A Dog's Breakfast (2007)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Horror

geregisseerd door David Hewlett
met David Hewlett, Kate Hewlett en Paul McGillion

Als alles in je leven verkeerd gaat, waarom zou een moord dan goed gaan? Patrick en zijn zus Marilyn hebben nooit een goede relatie met elkaar gehad. Nu komt ze thuis met haar nieuwe verloofde en tv ster Ryan. Patrick is nu uit op oorlog en probeert het nieuwe koppel uit elkaar te drijven. Hij gebruikt elke mogelijkheid die hij kan gebruiken. Zelfs een scherpe bijl.

avatar van bisse
Veel slechter wordt het echt niet. Aan begonnen door een zeer lovende resensie op imdb. Na een half uur afgezet omdat het werkelijk niet om aan te zien was. Acteurs met de uitstraling van meelzakken en de film is een opeenstapeling van een van hen die op een hele flauwe wijze de relatie van zijn zus wil saboteren.
een ramp o.5 ster

ben het met Bisse eens: na een half uur heb je het wel gezien. Daarentegen toch afgekeken.

Nou bisse , ik heb hem pas na 42 minuten afgezet , en ik heb er niet eens een keer om kunnen glimlachen . wat een boutfilm zeg .
0.5 ster .

avatar van koiboy
Ik neem aan dat niemand die hierboven commentaar heeft gegeven ooit stargate heeft gekeken of iedergeval er geen fan van is.
ik vond het een grappige film vooral omdat ik de acteurs allemaal in de serie goed vind spelen en leuk vind hoe ze hier samen een heel andere iets neer zetten met precies de zelfde types die ze normaal ook spelen(behalve christoffer judge dan).
wel vond ik het verhaal en vooral het einde een beetje zwak maar heb toch wel lekker zitten lachen.

avatar van Zuzuu
Ik heb me hier toch stiekempjes in vermaakt. Een flauwe film met momenten waarop gelachen kan worden en dat vond ik goed genoeg. Met een te kort komen aan acteurs, tijd en budget hebben ze hier toch wel een redelijke film kunnen neerzetten.

avatar van emieljansen50
ik vind het een goede film.
Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik stargate heb gezien en die acteurs dus al ken!

avatar van scumfrog
4 Sterren in de Veronica gids, ben benieuwd wat ze hiervoor betaald hebben?

Dick2008
Ik hou helemaal niet zo van horror, vroeger had je die jaren '50-films die gaan nog wel maar verder heb ik weinig met het genre. Horrorkomedies liggen me meestal ook niet. Toch vind ik dit voor de variatie een geslaagde film. Weliswaar stelt het verhaal niet al te veel voor maar de vele absurde grapjes maken het leuk. Waarbij toch ook mooie camera-opnamen en de beelden van o.a. Mars de hond hebben ze er leuk doorheen gedaan. Een pluspunt is dat ze enge en bloederige scènes zoveel mogelijk hebben vermeden.

Halverwege stagneert de film wat, maar omdat de gehele film in en rond het huis afspeelt brengt dat ook beperkingen met zich mee en doet ook wel wat toneelmatig aan. Door de wending blijft het toch tot het einde leuk, vooral door een goede dubbelrol van Paul McGillion en verder broer en zus Hewlett. Het slot is niet zo goed gelukt, maar kan ermee door. Meestal zorgen filmfinales alsnog voor een flinke afknapper. Wat erg leuk is de relatie tussen de nogal neurotische broer en de zus die op zo'n manier ermee omgaat dat het voor een aardige contrast zorgt. Weliswaar is het spel en de mimiek van David Hewlett goed. Wat je wel vaak krijgt bij komedies is dat komieken veel te overheersend gaan worden, dat is hier ook en meestal vind ik dat niet zo leuk. Maar Kate Hewlett zorgt de hele film voor knap tegenspel. De film kent wel wat onlogische momenten en zakt hier en daar ook wat in, maar het is niet gemakkelijk om een film continue leuk te houden. Toch zijn ze er wel grotendeels in geslaagd en ik heb me er dan ook prima mee vermaakt. 4.5

avatar van lars-pixar
'Een hond, een broer en daar van de zus gaat trouwen met een acteur en komt even gezellig langs'

Patrick (David Hewlett) woont in het alleen staande huis van zijn overleden ouders.
Zijn zus (Kate Hewlett, zus en broer in het echt) staat op het punt om te gaan trouwen en komt samen met haar nieuwe vriend Ryan (Paul McGillion) langs bij haar broer voor de aankondiging van de trouwplannen.
Daar is Patrick alleen niet zo blij mee en probeert het huwelijk uit elkaar te halen.

Beginnend regisseur David Hewlett laat zien dat hij met A Dog's Breakfast veel in zijn macht heeft.
Het verhaal is door hem geschreven en regisseert, ook speelt hij de rol van Patrick in de film.
Als regisseur weet hij het verhaal goed neer te zetten en de kijker te laten verrassen, hij krijgt het voor elkaar om genoeg wendingen in de film te stoppen wat goed op elkaar aansluit voor het eind.

Opvallend is dat de film vanaf bijzondere hoeken wordt gefilmd hiermee probeert hij de meeste scene's op een mysterieuze manier (of sfeer) neet te zetten.
Zo weet David Hewlett ook de rol van Patrick geweldig neer te zetten als paniekerig persoon.
De grappen die hij neer zet weet hij in goeie timing te doen, waarop het op de juiste moment opduikt en het zelfs af en toe onverwachts komt.

In het begin zal je nog niet begrijpen waar de titel voor staat, maar tegen het einde aan wordt dat duidelijk.
A Dog´s Breakfast is een zeer vermakelijke zwarte komedie, met een sterke regie en een geweldige cast.
De film bevat leuke origineel onverwachtse momenten die allemaal op elkaar aan sluiten en op het eind alles duidelijk laat worden.

avatar van Daenelia
Geen meesterwerk, maar wel een film waar met plezier aan gewerkt is. David Hewlett is mijn favorite nerd, en hij doet het best leuk. Plus: het is een film met een hond er in. What's not to like?

avatar van Rickyman
Er komt af en toe wel eens een hond in voor, maar die maakt het er ook niet leuker op.
Dit was wel zo ontzettend flauw en "gemaakt", heb echt nergens kunnen (glim)lachen.

avatar van Moviestar1979
Een luchtige komedie met broer en zus Hewlett in de hoofdrol. Beiden waren eveneens actief in de TV-serie "Stargate: Atlantis " uit 2004. Persoonlijk had ik deze serie niet nodig om de film leuk te vinden. Alleen is er van horror geen sprake. Vlotte humor speelt een belangrijke hoofdrol, en is onderhoudend genoeg voor de echte liefhebbers.

3,0 *