The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013)

geregisseerd door George Tillman Jr.
met Skylan Brooks, Ethan Dizon en Jennifer Hudson

Nadat zijn drugsverslaafde moeder is gearresteerd, blijft een arm 14-jarig jongetje alleen achter. Hij raakt bevriend met een 9-jarig jongetje dat van huis is weggelopen en samen proberen ze de zomer te overleven in het tumultueuze Brooklyn.

avatar van HALVE TAMME.
Mooie aangrijpende trailer,eentje om stil van te worden.

avatar van Brabants
Geweldige uitbeelding van twee jonge kinderen die door het lot geteisterd zijn, en ouderloos proberen te overleven in een achterstandswijk van Brooklyn. De film is intens en je gaat echt met de jongens meeleven. Aspecten als uitzichtloosheid en daarmee gepaarde teleurstellingen in mensen zijn moeilijk vatbaar voor kinderen. Toch krijgen de jongens hiermee te maken, zonder hun eigenwaarde te verliezen. Sommige situaties kunnen een mens sterker maken en dat geldt zelfs voor jonge kinderen.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezet drama dat lekker wegkijkt.

Aangrijpend drama zich afspelend midden in de achterbuurten van Brooklyn.
Een kille en uiterst realistische blik over het dagelijkse troosteloze leven gebracht zonder overdreven sentiment. Dankzij uitstekend acteerwerk van met name de jonge hoofdpersonages laat deze film een diepe indruk achter. Mooie film.

avatar van vranque
Uiteraard wordt er ingespeeld op je gemoed en dat lukt dan ook vrij aardig. Maar verder was het maar een middelmatig dramaatje.

avatar van Pazmaster
Prima acteerwerk van deze jochies in dit best wel aardige verhaal. Het is ondanks de jonge leeftijd van deze ventjes zeker geen kinderachtige film, want er wordt soms flink in gevloekt en sommige scènes lijken me ook niet echt geschikt voor de jeugdige kijker. Prima filmpje dus waar ik 3 dikke sterren voor geef.

Geweldig aangrijpend drama met geweldige rollen van de kinderen vooral Ethan Dizon als het aandoenlijke Koreaanse jongetje Pete . Maar ook van Jennifer Hudson ondanks de kleine rol was ze weer top dit is echt een natuurtalent. Skylan Brooks het zwarte jongetje moest ik aan wennen misschien kwam dat door zijn lelijke uiterlijk maar dat maakte hij meer dan goed met zijn rol. De kleine rol van Adewale Akinnuoye-Agbaje als Sergeant Pike was ook meer dan ok en waar kende ik hem nou van na even na denken wist ik het weer uit de cult serie Lost als personage Mr. Eko. De film is lekker rauw geschoten en komt authentiek over en laat weer eens zien dat sommige wijken in de VS zeer maar dan ook zeer verpauperd zijn.

avatar van DjFrankie
Absoluut Ethan Dizon speelde geweldig en aandoenlijk. Film was sowieso een blik aan de onderkant van de samenleving vanuit het perspectief van de kinderen. Goeie verfilming.

Een eenvoudig, realistisch, intiem, emotioneel, dynamisch, energiek en mooi geschoten drama over twee kinderen die, tijdens een hete zomer in het New Yorkse Brooklyn, door hun aan drugs verslaafde moeders (prostituees) in de steek werden gelaten. Een hardvochtig en pijnlijk verhaal, dat onverbloemd en zonder romantiek liet zien wat ellende, overleven en vriendschap is. De twee jongens bouwden een vriendschap op waar je als kijker onvoorwaardelijk in geloofde. De gehele cast speelde uitzonderlijk.

Een verpauperde, broeierige achterstandwijk van Brooklyn vormt het passende decor voor een rauw verhaal over twee jonge kinderen die zich staande moeten houden in een ondanks de hitte kille, niet bepaald kindvriendelijke omgeving, nadat de ene moeder spoorloos verdwenen is en de andere door de politie gearresteerd wordt.
Drugsverslaving, verwaarlozing, kameraadschap en overlevingsdrang zijn de ingrediënten van deze soms verbijsterende film, die je niet in de koude kleren gaat zitten. De wijze waarop de twee jongetjes invulling geven aan hun rol, is daar mede debet aan. Kinderen van die leeftijd horen onbezorgd naar school te gaan en spelen. Hoe anders kan de realiteit zijn!

avatar van tattoobob
Hmmm dit lijkt me wel wat..ook deze staat op mijn to see lijst van deze week

avatar van schumacher
Sterke film.
Aangrijpend, realiteit ook (op bepaalde plaatsen), goed gebracht, goede acteurs.
Top.

Mooie sterke film!, Film gaat over een jongetje die in een armenwijk woont en een drugsverslaafde moeder woont. Als hij thuis komt zit er ook een ander chinees jongetje thuis...
Samen bouwen ze een vriendschap op en moeten ze zien te overleven in het harde brooklyn als zijn moeder weg gaat...
Zie je hun dromen.. en de harde werkelijkheid...

Sterke film, goed acteerwerk, en ook de sfeer/setting was goed neergezet.

aanrader 3.5

avatar van tattoobob
Sterk drama wat ook nog eens realistisch is,goed geacteerd vooral door de beide jochies.Helaas is dit voor sommige mensen de harde werkelijkheid...mooi camerawerk en locaties waar het daadwerkelijk voor veel mensen een hard knock life is.....en helaas zijn er ook mensen die het aan hun zelf te danken hebben.

Aanrader voor wie af en toe van een goed drama houd.

avatar van Dennis Evahi
Mooie ontroerende film. Je voelt die zinderende hitte van New York.
De lelijke donkere kant van de stad wordt belicht.
De jongens Mister & Peet zijn aandoenlijk. Wat een supertalentjes.
Op het einde zat ik echt met een brok in mijn keel....
A must see!

avatar van LostCauze
Aardige film. Sommige delen hadden beter uitgewerkt kunnen zijn, jammer want hij heeft de potentie van 4* of meer.

avatar van Donkerwoud
Ik huil niet vaak om een film, maar bij 'The Inevitable Defeat of Mister & Pete' (2013) had ik het op een paar momenten niet meer. Skylan Brooks is dan ook hartverscheurend goed als de zwarte tienerjongen die te jong leert dat het beter is om een rol te spelen - die van ongenaakbare machojongen- dan om gewoon te zijn wie hij is. Is het niet omdat de autoriteiten om hem heen cirkelen en hem geen rooskleurige toekomst voorschotelen, dan wel omdat de gangs vrij spel hebben in zijn leefomgeving en men maar beter kan luisteren naar hun snoeiharde en rigide regels. De jeugdige Brooks is hier een enorm fysieke acteur. Hoe hij door de gangen loopt van troosteloze appartementencomplexen, of hoe hij zijn iele armpjes samen knijpt in een spiegel omdat hij net vernederd is door een kleine crimineel. Of de ijzingwekkend sterke scène waarin hij eerst Eddy Murphy nadoet in de komedie-klassieker 'Trading Places' (1983) en daarna opeens overgaat in zijn moeder die zich overgeeft aan haar heroïneverslaving. Dat het plot niet eenmaal, niet tweemaal, maar driemaal een soort Deus Ex Machina heeft, en dat de andere kindacteur (Ethan Dizon) bij lange na niet zo'n talent is, geeft ook eigenlijk niet: alles verbleekt bij de grandioze performance van deze jonge zwarte acteur.