Small Soldiers (1998)

Actie / Animatie

geregisseerd door Joe Dante
met David Cross, Kirsten Dunst en Jay Mohr

Alan, zoon van een speelgoedwinkel-eigenaar, probeert een paar nieuwe actie-figuurtjes uit: De Commando Elite en de Gorgonites. Hij weet echter niet dat deze speeltjes ontworpen zijn om te bewegen en te praten. De fabrikant heeft echter zeer intelligente militaire computerchips gebruikt, waardoor de poppen in staat zijn te leren. Een veldslag tussen de Commando's en de Gorgonites staat op het punt te beginnen.

kArIzMa_TuRk
deze was net al de 6e keer op tv.. te veel toch.. maarja..

TimD
Blijft leuk toch?

kArIzMa_TuRk
hmmmm nee..

avatar van D-ark
Verhoogd van een 2,5 naar een 3,5.
Geweldige parodie op het leger en natuurlijk Kirsten Dunst

Was vroeger zo grote fan van "Small soldiers". Deze film is eigenlijk nog altijd goed. En die gevechten zijn zo cool. K'zou een 5.0 geven maar is al te vaak op tv geweest,toch nog 4**** .

avatar van Phoebe318
Leuke film!
Deze film komt jaarlijks nog op tv,
Ieder jaar kijk ik met lol ernaar!

Movie_fan#
Een van de beste kinderfilms ooit, lekkere wapens op het eind enz... Gewoon weer lekker een klein kind worden
Aardig verhaaltje en goede stemmen.
Heb hem alleen al te vaak gezien.

Die film is wel tof.. alleen klopt de tijd wel? 10.05 sochtents??

avatar van %%%%%%
Vond leuke grappige film.Met een orgineel verhaal.De wapens van de slechte poppetjes waren wel goed .Heb er goed van genoten 4 sterren

avatar van bvonk
wat maakt het uit hoe vaak een film op tv is? er is niemand die je verplicht elke keer te kijken ofzo.

erg leuke film ****

Kevin13
lightsabers schreef:
echt wel coole gevechten!

vind je?
ik heb de film nog eens bekeken en de special effects zijn ronduit slecht. er is niks van spanning in de film, en natuurlijk de poppetjes
de acteerprestaties waren ook al niet al te goed, dus voor mij een dikke flop!

avatar van Drs. DAJA
Ik vond dit toch een zeer verrassende film. Hij gaat erg ver vooral omdat je een nogal kinderlijke film verwacht. De film gaat door op momenten dat je het niet verwacht.

Ja een leuke film!

Persoonlijke aanval verwijderd.

avatar van Egoistico
Vermakelijke film met een aantal leuke verwijzingen naar andere films zoals White Heat, Full Metal Jacket, Apocalypse Now, Patton, Monty Python and the Holy Grail, The Hunchback of Notre Dame, Titanic en All Quiet on the Western Front .

Barcel
Heb hem op zondag gezien op tv. Eigenlijk heb ik hem al zes keer gezien maar het blijft toch altijd leuk.

3*** sterren

duffman
Vind dit echt een hele vermakelijke film een oorlog op kleine schaal.
Die poppetjes vond ik echt wijs.

avatar van hellblazer93
Heel komische film en origineel bedacht. Grappig dat die poppetjes zoveel schade aanrichten wat dan ook weer heel erg nep is maar toch leuk. 3.0*

Major chip hazer fucking owns ik hoor z'n stem graag echt zalige film

avatar van shelle-bel
Dit is een leuke film.......met die major enzow....dat ze vechten...echt heel leuk gedaan.......En dan met die barbie poppen haha......

Saaie kinderachtige film. Ik dacht vandaag op Veronica Back To The Future te zien, maar helaas kreeg ik dit voorgeschoteld.

Slecht geacteerd en weinig boeiend de hele film door.

1,5*.

Adrenal
Op m'n 5de in de cinema gezien en heel mijn kast ligt nog vol met poppetjes van die kereltjes !

jellecomicgek72
vroeger héél vaak gezien erg grappig!
een 3.5

jellecomicgek72
goede film

avatar van RoBreda
wowowow! als ik geweten had dat deze film zó leuk was, dan had ik hem al eerder gekeken! (heb hem namelijk al een paar maanden liggen) Erg leuke actie, Kirsten altijd erg schattig en dus een dikke 4*

avatar van guylopez93
geinige film die leuk blijft

confucius
Een anarchistische kinder/poppenfilm! Dat heb ik nog niet gehad. Ware het dat de mensen van nature niet geweldadig en oorlogszuchtig zijn er zouden 'minstens' de helft minder films worden geproduceerd. Dat betekent ook dat er minder sh*t op ons word losgelaten. Heb ik geen gelijk? Nee dus, daar kan ik mee leven. Wél grappig (tut tut) zijn de onderhuidse toespelingen naar Rambo en Schwarzenegger en... Shakespeare! Amusant filmpje voor de kids onder ons. Ouderen zullen er niet zo enthousiast over zijn, een 'Asprofilm' of zoiets. Tot slot: "uit de weg Titanic, hier komt een ijsberg!!!!"

Adrenal
Trouwens ook wel leuke herkenbare muziek van Jerry Goldsmith.

avatar van dvd-me
ik heb me er wel mee vermaakt.

avatar van Minotaures
Adrenal schreef:
Trouwens ook wel leuke herkenbare muziek van Jerry Goldsmith.

En Spice Girls.

lecks-almelo
vond hem wel leuk voor een keer
niet meer en niet minder

*3*