Bringing Up Bobby (2011)

Verenigde Staten / Nederland / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Famke Janssen
met Milla Jovovich, Spencer List en Bill Pullman

Het verhaal van de Europese oplichtster Olive en haar zoon Bobby, die proberen om in Oklahoma te ontsnappen aan hun verleden en te werken aan een betere toekomst. Olive en Bobby vallen onbekommerd van het ene in het andere avontuur, totdat Olive weer in aanraking komt met haar criminele verleden. Als gevolg zal ze een keuze moeten maken: verder gaan met haar criminele leven, of de persoon die ze lief heeft verlaten, in een poging Bobby een goede toekomst te geven.

Regiedebuut van Famke Janssen. Ze heeft ook het script geschreven.
Co-productie met Nederlandse producenten Fu Works en Rinkel Film.
De editor is ook Nederlands: Job ter Burg (Zwartboek, Martin Koolhoven films).

Bringing Up Bobby wordt najaar 2011 in Nederland uitgebracht door Benelux Film Distributors.

lijkt me eeerlijk gezegd een beetje saai. maar ja. famke is wel lekker.

trompster
Iets wat langdradig, maar blijft vermakelijk. Mede door Milla Jovovich, mooie vrouw...
Kort hiervoor de film Win Win gekeken, vergelijkbaar qua verhaal. Prima debuut lijkt mij zo.

avatar van Leo1954
Vond het een leuke filmposter, wilde ook een film van Famke Janssen wel even zien. Maar de film is niet aan mij besteed. Vond hem helemaal niet leuk en het verhaaltje een beetje stompzinnig. Verder is de film niet slecht gemaakt.

avatar van madmax1
Milla Jovovich speelt altijd goed Famke Janssen, heeft er een leuk scrip op los gelaten ,dat toch wel de nodige power aan ontbreek,voor de liefhebbers.

avatar van Phantasm
Aardige, onderhoudende film die lekker wegkijkt.

avatar van joey1973
redelijk verhaal, maar wat een irritant jochie zeg, en Milla wordt er ook niet mooier op, het wordt in de film al gezegd maar het is inderdaad net een tranny.
Verder weinig overtuigend geacteerd....

avatar van henkula
Ik vond het eerder drama dan komedie.

avatar van nightbreed
Famke heeft nog veel te leren, want dit is echt 3 keer niets.

Wat een flauwe dertien in een dozijn (in deze passen er waarschijnlijk zelfs veertien in) onzin film was dit van Famke Janssen. Het verhaal sloeg nergens op, wist totaal niet te boeien en was ook nergens leuk laat staan grappig (zat er wel iets grappigs in buiten het openingsliedje en het slotliedje ). De enige die deze film nog het kijken een beetje waard maakt is Milla Jovovich die er altijd wel leuk uitziet en ook nog best redelijk speelde. Het acteren van de overige cast was trouwens van een bedenkelijk niveau en hetzelfde geldt voor de vreselijke flauwe irritante accentjes welke niet om aan te horen waren. Ze moesten juist grappig voorstellen maar het tegenovergestelde, namelijk irritatie, werd ermee bereikt. Wie trouwens ook zeer irritant was, was het vreselijke jochie Spencer List die de rol van Bobby vertolkte. Eigenlijk geldt hetzelfde voor Rory Cochrane (wat een flut acteur was dat). Het gedeelte in de gevangenis vond ik overigens hilarisch want hoelang duurde dat wel niet, een milliseconde

Ik neem aan dat Famke Janssen goed bevriend is met Milla Jovovich en Bill Pullman en dat ze daarom meespeelden in deze afgrijselijke film. Voor Famke Janssen is er nog een lange weg te gaan als ze verder wilt gaan als regisseuse, maar ze heeft wel het voordeel dat slechter dan deze film eigenlijk niet mogelijk is. Dus haar volgende film zal ongetwijfeld al een stuk beter zijn.

Matige film waarin een moeder oplichtend door het leven gaat terwijl ze haar zoontje probeert op te voeden. Een aardig verhaal waarbij de gebeurtenissen en personages niet altijd even geloofwaardig overkomen. Ook wordt het tegen het einde nogal sentimenteel, in tegenstelling tot de rest van de film. Echt vervelend wordt dit regiedebuut van Famke Janssen echter nergens. Net geen 3.0 sterren.