You Should Have Left (2020)

Horror / Mystery

geregisseerd door David Koepp
met Amanda Seyfried, Kevin Bacon en Geoff Bell

Theo Conroy is een succesvolle man van middelbare leeftijd wiens huwelijk met zijn veel jongere vrouw Susanna, een actrice, niet goed loopt, door haar geheimzinnigheid, zijn jaloezie en de schaduw van zijn verleden. In een poging hun relatie te herstellen, boeken Theo en Susanna een vakantie naar een afgelegen modern huis op het platteland van Wales voor zichzelf en hun zesjarige dochter, Ella. Wat op het eerste gezicht een perfect toevluchtsoord lijkt, verandert in een nachtmerrie wanneer Theo zijn grip op de realiteit dreigt te verliezen.

avatar van robertinho
Verlaten in de bergen? Familie onder druk? Schrijven wil niet lukken? Komt me bekend voor...

avatar van moviemike
Aan de trailer te zien zit hier ook een scene met een bad en een naakten vrouw in

avatar van mcdaktari
Het mag dan misschien niks nieuws zijn maar het ziet er toch niet verkeerd uit.

avatar van Uier
Nieuwe samenwerking tussen Koepp en Bacon. Ben benieuwd, trailer ziet er verzorgd uit en Stir of Echoes was klasse.

avatar van karilem
robertinho schreef:

ja ik ook.

avatar van Jake the muss
Shining 2???

avatar van Macmanus
Doorsnee

Koepp is weer terug waar hij als regisseur een beetje begon. Ik had hier best wel zin in ook. Prima cast, kundige regisseur en een hit en miss productie maatschappij.

Helaas lijkt niemand echt zijn beste beentje voort te willen zetten bij deze productie. De aanloop is wat lang en verraad ook net iets te snel waar het bij deze film om draait. Eenmaal in het huis aangekomen wil je als kijker heel graag meegaan in het mysterie maar Koepp weet je nooit visueel en storywise mee te trekken in het verhaal. De film zit te vol met wakker worden uit nachtmerries en continues loop cliches. Dat het huis meer modern is, is nog wel een aardige verandering tov oud kasteel cliche, maar het weet nooit echt wat te doen met de locatie. Verder dan wat deuren die je leiden naar een kelder of naar nog meer deuren komt het ook niet. Drama is ook allemaal wat slap. De relatie die opeens uit gaat. Het voelt als vluchtige plotpoint om Bacon alleen in het huis te laten met zijn dochter. Ook van die dorpsgekkies die dan bij je auto staan en vage dingen tegen je vertellen waar onze hoofdrolspeler totaal niet op in gaat. Het is net iets teveel aan genrecliches en Koepp weet niet met dingen te komen om het de film te vergeven.

De conclusie ziet te enigszins getrainde kijker wel aankomen, maar het was niet zo erg geweest als de film met iets meer stijl en ballen was verfilmd. Koepp en cast maken zich er te makkelijk van af.

2 sterren.

avatar van Onedin
Zeker geen slechte film.
Het is meer een soort bovennatuurlijke thriller met wat horror elementen.
Keek lekker weg moet ik zeggen.

avatar van james_cameron
Effectief subtiel horrorwerkje met een uitstekende rol van Kevin Bacon. Meer mysterieuze thriller dan echte horrorfilm, maar de film kent in ieder geval genoeg enge momenten en het sfeertje is lekker creepy. Stir Of Echoes was een betere samenwerking tussen regisseur David Koepp en Bacon, maar toch vond ik dit een aangename verrassing.

avatar van umbra
Heel matig tot zwak allemaal. Enkel Amanda Seyfried is het kijken waard. Blumhouse, vaak wel fan van, al is het de laatste tijd toch vaak ook wat minder en flauwtjes, levert soms echt van die ultra saaie horror af, waarbij je nooit echt het gevoel hebt nr horror te kijken, zo ook deze. Er is gewoon onvoldoende spanning doorheen de film, ook het mysterieuze gehalte is beperkt tot het minimum. En of hier nu bekende koppen in spelen of ni, da boeit me zelden of nooit, liever nog underground c-horror, dan deze *geeuw* slaappil, ik wou namelijk nog geen dodo doen

avatar van Elchapo
Een huisje in de alpen??? Heb ik een andere film gezienIn WALES staat dat huis,wordt meerdere malen gezegd in de film!!! Het verhaal is zéér traag en er gebeurd vrij weinig.Toch is de film niet saai door het duistere sfeertje.Wel een snufje the shining maar ok.Kevin bacon blijft er voor zijn leeftijd toch vrij jong uit zien,en acteerd nog steeds overtuigend.3 stars.

avatar van knusse stoel
james_cameron schreef:

Mogen wij met deze plaatsing jouw verhaal ondertekenen? Helemaal mee eens, er gebeurt niet veel maar het is wel steeds intrigerend genoeg om verder om "het hoekje" te kijken. Prima film die een enigszins onderhuidse spanning kent en het verhaal is eerder (sommige reacties) gezien? Dat geldt in feite voor vele verhalen, het gaat erom of het de kijker nog boeit of niet. Door de aanwezigheid van de allerhoogste in de zwarte kunsten valt deze film wel onder horror, maar slachtpartijen hoef je niet te verwachten, het is eigenlijk nog een veel erger einde voor onze hoofdrolspeler!!!
Een ruime 7.

Waar is dit te bekijken?

avatar van Left4Dead
Wederom de combi Koepp Bacon, binnenkort staat er nog één op het programma. Bacon viel in omdat de rol eerder voor Cage gepland stond, nou die bakt er toch al heel weinig van de laatste jaren dus ik denk dat we blij moeten zijn met Bacon in deze prent.

Geen klapper, niet de kwaliteit van Stir of Echoes en Secret Window. Nee helaas, het is een middelmatig werkje geworden, al moet ik toegeven dat dit tegenwoordig boven het maaiveld steekt. Want het maaiveld is ronduit belabberd te noemen de afgelopen jaren. Ach een prentje voor een éénmalige kijkbeurt, dan kan het er mee door. 3**, een 6,5/10.

avatar van Grindhouse62
knusse stoel schreef:

Een ruime 7.
Dan sluit ik mij in het rijtje aan, ik heb deze film zojuist gezien en was zeer verrast. Als mysterie is You Should Have Left prima geslaagd en zal genreliefhebbers van het mysterieuze zeker aanspreken. Maar dat de film als horror getiteld wordt vind ikzelf misplaatst, Knusse Stoel aka Late Vogel . Maar You Should Have Left heeft mij in ieder geval prima geamuseerd. Een 3.5

avatar van Duke Nukem
Inderdaad wel mystery maar geen horror. Voor de doorwinterde filmkijker is natuurlijk heel gemakkelijk te voorspellen wat er aan de hand is (en wie de mysterieuze man in het huis is). Bacon en Seyfried zien er leuk uit en acteren naar behoren, en het kindje speelt ook niet slecht.

avatar van Glacius
Elchapo schreef:

Beschrijving klopt voor geen meter inderdaad.

avatar van Bubblez
Glacius schreef:
Beschrijving klopt voor geen meter inderdaad.

Rechtsboven de poster is de optie om te corrigeren!

avatar van Glacius
Bubblez schreef:

Rechtsboven de poster is de optie om te corrigeren!

Done.

avatar van schumacher
Middelmaat filmpke.
Niet zozeer mijn genre ook.
Maar ik zie dan toch nog liever dit dan films waar je heel dd tijd een deur ofzo hoort piepen.

avatar van umbra
schumacher schreef:

Reclame voor smeerolie?

avatar van filmkul
Aardige mix van thriller en mysterie met een vleugje horror. Het verhaal is wel wat magertjes en is enigszins voorspelbaar. De twist komt ook niet als een verrassing. Toch weet Koepp er nog een beetje film van te maken. Zeker het eerste deel is redelijk okay. De mysterie werkt dan op zijn best. Het tweede deel is een stuk minder, maar toch wil je blijven kijken. Zoals gezegd is het einde wat makkelijk en voorspelbaar. De sfeer en settings zijn verder dik in orde. Ook het acteerwerk is prima. Er had meer in kunnen zitten, maar zeker geen vervelende film. 3.0/3.5

avatar van AniSter
Nu hebben ze een paar dure acteurs en is het resultaat helaas nog maar een 'dertien in een dozijn' B-film. Een behoorlijke tegenvaller voor mij met een vroeg voorspelbaar einde. Twee sterren voor de effects met het huis.

avatar van huiguh
Matig.

Grote namen gestrikt, en de hoofdrolspelers doen het ook naar behoren.
Het verhaal op zich is niet verkeerd, maar te simpel en saai uitgewerkt.
Het constante 'spannende muziekje' als er iets spannends gesuggereerd werd, was vreselijk irritant.

2,5 ster

Intrigerende mysterie thriller met vleugje drama. Film houdt je aan het scherm gekluistert volle 90 minuten. " You should have left" is een op het lijf geschreven verhaal voor Kevin Bacon. Men had geen betere hoofdrolspeler kunnen kiezen.

avatar van Antonev
De trailer maakt het mooier dan het uiteindelijk allemaal is. Wat dat betreft dus zeker een tegenvaller.

Er wordt gepoogd de film goed op te bouwen. Echter heeft het verhaal het eerste uur weinig om het lijf en is het vooral traag. Ontzettend traag. Het verhaal lijkt niet echt specifiek ergens heen te gaan en randzaken staan voorop. Het laatste half uur gaat het opeens helemaal los en is er links en rechts best wat spanning. Het verhaal krijgt dan ook nog een beetje een lijn (maar blijft vaag).

Ondanks dat het qua verhaal niet super was, was het ergens toch best vermakelijk. De cast staat niet onaardig, maar komen ook niet met grootse prestaties. Bacon is toch wel echt flink verouderd sinds ik hem zag in Cop car.

avatar van Daan258
Keek opzich wel uit naar de film maar achteraf maar een saai werkje.
Het is absoluut meer een thriller dan een horror. Verhaal was traag, saai en vooral rommelig.

Niet zo'n beste film.

avatar van cantforgetyou
In het begin best spannende opbouw. Maar hoe verder het verhaal vordert, hoe irritanter en vervelender de film wordt. Kevin Bacon is een goede acteur, maar doet ook bijna altijd hetzelfde trucje.
Verfrissend is het huis. Eindelijk een keer een modern huis en met veel licht. Waardoor het gegeven net wat anders overkomt.
Uiteindelijk vind ik de conclusie of het einde niet echt helder en duidelijk. Maar goed. Als tussendoortje is het een film die net te doen is, maar als je iets anders op de planning hebt, zou ik deze film pas kijken, als je echt, niks anders meer kunt verzinnen.

avatar van Noodless
Jammer voor de aangename cast, maar met deze film kon ik niks mee. Geen spanning, geen sfeer, een vaag verhaal met weinig of geen inhoud....alleen het huis had nog iets. 2/10