneli

Yana is een Jehova's getuige die met haar echtgenoot David en hun zoontje in een dorpje woont. Ze is helemaal van de kaart nadat boze dorpelingen haar gebedsplaats afbranden. Het incident is op beeld vastgelegd en David gaat op zoek naar gerechtigheid. Daardoor zet hij een kettingreactie in gang die het gezin in totale isolatie achterlaat.

Vanaf 4 maart 2021 in de bioscoop (September Film Distribution)
EDIT: release uitgesteld.

avatar van Mr Thee
Within the soundscape there are sounds created by Nico. It’s very musical. It’s mixed and it’s brought to a level that I do believe—and one day I hope people can watch this film in a proper theater—people will feel Nicolas Jaar’s music.

Filmmaker: So it’s part of the sound design, in a way.

Kulumbegashvili: Yes, it is. I think that people expected it would be more melodic, what Nico would create for this film, but no. It’s just a totally different way of working. I don’t know what to call it, but I do call it music.

Bron: I Have Not Seen My Film with Anyone Other than Two People- Dea Kulumbegashvili on Beginning | Filmmaker Magazine - filmmakermagazine.com