En Helt Almindelig Familie (2020)

Alternatieve titel: A Perfectly Normal Family

Denemarken
Drama / Familie

geregisseerd door Malou Reymann
met Mikkel Boe Følsgaard, Neel Rønholt en Kaya Toft Loholt

Wanneer Emma’s vader vertelt dat hij voortaan als vrouw door het leven wil gaan, is zijn jongste dochter totaal uit het lood geslagen. Thomas verandert daarna razendsnel in Agnete: een vrouw met zwierige jurken die opeens niet meer van voetbal lijkt te houden. Wie is deze nieuwe vader? En hoe kan Emma met deze nieuwe situatie omgaan?

• Vanaf 9 juli in de bioscoop

avatar van HK Senator
Fantastisch acteerwerk van met name de twee dochters. Hoe beide dochters met de situatie omgaan is zo verschillend maar beide goed te begrijpen. Prachtige film.

Vanaf 9 juli in de bioscoop (September Film)