Small Soldiers (1998)

Actie / Animatie

geregisseerd door Joe Dante
met David Cross, Kirsten Dunst en Jay Mohr

Alan, zoon van een speelgoedwinkel-eigenaar, probeert een paar nieuwe actie-figuurtjes uit: De Commando Elite en de Gorgonites. Hij weet echter niet dat deze speeltjes ontworpen zijn om te bewegen en te praten. De fabrikant heeft echter zeer intelligente militaire computerchips gebruikt, waardoor de poppen in staat zijn te leren. Een veldslag tussen de Commando's en de Gorgonites staat op het punt te beginnen.

SanderSander88
Dit was vroeger zo vet.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Small Soldiers is op en top Joe Dante. De film kent horden overeenkomsten met The Gremlins en ademt ook geregeld dezelfde sfeer uit. Naast deze sfeer neerzetten zet Dante een aantal zeer sterke komedie- (Dick Miller, Phil Hartman, David Cross) en stemacteurs aan het werk en maakt er een heerlijke chaos van. De lol en het plezier spat bijna letterlijk van het scherm. Verder is Small Soldiers goed verzorgd; zo laten toppers als Stan Winston en Jerry Goldsmith zich van hun beste kant zien en horen.

Erg vermakelijk. 3,5 sterren.

film_kaza
Viel een beetje tegen. Het verhaal was zo voorspelbaar en ongeloofwaardig dat het niet normaal meer was. De poppen waren wel grappig en maakte het een en ander leuker.

Nomak
Leuke film, geweldig die Gorgonites.
Verhaal en muziek zijn goed, en vooral de stemacteurs vond ik erg geslaagd. Ik heb me in elk geval goed vermaakt met deze film.

avatar van Chimpz
Als kind altijd één van mijn favoriete films geweest. Inhoudelijk gene vette, animatie valt ook dik tegen achteraf gezien, en eigenlijk op de nostalgische factor na niet veel te zien (behalve dan de perfecte stemmen van Tommy Lee Jones en Frank Langella), maar dat is nèt genoeg.

avatar van clockwork72
Dit is een geweldige film! Jeugdsentiment!
Die poppen van Chip Hazerd zijn geweldig. Ik heb de dvd nu niet meer wat ik erg jammer vindt. Vroeger wel 40 keer gezien ik was helemaal verslaafd aan deze film!

haha echt een leuke kinderfilm die ik vandaag de dag nog met plezier terug bekijk

avatar van Minotaures
Geweldig, dat Spice Girls muziek tijdens een aanval op het huis!

avatar van clockwork72
ik ga hem zo meteen weer opzetten na 5 jaar ofzo.

avatar van jordandejong
Deze film blijft gewoon leuk, en het is eens een keer niet zo'n animatie film met allemaal zoetsappige verhalen.
Hier is animatie met actie gemengd en dat pakt goed uit vind ik.

avatar van niethie
Was een tijdje de grote favoriet van mijn broertje en natuurlijk moest ik dan erg vaak meekijken, ook op school heb ik hem een aantal keren gezien als kind. Animatie is wel leuk en de film is best vermakelijk maar daar bleef het een beetje bij voor mij.

2,5 sterren

avatar van shelle-bel
Vroeger heb ik deze film wel 100000 x gezien, vondt hem geweldig
Heb hem gister weer gezien, en het heeft me weer vermaakt.
Het blijft gewoon leuk!

avatar van Minotaures
Gorgonzolas...

Toch jammer dat er geen 2de deel hiervan tot stand kwam.

avatar van DonOswaldo
Hee, deze ken ik nog..

Zou niet goed kunnen zeggen wat ik er nu van zou vinden, maar weet dat ik het toen geweldig vond

dominion
ik heb de dvd gesigneerd met de handtekening van Joe Dante

avatar van andijvie
Mijn kinderen hebben deze film wel 100x gezien

avatar van erpunited
Slechte film. Ik vind de graphics niet mooi. Het ziet er slecht uit en erg houterig. Miss dat kinderen hem wel leuk vinden maar ik vond hem slecht.

avatar van 606
Niks mis mee, ik vond het er wel prima uit zien.
Ook qua actie ontbreekt er niks, zelfs het acteren was nog redelijk.

3 sterren

avatar van film88888
Leuke kinderfilm.

Joe dante heeft al kunnen bewijzen met Gremlins1&2 dat hij geslaagde kinderfilmpjes kan regiseren.

Acteurs, en actrices doen wat ze moeten doen.
Goede David Cross, en een jonge Kirsten Dunst dat er helemaal plezier in heeft, en zich goed laat gaan op een speelse kinderachtige manier, maar dat hoord helemaal bij een film als deze.
Grappig dat Tommy Lee Jones zijn stem hier geeft aan Major Chip Hazzard dat wel een leuke combinatie was.

Heel amusante scenes, en een gezellig sfeertje de hele film lang.

avatar van daxclusive
Redelijke animatiefilm om een keer te hebben gezien.

avatar van The Beast
Lage score, ik vind het een zeer vermakelijke film, was ook een van mijn favorite films toen ik jonger was.

Leuk verhaal best wel origineel, acteren is ook niet mis, leuk verzonnen actiemomenten, 3.5

avatar van xxERWINxx
Heerlijke film! goede actie ook en mooi gemaakt

Kinderachtige bedoening.

Het zal wel niet helpen dat ik de film nooit als kind gezien heb. Toen hij uitkwam was ik ook al iets te oud voor dit soort ongein. Eigenlijk is het niet veel meer dan een live action Toy Story met iets meer actie in. En dat is niet bepaald mijn favoriete film.

Het is vaak wat hit & miss met Dante. Sommige van z'n films weten een fijn sfeertje op te zetten, zodat het kinderachtige goed gecamoufleerd wordt, deze slaagt daar jammer genoeg niet uit. Het is allemaal wel erg kneuterig en flauw, soms op het Honey I Shrunk The Kids-achtige af.

Vervelend acteurtje ook in de hoofdrol, plot wat slaapverwekkend en de effecten slecht. Duurt verder natuurlijk ook veel te lang, een film als deze mag nooit boven de 90 minuten uitkomen. Stevige miskleun van Dante dit.

avatar van Gang_Star
Apart werkje van Dante. Hoewel het meer een kinderfilm is, is het best te doen voor meerdere doelgroepen. Een leuke uitwerking van zowel actie als komedie, waarbij de film gewoon vermaakt en geen moment saai is. Gewoon het type leuk tussendoortje.

avatar van Daan258
Puur nostalgie.
Wat heb ik dit filmpje vroeger vaak bekeken zeg.
Nu na ongeveer 13 jaar weer is opgezet en nog steeds erg leuk.
Een dikke 3,0*

lezertje
Heerlijk Hollywood vermaak, met heel veel leuke verwijzingen naar andere films. Niets meer en niets minder.

avatar van Vinokourov
De Gorgonites tegen de Commando's, hell yeah! Een bijzonder intelligente chip wordt in een live action-figureslijn geïmplanteerd en dan barst er een gevecht los tussen twee groepen. In deze strijd van live action figures doet de mensheid in de vorm van twee gezinnen ook vrolijk mee. Ze kiezen de kant van de afzichtelijke anti-helden, de Gorgonites. Goede keus hoor, ik koos ook partij voor hen. Afijn, de action figures komen wel strak over door middel van CGI en poppen (tenminste dat las ik), ziet er goed uit hoor. De grappen zijn wat dommig maar al met al vond ik dit nog wel een alleraardigst en onderhoudende film.

avatar van Phantasm
Zoals de meesten hierboven zeggen, geweldig filmpje, ik ga er helemaal in mee.