Shooters (2002)

Verenigd Koninkrijk / Nederland / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Glenn Durfort en Colin Teague
met Adrian Dunbar, Andrew Howard en Louis Dempsey

Kleine crimineel Gilly komt na zes jaar uit de gevangenis en wil eindelijk wat van de buit zien. Daar blijkt echter niet veel van over te zijn. Gilly en partner-in-crime 'J' moeten nog één keer een flinke slag slaan. Ze proberen een wapendeal te sluiten met een Schotse gangster. Daarbij krijgen ze hulp van wat tuig uit Wales en dat zullen ze weten! In no time gaat het helemaal verkeerd, hebben ze de politie achter zich aan en breekt de hel los.

Film probeerde koel te zijn was het niet, film probeerde verassend te zijn was het niet. Zonde van je tijd

dttom schreef:

Waar zag je 'm?

gewoon gehuurd bij de videoland

Aardige engelse "gangster" movie. Er is geprobeerd het niveau van lock, stock and two smoking barrels te halen maar dat lukt ze net niet. Er zitten een aantal komische fragmenten in. Leuke vermakelijke film als je van dit genre houd maar geen toppertje.

avatar van sn@ke
Veel te laag gemiddelde voor deze kleine topper. Shooters is een rauw stukje Britse gangstercinema met prachtige score.

Durfort is Nederlands.

avatar van martlybra
Wouter schreef:
Durfort is Nederlands.

Pardon?

avatar van Icer
Wie kun je eigenlijk vertrouwen? Je jeugdvriend? Je liefde?

Ik heb persoonlijk het gevoel dat dit de werkelijkheid meer dan benaderd...

Dit is een film zonder veel franje zoals bekend uit de UK.

Rauwe harde realiteit.

avatar van aburex
Dit is een rauwe Engelse misdaadfilm met gangsters zonder mooie vrouwen, mooie auto's. De locaties waar de film is opgenomen zijn verloederd en zien er alles behalve mooi uit. Je moet van deze film houden anders zie je hem niet uit.
Toch 3,5*