• 8.349.728 stemmen

A Little Bit Zombie (2012)

Horror / Komedie | 87 minuten

Genre: Horror / Komedie

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Casey Walker

Met onder meer: Kristopher Turner en Stephen McHattie

Plot A Little Bit Zombie

"Dead or Alive, They're coming for Steve"

De zachtaardige bedrijfsanalist Steve raakt tijdens een weekendje weg met zijn zus Sarah, zwager Craig en verloofde Tina besmet met een virus. Dit zorgt ervoor dat hij ineens enorm veel trek krijgt in hersenen. Hij gaat op jacht om zijn honger te stillen, maar dit blijkt niet zo gemakkelijk te gaan, zelfs niet met hulp. Ondertussen zijn de geobsedeerde zombiejager Max en zijn compagnon Penny, een wetenschapster, naar hem op zoek.

imageimage

kappeuter (crew films)

avatar van tattoobob

tattoobob

ben benieuwd....vanavond ff checken.

avatar van eppy

eppy

Een leuke zomedie gebaseerde op de return reeks, voor liefhebbers een must see.

Acteren zit wel goed, script is leuk gevonde en de film neemt zich zelf niet te serieus.

avatar van Shinobi

Shinobi

Brains.

Een uiterst vermakelijke horror/comedy en ook ietwat onconventioneel, omdat we niet te maken hebben met een echte zombie. Maar meer een zombie in wording.

Het verhaal is qua opzet simpel te noemen. In een notendop gaat het om Steve die met zijn verloofde Tina, zus en diens man een weekendje weg gaan om even verlost te zijn van het aankomende huwelijk aldaar hij gestoken wordt door een mug die daarvoor een zombie heeft gestoken.

Dan begint alle pret en ondertussen volgen we ook de zombiejager - geniale rol van Stephen McHattie - en zijn assistent op zoek naar zombies.

Er zitten veel leuke grappen en situaties in de film, een pluspunt is dan ook dat de film zichzelf niet te serieus neemt. Alhoewel sommige grappen wel iets te geforceerd over kwamen en/of gewoon niet werken. Maar het is duidelijk te merken dat het hart van deze film op de goede plaats zit en met A Little Bit Zombie levert regisseur Casey Walker dan ook een erg genietbare film af.

Verwacht trouwens niet al teveel horror, het is meer dat de film om een zombie draait. In het begin en tegen het einde aan zie je wat bloed, maar dat is het ook wel.

Overigens zit er wel leuke eye candy in deze film in de vorm van: Crystal Lowe, Kristin Hager en Emilie Ullerup.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van tattoobob

tattoobob

Het was een leuke poging....maar voor mij te weinig humor en te weinig gore..een tegenvaller dus!!

avatar van schumacher

schumacher

Verstand op nul zetten bij deze film .

Ik vond deze nog best te pruimen haha, toch paar keer leuke momenten in maar iets te weinig dat klopt. Toch leuk ik deze gezien heb maar meer dan dat ook niet.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Ik sluit me eigen bij schumacher aan.

avatar van Viltje

Viltje

De leuke momenten waren best vermakelijk!

avatar van Barry83

Barry83

Hb de film een kans gegeven maar helaas het was niet al te best

Is een erg saaie maar vooral flauwe film. Af en toe een glimlach op mijn gezicht maar dat was het ook. Wel 3 mooie meiden in de film

avatar van Noodless

Noodless

Vreselijk !

Voor mij een dikke nul, helaas kan ik dit hier niet geven.

Geen humor of vermakelijke horror te bespeuren.

Vuilnisbak ! 0/10

avatar van Honey Blossom

Honey Blossom

Grappige zombiefilm, die je niet al te serieus moet nemen. In de eerste minuut van de film wordt er al een headshot afgevuurd. Daarmee zit je meteen goed in de film.

Natuurlijk is het wel weer een erg cliché verhaal, over een groepje jongeren die op vakantie is, ergens in de bossen in een hutje, en daar gebeurd het nodige.

De film neemt zichzelf ook niet al te serieus. Er waren een paar grappige momenten, maar ook veel mislukte grappen. Loved the sexy outfits of the ladies. Het eind was verassend idioot, net als de rest van de film.

Leuke film die makkelijk wegkijkt, mits je je verstand op nul zet. It's a 'no-brainer.'

Theunissen

In het algemeen best een flauwe bedoeling (verhaal was opzicht nog wel leuk gevonden) deze Zombie komedie, maar de uitvoering inclusief de muziek ging nog enigszins. Dat kwam voornamelijk door Stephen McHattie in de leuke rol van zombiejager Max en door de drie vrouwelijke schoonheden Crystal Lowe, Emilie Ullerup en in iets mindere mate Kristen Hager. De laatste drie natuurlijk voorval vanwege het visuele aspect en niet voor hun acteer prestaties.

Verwacht niet al te veel van de horror (hier en daar wel wat goor), want de nadruk van de film ligt vooral op het komische vlak (wel niet altijd echt geslaagd en soms ook zeer flauw). De foto's (alla de "The Hangover" films) op het einde waren overigens wel geinig. Leuk om eens gezien te hebben, maar meer ook niet.

P.S. de komische scene bij de slagerij (geweldige rol van George Buza als slager) was het hoogtepunt van deze film.

avatar van Franza

Franza

Leuk tussendoor filmpje.

Hij is gewoon vermakelijk en leuk om 1keetje te zien.

De film leek ook vrij snel voorbij te zijn.

Maar wel maar voor 1 keer.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Een erg grappige zombie film

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een redelijke film onder leiding van Casey Walker.

Het script werd verzorgd door Trevor Martin en Christopher Bond. Beiden hebben eveneens een korte cameo in de film. In tegenstelling tot andere komische horrorfilms, is dit meer komedie dan horror. Fans van veel gore komen dan ook bedrogen uit. De titel geeft dit al duidelijk aan. Toch beschikt het verhaal over een paar leuke fragmenten, en is het noodzakelijk om het einde van de rit helemaal uit te zitten. Zo vond ik het stuk tijdens de aftiteling wel grappig. Hierbij wordt aangegeven dat er geen dieren gewond raakten, maar wel veel muggen werden platgeslagen. Ook de foto's tijdens het huwelijk van Steve en Tina zijn te moeite waard om af te kijken.

De film won in totaal 11 prijzen. Een leuk tussendoortje, maar voor de rest niet heel bijzonder.

2,5 *

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Soms vraagt een mens zich af wat een man kan zien in zijn toekomstige bruid. Ik hoopte dat de arme man een uitweg kon vinden als zombie, maar ook dat was hem niet gegund, want zijn verloofde had maar één ding voor ogen: trouwen.

Qua plot zeer ridicuul, maar het had wel iets met dat viertal. Die subplots (de zombiejagers) mochten best achterwege gebleven zijn. Niet echt een horror en voor het gespetter hoef je het zeker al niet te doen. Eentje om je misschien te introduceren in de zombiewereld. Misschien zelfs geschikt voor jonge tieners?

Best amusante scènes hier en daar, maar in zijn geheel toch maar flauw.