• 10.588 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Jeremy Brock

Met onder meer: Rupert Grint, Julie Walters en Laura Linney

Gesproken taal: Engels

Plot Driving Lessons

Ben is een verlegen tiener die volledig onder de invloed staat van zijn dominante moeder. Dan besluit hij een baantje te nemen en hij gaat werken voor Mrs. Evie Walton, een ooit bekende actrice die nu met pensioen is. Mrs. Walton is nogal charismatisch en ze heeft een grote invloed op Ben, wiens leven volledig verandert.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Angrod_Pallanén

Rupert Grint gaat dus na Daniel Radcliffe ook in een eigen film spelen. Het verhaal heeft potentie om een goede drama te worden, maar de titel en het genre zeggen al genoeg. Grint waagt zich aan een oppervlakkig doch vermakelijke film.

Angrod_Pallanén schreef:

Rupert Grint gaat dus na Daniel Radcliffe ook in een eigen film spelen.

Uiteraard, je had toch niet verwacht dat ze alleen maar in Harry Potter zouden blijven spelen.

Angrod_Pallanén

Nee, maar ik had eigenlijk verwacht dat Emma Watson de grootste ster zou worden.

Ze komen pas net kijken joh .

Angrod_Pallanén

Ja, oké (ze wordt volgende week zaterdag 16 en nee ik ben geen (echte) stalker ), maar toch. Qua acteerprestaties steekt zij met kop en schouders boven Grint en Radcliffe uit.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

Angrod_Pallanén schreef:

De geruchten gaan rond dat ze de Pink Power ranger zal spelen

Angrod_Pallanén

Over een laag niveau gesproken! Het is trouwens wel een tv-serie. Maar dan alsnog! (Ze is gister trouwens 16 geworden).

avatar van /wendy/

/wendy/

zo saai lijkt deze film me niet hoor

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Rupert weer samen met Julie Walters. Ziet er prima uit!

avatar van Esteban

Esteban

Helemaal geen bedenkelijke tienerkomedie zoals verwacht... nice. In tegenstelling tot de rest van de jonge Potter-cast is Grint de enige die weet wat hij doet én, niet onbelangrijk, hij weet wat timing is.

avatar van edejong

edejong

het schijnt een erg goede film te zijn van imdb uit te gaan

ben er dus wel benieuwd naar!

avatar van XxHeavenlyxX

XxHeavenlyxX

wanneer komt de film eigenlijk uit in de bioscopen?

avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

mijn ouders hebben deze gekocht in Engeland, ik vind de film goed, en Rupert Grint zat ook al in Thunderpants of te wel Donderbroek als Alan A. Allen. 4*

avatar van raza1

raza1

Zeker weinig komedie (heb denk ik 2 keer een grijns los kunnen laten) maar wat meer drama. Viel me vies tegen, teveel religie voor een komedie en te weinig afwisseling van scenes. 1,5 *

stinissen (crew films & series)

Julie Walters was weer top en Laura Linney wordt steeds mooier.

avatar van Makz

Makz

Inderdaad weinig komedie, maar het was geen drama met veel 'huil'-verhalen, vandaar toch komedie denk ik.

Maar het was wel een boeiende film vond ik.

*3,5

avatar van nietdatdus

nietdatdus

Wat een mooie rol van Rupert Grint zeg, hij bewijst hier wel dat hij meer is dan 'Ron uit Harry Potter'.

Komedie zou ik het niet willen noemen, maar het had wel aardige stukjes erin.

avatar van PatSavage

PatSavage

er zal wel een publiek voor bestaan zeker ... 0.5

avatar van Naduah

Naduah

Hmm...moest erg wennen aan deze film...heb een paar keer getwijfeld om hem stop te zetten, maar uiteindelijk wist hij me toch te raken. Best leuk om naar te kijken en verschrikkelijk om onder zo'n dominante moeder te moeten leven....

avatar van superred

superred

Wat een saaie film!

avatar van prometida

prometida

Het is weer eens wat anders, het is nou niet een dagelijkse gebeurtenis dat een jonge jongen bij een oudere vrouw gaat werken. En inderdaad, verschrikkelijk zo'n dominante moeder. Ik had wel verwacht dat ze wat dieper zouden gaan in de relatie die Ben met zn moeder had. Dat was dus niet zo, maar ik vond het niet erg. Er zaten erg grappige scène's in het verhaal en ik vond Evie echt een superwoman.

Ook erg mooie stukjes, zoals waar Evie een boekbespreking houdt en Ben er niet bij is, dat ze het gewoon niet meer kan want ze heeft hem echt nodig.

avatar van eepee

eepee

geweldige film, ik hou wel engelse humor/drama. Verwacht geen amerikaanse "scarymovie humor" maar subtiele humor met klasse gebracht door de 2 uitstekende hoofdpersonen.

avatar van FL88

FL88

Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Dit is waarschijnlijk te subtiel voor het gemiddelde MM-publiek. Zonde dat zoiets leuks niet op waarde wordt geschat.

avatar van vigonoah

vigonoah

Ik vond het juist een hele leuke film.

Ik vind Rupert Grint ook een leuke acteur, hij heeft idd goede timing.

Deze film heeft mij wel weten te boeien, en ik vond het verhaal ook erg leuk.

3,5 *

(ps. weet iemand waar ik deze film kan kopen in Nederland?)

avatar van Eem

Eem

Vond de eerste helft van de film sterker qua humor, personages goed in hun rol en orginele inzet. Daarna beetje afgezwakt en cheesy ending.

Vond Ruperts pa een heerlijke zwakke lamlul die je wel een schop onder zn kont zou willen geven. De moeder goed gecast en ook bravo bravo voor het oude vrouwtje, maar ook hier wat te dik belegde momentjes voor haar af en toe.

Vind toch Rupert nog een beetje eng in andere films dan Harry Potter, alsof hij elk moment zn toverstok kan trekken en het wel even fixt. Nee, nog niet 100% op zijn plaats.

2* omdat ik vooral de eerste helft leuk vond.

avatar van LisetteR

LisetteR

Ik ben benieuwd. Vanaf film 1 van Harry Potter al fan van Grint, hij is echt briljant. En nee, geen blinde hysterische fan hier, hij is gewoon echt goed.

Lijkt me erg leuk om hem iets anders te zien doen.

//edit: Is inmiddels besteld, cijfer volgt..

avatar van matthieu7

matthieu7

Ik vond dit ook wel een leuke film. Het is toch wel een goede acteur die Rupert Grint al zou je dat niet zeggen na de harry potter films, maar het verhaal opz ich vond ik niet zo heel erg boeiend

avatar van biosmovie

biosmovie

Ik vond Rupert niet slecht in zijn eerste eigen film. Weer eens wat anders dan Ron Wemel .3,5**

avatar van LisetteR

LisetteR

Ik vind het een heerlijke film, ik heb m inmiddels al meer dan 10 keer gezien.

De engelse humor is briljant, lekker droog, maar verwacht geen lachfilm, de grappen zijn subtiel, en soms zijn het niet eens grappen, maar gewoon komische acties.

Het gaat over een jongen die zijn weg in het leven vind, door middel van een ongewone vriendschap.

Hij heeft een hele dominante moeder, die zich voordoet als een engeltje, maar in werkelijkheid meer geeft om de aandacht die ze erdoor krijgt. Ze heeft een affaire met iemand van de kerk, en gebruikt haar zoon om dit verborgen te houden.

Ben en Evie vullen elkaar aan op een manier die je niet verwacht, en dat vond ik heel mooi om te zien.

Uiteindelijk kruipt Ben uit zijn schulp en weet hij eindelijk wie hij is, en niet wie zijn moeder wil dat hij is.

Evie lijkt in het begin een rare vogel, maar met de tijd leer je steeds meer over haar, en blijkt ze heel wat mee te maken.

Het mooiste van alles is nog wel, dat Evie Ben net zo hard nodig heeft, als hij haar..

Zoals ik eerder hier al schreef vind ik Rupert Grint echt een super acteur. Hij lijkt voor het vak geboren, hij weet wat timing is, en krijgt me altijd aan het lachen met zijn onhandige blikken. Vooral voor komedie is hij ideaal.

Julie Walters is briljant zoals gewoonlijk. Een fantastische actrice die alle rollen aan lijkt te kunnen.

Tussendoor zie je ook nog Mr. Fincham, die bij het gezin logeert, nadat hij zijn eigen vrouw heeft overreden.

Hij zorgt voor heel wat hilarische momenten.

4.5* Al twijfel ik nog om zelfs 5 te geven. Het is gewoon een heel mooi verhaal dat heel subtiel gebracht is. Dat moet je wel waarderen. En elke keer als ik kijk ontdek ik weer iets nieuws.

Beste quote: ".....you wonder.. Is she a roaring lesbian? Answer no"

In een volle bus

avatar van medansavamhel

medansavamhel

Hmm opzich niets mis met de film en het acteerwerk is dik in orde. Desalniettemin kan ik niet begrijpen wat men zo geweldig vind aan deze film. De oude vrouw is hoogst irritant en het verhaal slendert maar wat voort. Ook de moeder is enorm irritant met haar dominante gedrag, haar zwakzinnige redenering en haar grandioos Christelijke opvattingen. Okay, dit lijkt in strijd te zijn met het door mij zojuist gezegde "opzich niets mis met de film", maar dat is het niet. Als ik de film namelijk niet zo subjectief beoordeel en 'm beoordeel in het kader van het genre (of eerder soort film) moet ik concluderen dat er inderdaad niets mis is met de film. Echter, ik heb een hekel aan dit soort films. Anderhalve punt voor de technische aspecten van de film en het acteerwerk.

avatar van medansavamhel

medansavamhel

Angrod_Pallanén schreef:

Je meent het... Het is dat ze in Harry Potter heeft gespeeld, anders was niemand zo zeer over haar te spreken. Niet slecht, maar absoluut niet superieur. Wat dat betreft bewijst onze Ron Wemel in Driving Lessons dat hij het hoogwaardigere acteertalent is.

avatar van veraax

veraax

de film lijkt mij echt leuk. maar dat komt waarschijnlijk door de acteurs. iedereen lijkt nogal negatief, dus ik begin te twijfelen. maar toch wil ik de film graag zien; weet iemand waar je die film kijkt huren/kopen/downloaden?