Genre: Drama / Oorlog
Speelduur: 124 minuten
Alternatieve titel: The Forgotten Battle
Oorsprong:
Nederland / België
Geregisseerd door: Matthijs van Heijningen Jr.
Met onder meer: Gijs Blom, Jamie Flatters en Susan Radder
IMDb beoordeling:
7,1 (40.763)
Gesproken taal: Duits, Engels en Nederlands
Releasedatum: 5 juni 2021
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot De Slag om de Schelde
Najaar 1944. De Slag om de Schelde is gaande. Een grote zeeslag vindt plaats in Zeeland en West-Brabant. De slag is beslissend voor het verloop van de Tweede Wereldoorlog. In de bloedige strijd kruisen de wegen van verschillende personen elkaar. We volgen onder andere Marinus, een jonge Nederlandse man die aan de kant van de Duitsers vecht. Ook volgen we William, een verdwaalde Britse zweefvliegtuigpiloot en Teuntje, die deel uitmaakt van een verzetsbeweging.
Externe links
Acteurs en actrices
Marinus van Staveren
William Sinclair
Teuntje Visser
John
Doctor Visser
Janna
Dirk Visser
Nigel
Bill
Tony Turner
Reviews & comments
*Maddie*
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Het is het allemaal net niet. Veel te klein budget voor een film als dit.
Overal komt het tekort. Zo jammer.
Op geen moment zijn de acteurs en figuranten geloofwaardig.
Kneuterig oorlogje spelen b film.
Vicksel82
-
- 255 berichten
- 242 stemmen
De film was indrukwekkend, vooral voor een Nederlandse productie.
Maar had meer actie verwacht, in plaats daarvan krijg je toch een verhaal wat om de invasie heen speelt wat flinterdun is en niet heel erg spannend.
De invasie zelf was dan wel weer spectaculair met zeker mooie shots.
Al met al een goede Oorlogsfilm maar voor mij niet echt een hoogvlieger.
Ik moet zeggen dat er misschien wel teveel WOII oorlogsfilms worden geproduceerd waardoor het allemaal een beetje 'too must' gaat worden
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Van de vermeend Nederlandstalige dialogen kon ik de helft niet eens verstaan! Zoals de internationale titel duidelijk maakt is dit er eentje om heel snel te vergeten.
Ik beoordeel de film een stuk beter (een zeventje), maar hier ben ik het helemaal mee eens. De dialogen waren soms onverstaanbaar, en een ondertiteling was zeker geen overbodige luxe. Zeker in een bepaalde scene met zus, broer en vader in een schuilkelder verstond ik de helft niet.
brouwsel
-
- 10 berichten
- 223 stemmen
Door de verschillende scene wisselingen in het begin, duurde het even voordat ik echt lekker in de film zat. Uiteindelijk toch een mooie film, goed in beeld gebracht en goed geacteerd.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Ik moet zeggen dat ik A&L1 wel snap hoor. Iedereen maakt ooit voor de eerste keer een account aan, en ik deed dat zelf op MM ook pas toen ik al ver, ver in mijn filmliefde zat.
Maar een account aanmaken, 5* uitdelen, en vervolgens nooit meer in te loggen zoals AHENSENS dat gaat er bij mij niet in. Als MM een algoritme had om dat soort bullshit eruit te filteren, dan zou ik dat helemaal prima vinden. Op Tweakers hebben ze voor prijsvragen vaak de eis dat je een bepaalde tijd een account moet hebben en ik meen dat voor de IMDb top 250 ook alleen de stemmen van frequent users gebruikt worden (lijkt me ook wel handig tegen bots).
Gaat voor MM vermoedelijk te ver gezien hoe weinig het voorkomt, maar het gebeurt wel degelijk af en toe. Maar wat te doen? Je stemmen gaan tellen als je een maand lid bent en op tien verschillende dagen een stem uit heb gebracht, zoiets? Ook daar valt wel een scriptje voor te schrijven natuurlijk, het is moeilijk uit te bannen.
Enige verschil is dat ik er de energie niet meer voor op wil brengen erover te zeuren, maar ook ik geloof er geen moer van dat dat iemand is 'die niet lang lid is, en actief dacht te gaan worden'. Come on 
On-topic: Ik ben erg benieuwd naar deze film, helemaal na wat drs. Daja schrijft. Als hij lang genoeg draait kan ik hem heel misschien zelfs in de bios zien (eerst mijn prikken).
jeroenemans
-
- 45 berichten
- 41 stemmen
Prima film
Zeer knap hoe alles klopt in de tijdsgeest
Had eerder het idee dat het een duur engels project was
Petje af
Wel ivm geluid in de bios kijken
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik moet zeggen dat ik A&L1 wel snap hoor. Iedereen maakt ooit voor de eerste keer een account aan, en ik deed dat zelf op MM ook pas toen ik al ver, ver in mijn filmliefde zat.
Maar een account aanmaken, 5* uitdelen, en vervolgens nooit meer in te loggen zoals AHENSENS dat gaat er bij mij niet in. Als MM een algoritme had om dat soort bullshit eruit te filteren, dan zou ik dat helemaal prima vinden. Op Tweakers hebben ze voor prijsvragen vaak de eis dat je een bepaalde tijd een account moet hebben en ik meen dat voor de IMDb top 250 ook alleen de stemmen van frequent users gebruikt worden (lijkt me ook wel handig tegen bots).
Ik heb inderdaad gelijk hoor. Dit patroon zie je elke keer bij Nederlandse films op MM, kijk ook maar terug bij bijvoorbeeld die draak van een film die ze Redbad noemen. Of van die romkoms. Ik erger me er zwaar aan, want het is gewoon stemfraude in mijn ogen. En het lokt misschien mensen hier naar de bios die dan een belabberde film kunnen zien. Het is vooral ontzettend sneu, want schijnbaar weten die mensen met die fakeaccounts dat hun gemaakte film niet best is, dat ze het nodig vinden om de totaalscore zwaar onrealistisch te beïnvloeden.
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
MEESTERLIJK!
Wat een aangrijpende, goed geacteerde film.
Spannend, goede muziek, grafisch dik in orde.
En heel belangrijk, eindelijk Duitsers die Duits praten.
Dikke 10 voor de makers, crew en acteurs en actrices.
Alles klopt aan deze topfilm van eigen bodem.
Mikemans
-
- 265 berichten
- 1036 stemmen
Dit zal ik zeker steunen. Dit is niet de kwaliteit van Spielberg, maar komt aardig in de buurt.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Gouden Film voor populaire bioscooptitel De Slag om de Schelde
Mooi te zien dat de bioscoop weer gevonden wordt.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Maar wat te doen? Je stemmen gaan tellen als je een maand lid bent en op tien verschillende dagen een stem uit heb gebracht, zoiets?
GAFA_1984
-
- 35 berichten
- 0 stemmen
Toen bij het begin van de film als co-producent de EO werd vermeld vreesde ik dat het een softe boel zou worden maar dat was zeker niet het geval zo krijgen we bijvoorbeeld afgehakte ledematen te zien: het is een vrij rauwe WO 2 film geworden, zonder onnodige romances, overdreven en onrealistisch heldhaftig gedoe en in hoog tempo verteld. Ook heeft een filmfonds uit Litouwen bijgedragen aan de financiering, daar komt waarschijnlijk de link naar de Slag bij Narva vandaan. Over het algemeen wordt er behoorlijk geacteerd behalve Jan Bijvoet als Dr. Visser die ik erg matig vond. Het camerawerk is degelijk maar je merkt wel in actie scenes dat het geen film is die met een echt groot budget is geschoten: er wordt nogal 'klein' gefilmd (geen echt grootse battle scenes) dat drukt de kosten uiteraard. Maar het is wel degelijk en ontstijgt zeker het TV film niveau. Het is allemaal niet bijster origineel maar het was een bezoek aan de bioscoop waard.
De huidige IMDB rating van 7.5 is wat mij betreft spot on.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Ik moet zeggen dat ik A&L1 wel snap hoor. Iedereen maakt ooit voor de eerste keer een account aan, en ik deed dat zelf op MM ook pas toen ik al ver, ver in mijn filmliefde zat.
Maar een account aanmaken, 5* uitdelen, en vervolgens nooit meer in te loggen zoals AHENSENS dat gaat er bij mij niet in
Nou en?
Ik erger me meer aan dit soort gezeur over stemmen bij films, dan aan de daadwerkelijke stemmers.
Mensen maken een account, stemmen een keer, en dan zijn ze weg. Heeft verder geen enkele invloed op de waardering van een film. Want een film die veel stemmen krijgt, daar vallen die paar groupie-stemmen in het totaal weg, en een film die weinig stemmen krijgt daarvan is de waardering toch niet heel veel waard. Die moet je zelf gaan kijken.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Samenvatting: Jij ergert je er niet aan, wij wel. Jij ergert je aan mensen die er over ‘zeuren’, ik niet.
Makkelijkste lijkt me de discussie niet aan te blijven zwengelen in dat geval, want dan komt er nog meer gezeur. 
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Samenvatting: Jij ergert je er niet aan, wij wel. Jij ergert je aan mensen die er over ‘zeuren’, ik niet.
Makkelijkste lijkt me de discussie niet aan te blijven zwengelen in dat geval, want dan komt er nog meer gezeur.
Ja, dat is een goede samenvatting. Klein aanpassinkje: ik erger me niet aan mensen die er over 'zeuren', ik erger me aan mensen die er over zeuren.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Dat is spijtig, want ik denk dat het voor hem een oprechte doorn in het oog is. Dat jij er weer wat onverschilliger over bent, doet daar verder weinig aan af. Jij leest dat en ergert je, ik lees het en snap het wel (ook al denk ik dat het uiteindelijk inderdaad geen grote invloed op de gemiddelde waardering heeft). Daarom staan de aanhalingstekens er, om de subjectiviteit van deze hele discussie te duiden. En noch A&L1 (of ik, for that matter) zal zijn oprechte mening snel binnenhouden omdat er iemand niet blij van wordt.
Laten we daar bij houden, want ik ken jullie allebei al een paar minuten, daar gaan jullie elkaar echt niet in vinden. Agree to disagree. 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11915 berichten
- 5318 stemmen
Mooi. Geen film die echt bij me binnen kwam, maar alles is zo ongelofelijk gedetailleerd en de oorlogsscenes zijn echt heel erg intens. Gezeur over 'zeker voor een Nederlandse film' is natuurlijk flauwekul omdat dit een internationale productie is. Fijn om weer wat nieuwe gezichten te zien in de film.
4,0*
loneranger
-
- 214 berichten
- 108 stemmen
Drie verhalen. In elk van de drie verhalen is een hoofdpersonage. Pas helemaal aan het eind raken de verhaallijntjes van de drie miniem met elkaar verweven. Door het steeds wisselen van locatie en personage is het vooral in het begin soms wel even moeilijk het verhaal vast te houden maar gaandeweg als de lijntjes naar elkaar toe kruipen wordt dat beter. Het is fijn dat in deze film de personages allemaal hun eigen taal praten. Vooraf had ik gedacht dat de film vooral uit actiescenes zou bestaan gezien de titel. Die slag zien we echter pas aan het eind eventjes maar wel goed in beeld gebracht. Er wordt over het algemeen goed geacteerd alleen jammer dat het Nederlands zoals zo vaak niet goed te verstaan is. Al met al toch een hele aardige film om mee te beginnen om te kijken na de dodelijk saaie lockdown.
Glintpaal
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Wat een teleurstelling deze film. Het begint al met de gevechten tussen het Duitse leger en het Rode leger bij Narva. Het verband met Zeeland is mij op dat moment niet duidelijk. Totdat Marinus, de Nederlandse man die aan Duitse zijde bij de waffel ss vecht, gewond raakt en naar Zeeland wordt overgeplaatst. Ik vind dit ver gezocht, maar goed.
Wat ik niet begrijp is dat er helemaal geen aandacht wordt geschonken aan de zware strijd in Zeeuws Vlaanderen. Maar, er wordt wel aan meer belangrijke gebeurtenissen geen aandacht geschonken in deze film. Zoals de bombardementen op Breskens en Westkapelle door de RAF, waarbij vele burger slachtoffers zijn gevallen. Ook aan de landingen vanuit zee bij Vlissingen en Westkapelle wordt geen aandacht geschonken. Alsof dit helemaal niet is gebeurd en Walcheren is bevrijd via de Sloedam. In Vlissingen is drie dagen zwaar gevochten. Ook om de kustbatterijen bij Zoutelande en Dishoek is zwaar gestreden. Evenals in het bosgebied tussen Domburg en Oostkapelle. Walcheren is toch echt bevrijd door de landingen vanuit zee.
Dan heb je nog het verhaal van de Britse zweefvliegtuig bemanning. Totaal ongeloofwaardig. Op een gegeven moment gaan ze in een dorpje een leegstaand huis in. Een soldaat vindt enkele flessen sterke drank en even later zitten ze te zuipen en te lallen in een met kaarsen verlicht huis. Het lijkt wel kermis!.
De strijd op de Sloedam was wel goede actie, maar toch wel met een paar kanttekeningen. Op een gegeven moment meende ik bij de Duitse machinegeweer schutter een band losse flodders te zien in het machinegeweer. Ik dacht "dat is raar", maar even later zag ik het weer. Slordig en onnodig. De granaten die de Duitse 8,8 cm afvuurde over de Sloedam ontploften tussen de geallieerde soldaten. In werkelijkheid lieten ze deze granaten ketsen op het wegdek zonder te exploderen. In de tv serie Battles Won and Lost, naar ik meen op Discovery, laten ze dit wel accuraat zien. Hier laten ze het beter zien dan in deze film!
Als je geen voldoende budget hebt begin dan niet aan een oorlogsfilm als De Slag Om De Schelde. Nu is het eigenlijk totaal niet gelukt.
Glintpaal
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Wat een teleurstelling deze film. Het begint al met de gevechten tussen het Duitse leger en het Rode leger bij Narva. Het verband met Zeeland is mij op dat moment niet duidelijk. Totdat Marinus, de Nederlandse man die aan Duitse zijde bij de waffel ss vecht, gewond raakt en naar Zeeland wordt overgeplaatst. Ik vind dit ver gezocht, maar goed.
Wat ik niet begrijp is dat er helemaal geen aandacht wordt geschonken aan de zware strijd in Zeeuws Vlaanderen. Maar, er wordt wel aan meer belangrijke gebeurtenissen geen aandacht geschonken in deze film. Zoals de bombardementen op Breskens en Westkapelle door de RAF, waarbij vele burger slachtoffers zijn gevallen. Ook aan de landingen vanuit zee bij Vlissingen en Westkapelle wordt geen aandacht geschonken. Alsof dit helemaal niet is gebeurd en Walcheren is bevrijd via de Sloedam. In Vlissingen is drie dagen zwaar gevochten. Ook om de kustbatterijen bij Zoutelande en Dishoek is zwaar gestreden. Evenals in het bosgebied tussen Domburg en Oostkapelle. Walcheren is toch echt bevrijd door de landingen vanuit zee.
Dan heb je nog het verhaal van de Britse zweefvliegtuig bemanning. Totaal ongeloofwaardig. Op een gegeven moment gaan ze in een dorpje een leegstaand huis in. Een soldaat vindt enkele flessen sterke drank en even later zitten ze te zuipen en te lallen in een met kaarsen verlicht huis. Het lijkt wel kermis!.
De strijd op de Sloedam was wel goede actie, maar toch wel met een paar kanttekeningen. Op een gegeven moment meende ik bij de Duitse machinegeweer schutter een band losse flodders te zien in het machinegeweer. Ik dacht "dat is raar", maar even later zag ik het weer. Slordig en onnodig. De granaten die de Duitse 8,8 cm afvuurde over de Sloedam ontploften tussen de geallieerde soldaten. In werkelijkheid lieten ze deze granaten ketsen op het wegdek zonder te exploderen. In de tv serie Battles Won and Lost, naar ik meen op Discovery, laten ze dit wel accuraat zien. Hier laten ze het beter zien dan in deze film!
Als je geen voldoende budget hebt begin dan niet aan een oorlogsfilm als De Slag Om De Schelde. Nu is het eigenlijk totaal niet gelukt.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11915 berichten
- 5318 stemmen
Glintpaal feest. En ga je ook nog op andere films stemmen of ben je alleen maar even gekomen om je gram te halen bij deze film?
Glintpaal
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Glintpaal feest. En ga je ook nog op andere films stemmen of ben je alleen maar even gekomen om je gram te halen bij deze film?
Waarschijnlijk ga ik ook nog op andere films stemmen, maar maak jij je daar nu maar niet druk om. Jij vond deze film zeker geweldig?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11915 berichten
- 5318 stemmen
Maak je daar maar niet druk om, of ik deze film geweldig vond of juist helemaal niet.
egelhunter
-
- 502 berichten
- 693 stemmen
Zeker vanwege het geluid een bezoekje aan de bios waard. Vond het een mooie film zeker de special effects voor een nl film zagen er goed uit. 4*
Frans D
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Heb vanavond de film "de Slag om de schelde" gezien. Waarschijnlijk een mooie film, tenminste als je de Nederlands gesproken tekst zou kunnen verstaan! Ondertiteling, ook van de Nederlandse dialogen, zou veel helpen.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Heb vanavond de film "de Slag om de schelde" gezien. Waarschijnlijk een mooie film, tenminste als je de Nederlands gesproken tekst zou kunnen verstaan! Ondertiteling, ook van de Nederlandse dialogen, zou veel helpen.
Ik heb dit meer gehoord. Zouden er meerdere versies van deze film bestaan? Heb geen enkele moeite gehad met de Nederlandse dialogen.
Walter S.
-
- 1709 berichten
- 1364 stemmen
Ik verstond de Nederlandse conversaties ook niet allemaal, binnensmonds Zeeuws gemompel,had van mij ook wel ondertiteld mogen worden.
Ik vond het een prima film, niet alleen maar geschiet en gelukkig ook geen romance, enkele prima verhaallijnen die samen kwamen en een goed beeld van de ellende die oorlog heet. Goed en mooi in beeld gebracht ook. Maar meer dan een ruime 7 scoort ie ook weer niet. Al was het maar omdat ik een paar keer dacht 'als je zo slecht schiet is het ook geen wonder dat je de oorlog verloren hebt'. 
deridder
-
- 251 berichten
- 1455 stemmen
Ik vond het een prima film. Nu zegt iedereen hier en elders dat Nederland geen goede films kan maken ("het was een goede film, zeker voor Nederlandse maatstaven"). Maar ik wil toch even zeggen dat ik het daar niet helemaal (meer) mee eens ben. Nederland heeft prachtige films gemaakt: Turks Fruit bijvoorbeeld. En één van mijn favoriete films: spoorloos. Er is zat Nederlands om van te genieten (we hebben verdorie Alex van Warmerdam!). En ik denk daarom dat 'de slag om de Schelde' geen uitzondering is. Het past juist goed in de traditie.
Het acteerwerk was goed! De film wordt gedragen door drie jonge en veelbelovende acteurs (en een keer zonder dat uitgemolken clubje rondom Carice van Houten). Ik had weinig moeite met het Duits en Engels, maar het Nederlands (of beter: het Zeeuws) is soms wat lastig te volgen. Desalniettemin: al had ik helemaal niks verstaan dan was de film nog steeds vol spektakel. Er was veel actie met bloed, open wonden, en ontploffingen. Erg leuk leuk allemaal.
Maar dat maakt een film nog niet goed. Wat deze film wel goed maakte was de nuance. De film gaat ten dele over een jonge Nederlandse man die zich uit idealisme heeft aangesloten bij de Nazi's. Hij gelooft in de belofte van Hitler: broederschap en gemeenschap! Maar naarmate de oorlog doorgaat, raakt hij gedesillusioneerd. Dankzij een Duitse officier ziet hij dat de belofte van het Nazisme leeg was. In de woorden van Goebels: "als je maar lang genoeg iets herhaalt, zullen mensen ervoor willen sterven". Het innerlijk conflict van deze Nazi-Nederlander is het meest ontroerende aan de Slag om de Schelde.
Met als hoogtepunt het moment dat de Nederlandse 'nazi' tegenover een Amerikaanse soldaat staat. Ze richten hun geweren om en om naar elkaar, maar ze schieten elkaar niet dood. Ook al staan ze allebei voor een ander idee, een andere ideologie, uiteindelijk zien ze allebei het gelaat van de menselijkheid in de ander. En een mens is een mens en dient dus gekoesterd te worden. Zulke nuance, en zulke pracht, is iets wat we niet vaak in een tweede wereldoorlog film zien.
Daarnaast is het figuur van de doctor interessant. Hij geeft zorg aan zowel de Duitsers als aan de Zeeuwen. Vaak zien we twee type mensen in een oorlogsfilm: de goodies & de baddies. De mensen die de Duitsers hielpen worden dan gezien als de slechteriken, nazi's in burgerkleding, landverraders, enzovoorts. Het is allemaal leuk en aardig, maar ik vind dit ongepast. Allereerst omdat iedereen de Nazi's heeft geholpen. Wil je je vrienden geloven bestaat iedere familie uit verzetshelden. Nou nee: Niemand van ons was een uitzondering (op misschien een kleine honderdtal mensen na).
Het narratief van de goodies vs. the baddies gaat voorbij aan de onmenselijke moed en kracht die nodig is om je te verzetten tegen iemand die je zonder knipperen kan vermoorden of opsluiten. Enfin, hoewel de doctor nog steeds een beetje werd weggezet als een Judasfiguur, speelde Jan Bijvoet hem zo goed dat je het toch met hem te doen kreeg. Ja, hij was niet moedig genoeg geweest, te bang, en moest dit bekopen met een erg hoge prijs. Maar wie van ons zou anders hebben gehandeld? Zulke ambigue figuren in films leren ons het kwaad in onszelf te herkennen.
Waarom dan geen 4 of 5 sterren? Ik heb me een beetje geërgerd aan de close-up, slow-motion beelden. Je kent ze wel: een jonge man wandelt terug na de strijd. Zij gezicht is bedekt met modder, en zijn haren wapperen in de grijze lucht. Vervolgens gaat de dramatische muziek aan. Zulke beelden zijn naar mijn mening slechts beeldspraak, ze leren je niets over het verhaal van de mensen in de film zelf. Het is cliché: een oproep tot sentiment. En ik vind dat je geen clichés in oorlogsfilms moet stoppen.
Movieman42
-
- 45 berichten
- 1 stemmen
De Duitse en de Engels taal werd in de film ondertiteld. Zou prettig zijn geweest om dit bij de Nederlandse taal ook te doen. Ik kon veel dialogen nauwelijks verstaan.
Gerelateerd nieuws

Trailer voor ‘Het Grote Offensief’ onthult nieuw oorlogsdrama van makers ‘Slag om de Schelde’

Kijk in aanloop naar Bevrijdingsdag de WOII-film 'De Slag om de Schelde' op Netflix

Vijf goed beoordeelde recente films van Nederlandse bodem

De best beoordeelde Nederlandstalige films op Netflix van dit moment
Bekijk ook

The Alpinist
Documentaire, 2021
16 reacties

Old Henry
Western, 2021
79 reacties

7 Prisioneiros
Drama, 2021
21 reacties

The Peanut Butter Falcon
Avontuur / Komedie, 2019
95 reacties

I Onde Dager
Komedie / Thriller, 2021
73 reacties

Skyggen i Mit Øje
Historisch / Oorlog, 2021
23 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.






