Charter (2020)

Zweden

geregisseerd door Amanda Kernell
met Ane Dahl Torp, Troy Lundkvist en Tintin Poggats Sarri

Alice heeft haar twee kinderen al maanden niet meer gezien. Na een recente en moeilijke scheiding weerhoudt haar ex-man haar van het zien van haar kinderen, in afwachting van de definitieve voogdij in Noord-Zweden. Wanneer haar zoon haar midden in de nacht belt en hulpeloos huilt, onderneemt Alice actie. Ze reist met de nachttrein naar het noorden en in een laatste wanhopige poging ontvoert ze de kinderen en maakt ze een illegale charterreis naar de Canarische Eilanden. Met het idee dat de afstand tussen het bevroren Noord-Zweden en de Canarische Eilanden haar net genoeg tijd zou kunnen geven om weer contact te maken met haar kinderen en mogelijk het vonnis over de voogdij te veranderen. Maar voordat ze het weet, wordt ze gezocht voor ontvoering, en zowel de autoriteiten als haar ex-man achtervolgen haar.

Charter is vanaf 14 mei twee weken lang exclusief online te zien via Picl, het online platform van de filmtheaters.
Vanaf 27 mei is de film ook te zien via verschillende on demand-kanalen waaronder CineMember, Ziggo, Pathé Thuis, iTunes, Google Play en KPN.