Lost Girls (2020)

Drama / Mystery

geregisseerd door Liz Garbus
met Amy Ryan, Thomasin McKenzie en Lola Kirke

Wanneer haar dochter Shannan vermist wordt gaat Mari Gilbert uit New York op onderzoek uit. In de bossen doet ze een gruwelijke ontdekking wanneer ze op de lichamen van andere meisjes stuit. Deze blijken zich te hebben opgehouden in de seksindustrie en zijn vermoord door de seriemoordenaar die Long Island onveilig maakt.

Lijkt mij een goede film

avatar van John Milton
Ik heb van Garbus Love, Marilyn (2012) en What Happened, Miss Simone? (2015) gezien, twee keer 4*. Met dez cast erbij ben ik dan wel extra benieuwd, al brengt de synopsis me niet direct in vervoering.

Goeie film waarin na de vermissing van een jonge vrouw, een aantal lichamen van prostituees worden gevonden. Gebaseerd op een tragisch, waargebeurd verhaal. Niet zozeer een whodunit, maar meer een stemmig drama over hoe hiermee wordt omgegaan. Goed gecast en goed geacteerd en het is allemaal realistisch in beeld gebracht. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van sateck
Begon veelbelovend. Maar het verhaal gaat nergens heen. Het laatste half uur duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid. Zonde van mijn avond. 2* voor het acteerwerk.

avatar van mikey
Past in het stramien ‘woensdagavond rtl4’ waargebeurd tv-drama over een onverzettelijke moeder en haar strijd tegen de politie, pers en de creepy bewoners van een gated community wanneer haar first born is vermist. Toch wel wat beter dan de gemiddelde j80-90 true story. Omdat de film niet zo corny is en het zoekt in realisme.

avatar van perceived
Wel aardig. Jammer, want dit had een veel betere film kunnen zijn. Vond vooral de casting best goed en als allround vertelling is het een prima film. Het script zelf schiet nogal te kort. Kent wat sterke momenten, maar vooral veel te abrupt stoppende dialogen en ik mistte ook net wat meer verdieping. Verder wel sfeervol camerawerk, maar regelmatig te donker.

avatar van bjerik76
had veel beter gekund.

Maar de stukjes na de aftiteling zijn juist het sterkste van de hele film.
Toen bleek namelijk dat dit allemaal waar gebeurd was.
De werkelijke beelden en teksten deden mij toch wel denken en iets anders naar de film ( eigenlijk de situatie dus ) kijken.

Een docu was misschien beter geweest via spanning dan het verhaal van deze film.

avatar van perceived
bjerik76 schreef:

Misschien ook omdat er helemaal geen antwoorden komen en de film dan is afgelopen..

Het is een Unsolved Mystery. Dat werd ook aangegeven aan het begin van de film.

Misschien heb je dat gemist.

avatar van schumacher
Ik zie zo'n films wel graag zeker als het waargebeurd is maar om een of andere reden sleepte het mij niet mee.

avatar van hatebreeder
Best wel een boeiende film. De film is ietwat aan de grauwe kant en het actweerwerk is allemaal vrij redelijk te noemen.

avatar van AniSter
Aangrijpend en boeiend verhaal, door alle acteurs goed neergezet. Vooral de hoofdrolspeelster als de strijdbare moeder.

Waarom zo'n lage waardering?? Omdat het mysterie niet 'opgelost "is?? Normaal floppen dat soort films in Amerika..O..o...o...o...wij kunnen niet zonder antwoorden...zo is ook God ontstaan.....Waarom??/waarheen..?/ Wil hem toch zien.

avatar van boemboem27
een film op een waar gebeurd verhaal
wordt eigenlijk nergens spannend ,maar blijft toch kijken omdat je wilt weten hoe het inelkaar zit.
aardig vermaak,maar daar is dan ook alles mee gezegd.

avatar van Ebenezer Scrooge
Tja, eigenlijk niet zo goed, maar toch bleef ik kijken. Omdat je inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt wil weten wat er precies gebeurd is. Amy Ryan speelt zo'n type vrouw die je wel vaker ziet in Amerikaanse films: zo'n stoere grofgebekte moeder die verlaten is door haar man, een stel opgroeiende kinderen heeft, in een of ander wegrestaurant een slechtbetaald baantje heeft als serveerster, de eindjes aan elkaar moet zien te knopen en dan vanwege een tragisch voorval in haar eentje ten strijde trekt tegen een falend, corrupt systeem; de hoofdrolspeelster in Three Billboards outside Ebbing, Missouri bijvoorbeeld.
Maar Amy Ryan is een slechte, overdreven geacteerde, karikaturale imitatie van Erin Brokovich en kwam op mij ook net iets te agressief over vond ik. 'O, suck my dick!'

Dacht trouwens steeds dat ik Linda de Mol zag, maar dan zonder de botox haha...

avatar van rep_robert
Het uitgangspunt is prima en de basis voor een goed mysterieus (en op feiten gebaseerd) verhaal. Maar de film mondt al snel uit in een emotionele powertrip van Amy Ryan en alles lijkt daar ook om te draaien. Het had allemaal wat subtieler gemogen. De productie zit verder degelijk in elkaar, maar ik mis net die emotionele verbinding. Dat daarnaast een hoop bijrollen er ietwat verloren bijlopen (de twee andere dochters) doet de film ook geen goeds. Vooral als je na afloop leest hoe het met Mari Gilbert en haar dochter is afgelopen.

avatar van filmkul
Redelijk drama. Het verhaal is op feiten gebaseerd en wordt redelijk uitgewerkt door Garbus. Het verhaal mist echter wat emotie, terwijl het zich daar uitstekend voor leent. Verder kijkt de film goed weg. De opbouw is goed en langzaam wordt duidelijk hoe de vork in steel zit. Verwacht geen spanning of mysterie, maar een degelijk drama. Het acteerwerk is verder ok. 3.0/3.5

avatar van mjk87
Een beetje een simpel drama, oerdegelijk en ook in een saaie grijs-grauwe fotografie gefilmd en met zo'n hoofdpersoon die we nu wel kennen. De moeder die niet op haar mondje is gevallen. Het acteerwerk is verder niet slecht, de locaties en sfeer zijn wel redelijk en enkele momenten wel oké, maar als geheel kon ik hier weinig mee. 2,0*.

avatar van Baggerman
Zo ongeveer het enige geslaagde aan de film is het statement dat misdaden tegen vrouwen uit bepaalde milieus op één of andere manier niet serieus worden onderzocht in Amerika en dat dat natuurlijk gewoon een schande is. Maar voor de rest is alles zo vlak als de Flevopolder,

De eerste minuten vond ik Amy Ryan echt zò slecht acteren!!! Zodra ze chter de boze moeder is wordt het gelukkig beter. Gabriel Byrne heeft wel een heel vlakke flutrol! Het einde is wel heel plompverloren. Ineens krijgen we wat tekst en hoe het met de personages is afgelopen.

frans123 schreef:

God krijgt van mij óók een 1.5*! Niet omdat ik geen antwoorden krijg, maar omdat ook zijn/haar/het schepping óók vol fuck-ups zit.

Baggerman schreef:

Hahaah Van God Los....

Wacht even...dit gaat over The Long Island Murders...Dat heb ik op ID gezien in docu-vorm, en volgens mij ging het ook over Shannan en vooral de vastbesloten moeder die niet op wilt geven haar dochter te vinden. . Op Long Island schijnen heel veel lijken te liggen, meest van prostituee's. Het gaat om meerdere seriekillers en moordenaars die daar de lijken dumpen. Misschien wel meer dan duizend. Film afgezet omdat ik het verhaal ken. As far as I know is er nog nooit een dader gepakt. Omdat het prostituee;s betreft doet de politie ook niet serieus haar werk. Er is volop kritiek op de werkwijze van de politie,maar er is nog niks veranderd. Long Island is een erg zwarte bladzijde in de werkwijze van de politie in de US.

Goede film, maar niet echt bijzonder.
Van de 'ondraaglijke spanning' die Netflix op haar site vermeld is weinig te merken.
Het is natuurlijk een verbijsterend verhaal, waar gebeurd, schokkend zelfs, maar de echte gruwel van deze gebeurtenis wordt niet in beeld gebracht.
Redelijk goede cast, met Gabriel Byrne in een niet onbelangrijke maar toch ietwat kleine rol.

avatar van Daan258
sateck schreef:

Zo dacht ik er precies ook over.
Zonde, dit had best wat kunnen zijn maar het was een lange saaie zit. Eerste kleine uur was redelijk vermakelijk maar dan heb je het wel een beetje gezien.

avatar van DjFrankie
Amy Ryan speelt goed, maar verhaal (waargebeurd) is niet bevredigend. Je weet nog weinig op het einde.
Verhaal verteld de kant van de nabestaande, niet het verhaal van het slachtoffer.