Cottage Country (2013)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Peter Wellington
met Malin Åkerman, Lucy Punch en Tyler Labine

Todd staat te popelen om de perfecte omstandigheden te creëren bij het familiehuisje waar hij van plan is zijn vriendin Cammie ten huwelijk te vragen. Maar zijn plannen worden ontsierd wanneer hij per ongeluk zijn broer doodt. Hij vraagt Cammie hem te helpen om de misdaad te verdoezelen en het geheim te houden voor Masha, de vriendin van zijn broer.

avatar van Shinobi
Ik denk dat deze film een beetje probeert voort te borduren op Tucker and Dale vs Evil (2010), zeker ook als Tyler Labine in deze film meedoet.

Helaas is het niet helemaal geslaagd. Labine en Akerman vormen weliswaar een aardig stel, met name de woede uitbarstingen van Labine kwamen goed over. Alleen Daniel Petronijevic en Lucy Punch kwamen me op momenten toch aardig irritant over. Het zal wel aan de rollen liggen die ze spelen.

Verder moet je wel van zwarte humor houden om deze film te kunnen appreciëren, al zitten er hier en daar toch wat gestoorde situaties in. Ik snap overigens niet waarom de film in het midden opeens in een soort misdaadfilmpje verandert, ze hadden het beter bij de zwarte humor kunnen houden. De toon van de film werd hierdoor wel wat minder.

Al met al op zich wel een redelijke film met een interessant gegeven, helaas komt het niet helemaal goed uit de verf.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van eppy
shinobi heeft een sterk punt...

Deze zogenaamde donkere horrorkomedie blijkt niet enkel een herhaling van zetten uit andere films te zijn, maar is bovenbdien uiterst saai en flauw: er valt bitter weinig te lachen. Ook van de cast was ik niet ondersteboven en Lucy Punch is allerverschrikkelijkst.

avatar van Piratje
Deze film lijkt me te bestaan uit brokken van eerder geziene films.
En dan nog zijn de overgangen en vergelijkingen zeer slecht gebracht door een niet overtuigende cast.
Een komedie is dit zeker niet. Al geeft het soms de schijn dat je moet glimlachen om de absurde momenten. Zelfs het kostuum van de politieagente werd niet eens op maat gebracht. Meer kostuum dan agent.
Een tijdverliesfilm. Niet eens een B-film. Niet aan te raden.

De trailer overtuigde mij om deze film te zien. De muziek was daar overtuigender zonder koptelefoon.
Het werd een ontgoocheling van giftige bospaddestoelen en een weggeworpen verlovingsring.

1,0* Ruim beoordeeld.

tegenvaller nergens echt grappig .
jammer

avatar van Keane1983
Een erg flauwe film die mij op alle vlakken heeft teleur gesteld.
De film komt in mijn ogen niet eens een beetje in de buurt van Tucker and Dale VS Evil.
Het verhaal is op zich dan nog wel leuk bedacht en ook de locatie is mooi, maar dan heb je daarmee alles gezegd.
De gore is matig, de humor komt in mijn ogen niet over en is erg geforceerd. Net als het acteerwerk.
Nee, ik heb de film echt met tegenzin afgekeken en het einde vond ik ook zeer bedroevend.
Van mij niet meer dan een 0,5*

avatar van vph1272qm
ik vond deze leuk, paar keer goed moeten lachen, heerlijk, dit soort situaties die uit de hand lopen films.. en nog prima camerawerk ook vond ik.

avatar van schram101
Gisteravond gezien maar heb net minutenlang moeten verzinnen wat ik ook alweer gezien had. Dat moet genoeg zeggen lijkt me.

Pijnlijk niet grappige poging tot een soort Tucker & Dale vs. Evil of iets in die richting maar zo komisch wordt het bij lange na niet. Het wordt zelfs eigenlijk helemaal niet komisch, al is de moord zelf nog wel aardig. Wanneer Todd op een gegeven moment vage hallucinaties krijgt is het wel over met de toch al niet aanwezige pret en is het uitzitten van de film helemaal een zware last.

Akerman was in mijn herinnering trouwens ook mooier dan hier dus zelfs dat kan de film niet aan punten helpen.

avatar van Noodless
Het eerste gedeelte valt nog enigszins mee, ook al is er veel overgenomen uit andere films, maar nadien wordt de film zwakker en zwakker naarmate de tijd vordert. De humor en de gore valt tegen.
Flauw filmpje ! 3/10