Funhouse (2019)

Zweden / Canada
Horror

geregisseerd door Jason William Lee
met Valter Skarsgård, Gigi Saul Guerrero en Khamisa Wilsher

Zeven tweederangs beroemdheden uit verschillende plaatsen worden uitgenodigd voor een online realityshow in de stijl van Big Brother. Ze moeten strijden om de hoofdprijs van 5 miljoen dollar. Eerst hebben de deelnemers het gezellig, maar als een van hen plots vermoord wordt verdwijnt de feestvreugde als sneeuw voor de zon.

avatar van schumacher
Zo'n films vind ik echt fun.
Puur vermaak vh begin tot het einde.
Er zat dan ook nog enige waarheid in in wat die gekke kerel zei in de film over weinig willen doen en vet betaald krijgen en dergelijke meer.

Vettig en geinig filmpke.

avatar van Grindhouse62
I was gisteravond zeer zeker verrast met deze onverwacht goede film. Geen doorsnee slasher, maar eentje met wel voldoende blood and Gore, maar ook met plotwendingen en dus een goed verhaal. De kills zijn goed en moet nogmaals zeggen, een film boven mijn verwachting. Voor de genrefans zeker een must see.

avatar van Spartaan1986
Ongeloofwaardige en matig geacteerde film, maar wel 1 met een aantal originele wendingen en genoeg smerige scenes waardoor het nog wel uit te houden was. De twist op het einde was vrij voorspelbaar, de climax even ervoor was een stuk krachtiger.

Een film dus met veel plus en minpunten, 2,5* vind ik dan wel op zijn plaats. Het verbaast me wel dat zo weinig mensen hem nog gezien hebben.

avatar van filmkul
Redelijk vermakelijke horrorfilm. Het verhaal is niet heel bijzonder en kent de nodige plotgaten. De uitwerking is best aardig. De film kent de nodige spanning en een paar aardige sadistische kills. Het acteerwerk is goed te doen. Verder ziet de film er visueel goed uit. Leuk bloederig tussendoortje. 3.0

Prima aanval op
Onze lege hypocriete absurd wereld

avatar van Rickyman
Deze Funhouse ziet er wel fraai uit, met aardig wat bloederige momenten, en verder is het erg matig. Irritante personages ook met hun populair gedoe. Vond er maar weinig lolligs aan.

avatar van jeroentjuhhhhh
Flauwe reality-TV horror. Één die aanvoelt alsof hij 15 a 20 jaar te laat is gemaakt. Gedurende de jaren '00 was het een relatief populair uitgangspunt voor horrorfilms, rond de eeuwwiselling in gang gezet door o.a Kolobos (1999) / (in mindere mate) Slashers (2001) en daarna door Halloween: Resurrection (2002) / My Little Eye (2002) verder gebracht. En we zijn niet zo gek veel opgeschoten sindsdien; Funhouse voelt erg kitscherig aan, erg geforceerd / plastich / gemaakt en bovenal verouderd. De boodschap wordt er een beetje met de haren bij gesleept en het acteerwerk voldoet écht niet. Flauw gedoe.

avatar van umbra
Haha dit is m'n ding wel, zo'n sadistische games, heerlijk mee vermaakt. Denk dan steeds, dit moet int echt toch ook bestaan