Slashers (2001)

Canada
Horror

geregisseerd door Maurice Devereaux
met Sarah Joslyn Crowder, Kieran Keller en Tony Curtis Blondell

Zes Amerikaanse deelnemers doen mee in de speciale aflevering van 'Slashers', een populaire Japanse realityserie, waarin de deelnemers gedurende de zendtijd zichzelf levend moeten houden tussen The Preacherman, Chainsaw Charlie en Dr. Ripper. Wie overleeft het spel en gaat er met het geldbedrag vandoor?

Plot lijkt veel op The Running Man

avatar van ToNe
Het is een mix van zwarte humor, het A-B-C'tje van de horrorconventies in de mal van het spelconcept van The Running Man.
Echter, de film is in de vorm van één aflevering, dus is er geen inleiding of gevolg/epiloog buiten de 'show' om.

Een goede zet van de regisseur, die op deze manier alle ruimte heeft om alle mogelijke plotmechanismen uit te werken omdat hij zijn karakters al in een ideale situatie [omgeving, mindset] heeft.
De film heeft een overduidelijke low-budget aura over zich heen,wat gelukkig niet nadelig is aangezien het een televisieshow is. [met de daarbij behorende beeldkwaliteit]
Plus... Hij kan een aantal stereotype horrorvillians helemaal uit hun dak laten gaan. En dat zonder in te boeten aan kostbare opbouwtijd. Want iedereen zit al diep in de shit, om het zo maar te zeggen. Ze worden al opgejaagd.

Het is spelen met de conventies en alles erom heen. Zo kunnen ze tijd winnen door zichzelf 'op te waarderen' door hun verhaal te vertellen of andere interessante dingen te doen.
Een hilarisch moment betreft een ruimte met een hartvormig bed en de opmerking dat er nooit iemand in een horrorfilm vermoord is tijdens het seksen. Prachtig.

Iedereen is aanwezig:
De doorgewinterde eenling, de onschuldige screamqueen, de domme macho en de mooie bimbo, die grappig genoeg haar top uittrekt om haar kansen te vergroten [waarop de eenling dan opmerkt dat ze weet wat ze doet].

Natuurlijk is er een twist aan het eind, maar dat is dan uiteindelijk de voltooiing. Zeg maar, de Z...

avatar van Halcyon
Wanneer ik een tijd geleden House of 1000 Corpses zag, dacht ik de slechtste horrorfilm in jaren gezien te hebben. Het kan dus nóg slechter...véél slechter...

Slashers bevat de meest irritante acteurs die je je kan inbeelden met als gevolg dat de uitgeschreven dialogen zo mogelijk nog dommer overkomen dan ze waren bedoeld. Echt pijnlijk voor de kijker dat de regisseur het nodig vond enige dramatiek in dit wangedrocht te stoppen. Bovendien ogen de decors en cameravoering zo low budget (en dat zijn ze ook) dat zelfs een aflevering van Samson er niks bij is. Spanning is er ook gewoonweg niet...

Wat overblijft is een leuk bedoeld concept, weliswaar gestolen van The Running Man, maar kom. Echter de uitwerking is zoals reeds gezegd legendarisch slecht dat zelfs enkele leuke monologen van Dr. Ripper en een leuke kettingzaagmoord geen greintje sympathie meer kunnen opwekken.

Slashers is gewoonweg irritant en slaapverwekkend. Afblijven!

avatar van Pestiis
Halcyon schreef:

...Afblijven!

mag ik dat misschien zélf uitmaken? :/

avatar van Halcyon
Pestiis schreef:

mag ik dat misschien zélf uitmaken? :/

Nee, laat dat maar aan mij over.