The Knight before Christmas (2019)

geregisseerd door Monika Mitchell
met Vanessa Hudgens, Josh Whitehouse en Emmanuelle Chriqui

Nadat een tovenares de middeleeuwse ridder Sir Cole (Josh Whitehouse) naar het hedendaags Ohio brengt tijdens kerst, wordt hij vrienden met Brooke (Vanessa Hudgens), een slimme en vriendelijke scheikundelerares die al lang niet meer in de liefde gelooft. Brooke maakt Sir Cole wegwijs in de moderne wereld en helpt hem met zijn mysterieuze zoektocht - de enige mogelijkheid om hem terug naar huis te brengen. Maar terwijl hij en Brooke dichter naar elkaar toegroeien, begint Sir Cole te twijfelen over hoe graag hij eigenlijk terug wil naar zijn oude leven.

Hmm... Hansian 3 *? Meestal trek ik er 3 af bij H. Is dit een 0* movie...

avatar van Gish
Heerlijke kerstfilm voor het hele gezin, zoet en sfeervol. Leuk verhaal en een charmante cast.
En Vanessa Hudgens is geweldig als altijd. Met gemak 4 sterren.

avatar van Kyutiesposts
Zoals altijd is Vanessa Hudgens een geweldige actrice, niks op aan te merken. Een leuk en modern kerstsprookje, waar wijze woorden gezegd worden. Waar iedereen wel van kan leren. Een heerlijke kerstfilm voor het hele gezin.

avatar van schumacher
De dame is een goeie actrice en ze mag er ook zijn.
De acteurs speelden hun rol goed maar warm kreeg ik het er toch niet van.

Ik houd erg van dit soort films, maar deze raakte me niet. Cole reageerde amper op de verschillen en dat voelde raar.
Ook de chemie tussen hoofdrolspelers was er volgens mij niet.
Het script was saai en er gebeurde niets onverwachts.

avatar van soom
Niet zo sprankelend als Princess Switch, maar vooral Vanessa en Emanuelle maken er een feestje van. De uiterlijke broer van Hugh Dancy is wel aardig, hij is gewoon niet zo goed als de dames.
Of het is dat ik meer van prinsessen houd. Hoe dan ook, leuk genoeg, maar voor een kerstfilm mis ik wel erg de glans.
Het gaat ook wel erg snel, na de terugkeer van de ridder in de middeleeuwen. Niet echt een mooie overgang naar de veranderingen in hem in zijn eigen tijd of een dramatisch liedje met hem en haar, of iets over de keuzes die gemaakt zijn.
Nee, gewoon na een paar dialogen is het weer snel terug gaan naar Vanessa's Brooke.
Nope, zo vlug kan het echt niet gaan.

avatar van rep_robert
The Knight Before Christmas is een mierzoet kerstfilmpje uit de Netflix stal waarin schaamteloze product placement plaatsvindt voor Alexa van Amazon. Maar ook de eigen producties (Christmas in the Wild ) komen even lekker langs tijdens het zappen op de televisie. Ik wist niet dat Netflix zo werkte.

Het gegeven van een tijdreiziger laat altijd ruimte over voor wat humor en ook deze film bevat af en toe best leuke momenten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een aantal keren wel zacht heb moeten lachen in het begin. Door het zoete karakter van de film wordt het allemaal niet te grappig en wordt er al snel overgegaan tot de orde van de dag: de lovestory van Vanessa Hudgens en Josh Whitehouse. Whitehouse integreert wel heel snel in een tijdsperiode van 700 jaar later, maar ach.. Het kan allemaal, want de kerstgedachte is het allerbelangrijkste toch?

Niet voor de mensen die een allergie hebben voor dit soort mierzoete meuk. Wel geschikt voor de mensen die helemaal opbloeien als de kerstboom weer ergens begin november opgezet wordt.

Ergens tussen de 2,5 en 3,0* Maar vanwege de kerstgedachte toch maar een kleine 3*

Wat een baggerfilm! Ik houdt erg van romantische films, kerstfilms en ook fantasy gaat er goed in, maar dit? Slecht geacteerd, slecht script, setting "over the top", echt waardeloos. Het voelde allemaal heel "plasticky". Ook de tanden van de actrice vond ik er erg plasticky uit zien en, hoewel ik het niet wilde, werd mijn aandacht er de hele tijd naartoe getrokken (op een irritante manier). Deze film is gemaakt om geld mee te verdienen en verder niets. Dit is geen film die met passie gemaakt is. Zelfs de smink, costuums en pruiken waren niet mooi gedaan en erg nep.

avatar van FillumGek
Aangezien Netflix deze film voortdurend naar voren schuift in mijn lijstjes heb ik mezelf maar overgegeven. En ach, een kerstfilmpje op zijn tijd is best leuk, maar de kans dat je met een miskleun te maken hebt is bijzonder groot.

De laatste keer dat ik Vanessa Hudgens zag was in Spring Breakers, zeven jaar geleden alweer. Altijd een beetje een hekel gehad aan haar Instagram-hoerige gedrag maar nu ze een stuk volwassener is geworden moet ik toegeven dat ik positief verrast ben. Vanessa is er een stuk mooier op geworden en haar personage Brooke is een schatje. Tegenspeler Whitehouse is een onbekende voor mij, maar doet het niet onaardig. Alleen de eisen die ik stel aan een kerstfilm zijn ontzettend laag, dat helpt ook mee.

Want echt goed is de film zeker niet. Het tijdreis-gebeuren is al niet bijster interessant, maar er wordt qua grappen nergens lef getoond. Het hoeft niet zo grof als een Bad Santa te worden, maar scenes zoals wanneer Cole auto gaat rijden of de show-off met de kerstbomen laat veel potentie onbenut. Zelfs Ms. Flirt maakt geen avances omdat het de leukste tijd van het jaar is. De leukste grap is de woordspeling in de titel en dat is ook niet bepaald een dijenkletser.

Hierdoor blijft de film een beetje suf en ultiem zoet, maar weet het niet echt te vervelen. En da's ook een prestatie, maar dat komt vooral - en dat had ik op voorhand niet durven zeggen - door Vanessa Hudgens die de film draagt.

Het is hem net niet. Decor komt slecht over (nep sneeuw, nep stenen etc) en script rammelt. De hele overgang van vroeger naar nu en het wennen daaraan wordt slecht uitgediept. Het slijmerige oh je bent zo lief en geweldig naar de kinderen toe wekt bij mij ook irritatie op.
Halverwege verloor ik echt de aandacht.

avatar van Bubblez
Ik kon alleen maar kijken naar de blauwe tanden van Hudgens ?. En hoeveel winterjassen heeft ze wel niet?! ?

Aardige poging, maar ik heb deze periode al leukere kerstfilms gezien.

avatar van mjk87
Die jongen acteert wel zo belabberd dat het geen moment geloofwaardig wordt en er geen sprankje chemie is tussen hem en een aardig spelende Hudgens. Zo wordt de film een lange lange zit. Wat ik nog wel fijn vind is dat er nauwelijks conflict is, zoals je vaak in romcoms ziet zo op 2/3 van de film. Maar verder is dit een saai en doods beestje dat de kerstsfeer nog een beetje brengt, maar meer ook niet. 1,5*.

avatar van missl
Niet zo leuk, de charismatische Hudgens is wel leuk maar die man speelt erg slecht.

avatar van m1701
Normaal wel dol op vanessa Hudgens maar wat een draak van een film.
Die ridder dat net uit de luiers was en zo kinderachtig speelde, verhaal wat nergens over ging en het einde was helemaal saai...
2* voor het kerstsfeertje

avatar van Donkerwoud
De makers moeten gedacht hebben dat diep van binnen elke vrouw een beetje smacht naar ridderlijke galanterieën van toen huwelijken nog afgedwongen verbintenissen waren en groepen vrouwen op de brandstapel kwamen als ze zich durfden uitspreken. Al is deze film net zo naïef over het heden als over het verre verleden. Hoe schoollerares Brooke (Vanessa Hudgens) haar rottige ex probeert te vergeten door een volslagen vreemdeling in huis te halen. Brooke moet erop vertrouwen dat Sir Cole (Josh Whitehouse) te geloven is op basis van zijn knappe jongensachtige uiterlijk. Ook al komt hij met het volslagen krankzinnige verhaal dat hij eigenlijk een Engelse ridder is uit de 14e eeuw, op een riddermissie die is ingegeven door een kerstheks. Zelfs de autoriteiten lijken welwillend tijdens de kerstdagen: de immigratiedienst gooit deze paspoortloze vreemdeling niet in het cachot en hij verdwijnt niet in de krochten van een psychiatrische instelling. Maar weet je wat ik eigenlijk het ergste vind aan deze cheesy kerstfilm? Zo losgezongen van enige realiteit als deze formulefilm eigenlijk is, zo geïnvesteerd was ik in de sprankelende en opgewekte aanwezigheid van Vanessa Hudgens. 'The Knight before Christmas' (2019) voelt van begin tot eind namelijk als háár film en ze is hierin zo innemend dat ik toch werd meegezogen in deze kerstonzin.

avatar van IH88
“It's just you look... positively radiant.”
“Why, thank you. And you, my knight in shining cashmere wool blend...”

Vanessa Hudgens is een leuke en charismatische actrice, maar waarom ze steeds weer kiest voor dit soort voorspelbare kerstfilms is mij een raadsel. Het grootste probleem van The Knight Before Christmas is dat Hudgens’ tegenspeler (Josh Whitehouse) zeer matig is, en charisma en talent mist. Het is aan Hudgens te danken dat er nog een beetje sprake is van chemie tussen beide.

avatar van tommykonijn
The Knight before Christmas gaat er niet bepaald vandoor met de originaliteitsprijs, maar ik vond dit toch best een aandoenlijk filmpje. Het idee van een ridder die pardoes in de hedendaagse tijd belandt is natuurlijk al een vrij grappig gegeven. Ik heb dan ook zeker een aantal keren kunnen lachen, maar hier had de film wel nog wat meer mee kunnen doen. In de eerste plaats raakt Sir Cole wel erg snel gewend aan alles en ten tweede, daarmee samenhangend, had ik op nog iets meer komedie gerekend. Nu zit je namelijk als kijker met een middenstuk waarin het titelpersonage eigenlijk volledig op zijn gemak is en er dus ook niet zo veel gebeurt.

Wat dat betreft deed het een beetje denken aan een Hallmark film en de regisseur bevestigt dat vermoeden. Toch houd ik een positief gevoel over aan deze film. Zoals gezegd, er zitten enkele grappige momenten in. Daarnaast vond ik het samenspel tussen Vanessa Hudgens en Josh Whitehouse geslaagd. Dat komt weliswaar vooral doordat Hudgens een heel begripvol en lief personage neerzet, maar soit. De film is zoet... héél zoet. Voor een kerstfilm is dat echter naar mijn mening eerder positief dan negatief. De film bevat sneeuw, gezellige winkelstraten, een kerstmarkt en uitbundig versierde huizen. Qua sfeer scoort de film dus de volle punten. De gemiste kansen zijn daardoor wat gemakkelijker voor lief te nemen.

avatar van Vidi well
Na een ruim half uur lang ergernis omtrent het matige acteerwerk, de ongeloofwaardige decors en het verhaal dat nergens iets met kerst te maken leek te hebben, heb ik deze maar afgezet. Totaal niet interessant.

Geen beoordeling omdat ik hem niet afkeek, maar dat deel wat ik zag zou ik hooguit 2* geven.

avatar van Lebarron
The knight before christmas gaat over een ridder die geteleporteerd word naar de huidige tijd. De film is behoorlijk ver gezocht en ook niet best uitgewerkt maar het zij ze vergeven want het is een romcom en een kerstfilm. Vanessa Hudgens speelt wel erg leuk een eigentijdse vrouw die net een bad breakup heeft gehad. De ridder komt echter totaal niet uit de verf. Josh Whitehouse oogt als een mix tussen Jason London en Brendan Fraser. Het sportjocktype dat toch een buitenbeentje is omdat hij sympathiek en vriendelijk is. Whitehouse heeft echter niet de charme van beide acteurs en komt daarom nogal dorky over. Het was daarom moeilijk voor te stellen dat Vanessa Hudgens en de rest van de goegemeente zo weg waren van hem. The Knight Before Christmas is een film die ondanks dat het allemaal niet zo best is toch wel amusant en charmant is maar mist net datgene dat een tijdreisfilm als Back To The Future briljant maakte. 2,5 *

avatar van Mickey b
Kerstfilm met romantisch verhaal. Sfeervol als je wat kerst zoekt, maar kon me niet echt inleven in verhaal. Geen klik tussen de acteurs en de romantiek hing niet echt in de lucht. Het gaat uiteraard over een ridder die door een heks in onze tijd terecht kwam, maar de vele ‘ridderlijke’ dialogen begonnen mij wat te irriteren naar einde van de film toe. Iedere zin bevatte ergens wel het woord Sir of Mylady... Ok, is een ridder, maar was er wat over waardoor het karakter voor mij niet slaagde. Het was een poging om de pure ridderlijke hoffelijkheid weer te geven, maar daardoor was de romantiek niet overtuigend genoeg naar mijn gevoel...