Making Waves: The Art of Cinematic Sound (2019)

Documentaire

geregisseerd door Midge Costin
met Erik Aadahl, Ioan Allen en Richard L. Anderson

Deze documentaire van sound editor Midge Costin (bekend van onder meer Armageddon en Crimson Tide) onthult de kracht van geluid in cinema, en laat je kennis maken met de onbekende helden van het vak: de mensen van de sound department. De film bevat ook verhalen van de bekende regisseurs waarmee ze samenwerken, onder wie George Lucas, Steven Spielberg, David Lynch, Sofia Coppola en Ang Lee.

Heel interessante docu over de ontwikkeling en de rol van geluid bij een film.