• 8.298.424 stemmen

Christmas in the Wild (2019)

Drama / Romantiek | 85 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Holiday in the Wild

Geregisseerd door: Ernie Barbarash

Met onder meer: Rob Lowe, Kristin Davis en Fezile Mpela

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Christmas in the Wild

"A romance off the beaten path"

Om niet in een sleur te geraken wanneer hun zoon vertrekt om te studeren, boekt Manhattanite Kate Conrad een tweede huwelijksreis met haar man. Maar in plaats van haar te bedanken, verbreekt hij plotseling de relatie: verslagen gaat Kate in haar eentje op safari in Afrika. Tijdens een omweg door Zambia helpt zij haar piloot Derek Holliston om een klein weesolifantje te redden. Ze vangen hem samen op in het lokale olifantenweeshuis en Kate besluit haar vakantie te verlengen tot na kerst. Ver weg van de moderne luxe van thuis bloeit Kate op, te midden van majestueuze dieren en landschappen, maar zou de liefde voor haar nieuwe omgeving ook kunnen uitbreiden naar de man waarmee ze haar avontuur deelt?

imageimageimageimage

avatar van chantasy

chantasy

Hele mooie film toppie

avatar van Katharina

Katharina

Beetje saai, beetje voorspelbaar, maar wel leuk om een keertje te kijken.

avatar van YSV

YSV

Redelijke film. Maar erger me vreselijk aan het aanstellerige gedrag van Kristin Davis.

Tjonge wat een acteertalent ?

avatar van schumacher

schumacher

Standaardfilmpje maar wel eens leuk om gezien te hebben en met wat mooie beelden.

En er zit ook realisme in natuurlijk, de maker vd film die duidelijk nog eens aankaarte dat men deze dieren puur voor het geld zit te doden (stropers) en de populatie fors is geslonken maar die wou op 1 scene na dat niet teveel in de aandacht zetten.

Het moest een zeg maar positief verhaal blijven dusja, het is voorspelbaar ja en er had mss nog wat meer in mogen zitten, hier en daar was het een klein beetje saai maar al bij al kon het er nog mee door.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Haal het drama genre maar weg bij dit prima weg kijkende, komische en romantische feel good avontuur. Wij hebben vanavond met veel genoegen naar deze aardige film gekeken. Prachtige landschappen en dus mooi camerawerk. Er wordt vrolijk en fris geacteerd en wat ons betreft mogen er meer van dit soort films gemaakt worden. Een dikke 3.0

Herken je het: Een serie uitzoeken op Netflix gaat je makkelijk af, maar het uitzoeken van een goede film is een hele uitdaging! Dan heb ik een tip voor je: Holiday in the wild! Tijdens het zien van de eerste scene lijkt het misschien op een simpele kerstfilm, maar ik kan je vertellen dat het dat niet is! Ik weet ook niet of mensen zitten te wachten op nog zo’n kerstfilm, of het moet wel een hele goede zijn. (Ik wil Last Christmas wel een kans geven.) In Holiday in the wild, Kate (Kristin Davis) gaat door middel van een “Tweede huwelijksreis” (als verrassing voor haar man, die haar vervolgens dumpt.. au..) in haar eentje het avontuur aan in Afrika (Zambia). Daar ontmoet ze Derek Holliston (Rob Lowe) en samen met hem komt ze uit bij een jonge olifant wiens moeder het slachtoffer is geworden van een gruwelijke daad: stroperij. Kate was voorheen werkzaam als dierenarts maar voor haar man heeft dit beroep, waar ze zoveel van hield, moeten opgeven. Tussen de geredde olifanten, dieren die een aantal maatjes groter zijn dan haar vorige patiënten, vindt ze haar passie terug.

De romanticus, de creatieveling en de dierenliefhebber zal deze film zeker kunnen waarderen. Normaal ben ik niet zo te spreken over Netflix films, maar Holiday In the Wild heeft me wel zeker geïnspireerd! De dieren en met name de baby olifanten hebben mijn hart doen smelten!

En bij het zien van de mooie Afrikaanse omgevingen gaat er diep van binnen misschien nog wel iets anders borrelen. De hoofdrolspeelster in deze film gaat als het ware op soultrip. Ze gaat naar Afrika en leert zichzelf daar pas echt kennen. Het is in ieder geval wel iets waar ik zelf ook al langer aan zit te denken en het hoeft niet per se Afrika te zijn alhoewel een safari trip naar Afrika wel op mijn toekomstlijstje staat!

avatar van Antonev

Antonev

Dit was toch wel een film die ik op basis van de omschrijving niet opgezet zou hebben. Maar als zo vaak zet mijn vrouw een film op en kijk ik stiekem toch mee (en vaak valt dat ook niet tegen).

Wat moet je niet verwachten? Hoogstaande cinema. Wat kun je dan wel verwachten? Een prettige wegkijker die het niet moeilijker maakt dan nodig is. Het verhaal is dunnetjes, maar weet wel te vermaken en is bij tijd en wijlen geestig. Het drama was mijns inziens minimaal.

Een lekker extraatje was de mooie beelden. Al met al dus een klein anderhalf uur prima vermaak.

avatar van SaintNick

SaintNick

Goddess_Of_Loki schreef:

Waarom moet een soultrip altijd naar een ander continent? Weet je hoe groot je eigen Europa is? En de enorm lange en diepe en rijke geschiedenis ervan? Verdiep je daar eens in. Je hoeft echt niet per se naar een ander continent voor een 'soultrip' hoor. Mijn Spaanse vrouw heeft me deze zomer op een trip naar het mij onbekende diepe Spanje meegenomen, die jij ook niet zult kennen. Wat een prachtig varieteit aan landschappen, culturen, keukens, tradities, talen, en mensen, kan ik je vertellen! En dat was alleen maar een (klein stukje) van Spanje. Ik heb mij op die trip, uit verrassende kanten, nog beter leren kennen. (en ik ben Schot en Australiër en Nederlander en Brit en Spanjaard, ik kan het wel een beetje weten)

avatar van armand1812

armand1812

Gaap

Wat een saaie film, totaal voorspelbaar. Matig acteerwerk en ongeloofwaardig. Hoofdrolspeelster loopt hele film met een fake lach rond terwijl haar man haar net na een lang huwelijk gedumpt heeft... Rob Lowe kan deze film niet redden.

avatar van Anneroos92

Anneroos92

wat een slechte film. net alsof er de hele tijd stukjes ontbreken. het gaat van de hak op de tak, soms missen er opeens hele maanden en gebeurtenissen, er zit totaal geen verhaallijn in en de moraal heb ik ook niet kunnen ontdekken. het enige wat leuk was waren de mooie beelden van afrika en de schattige baby olifanten. je kunt beter een natuur documentaire kijken.

avatar van rep_robert

rep_robert

Inderdaad een erg overhaaste film. De pacing is gewoon duidelijk niet in orde. De synopsis van MovieMeter gebeurt al in het eerste kwartier. Niet normaal hoe overhaast de personages geïntroduceerd worden en ze Kristin Davis in Zambia willen hebben. Ze boekt een vakantie, haar zoon gaat op zichzelf worden, 10 seconden later maakt manlief het uit en daarop volgend stapt ze al uit op het vliegveld in Zambia.

Verder is alles en iedereen net even te happy. Zo'n band met een zoon die net uit huis gaat.... I Don't buy it... Die Facetime gesprekken en mails. Pfff, zoetsappig en ongeloofwaardig.

Maar ook de tegenslagen/conflicten in de film zitten er voor de sier in, want eigenlijk is het gewoon net niks. Die blonde liep ook 3 keer verdwaald door de tv en die fundraising meuk. Ach, ze moesten even een tegenslagje van in totaal 30 seconden in de film verwerken.

Wat de makers slim doen is dat ze het verder op een opvangcentrum voor olifanten laten afspelen. Wellicht goedkoop scoren, maar de intenties voelen voor mij wel oprecht. Het zijn gewoon prachtige dieren die te lijden hebben onder de hebzucht van de mens.

Ondanks dat het plot en het brakke schrijfwerk is dit een gouden zet geweest die de film van de afgrond heeft gered. Voor de rest niks bijzonders in dit overhaaste plotje.

avatar van blurp194

blurp194

Suikerzoet sprookje.

Met het flauwe en voorspelbare plot en wat gedateerde acteurs is er niet veel eer te halen. Maar toch, de film heeft een sterk punt en dat wordt met maximaal effect gebruikt - de olifanten. Dat maakt het dan toch allemaal wel weer een soort van ok.

De eerste keer in zeker 10 jaar overigens dat ik Rob Lowe in een film zie langskomen. Kan niet zeggen dat hij hier nou echt iets laat zien of iets toevoegt - en datzelfde geldt ook wel voor de brave hoofdrolspeelster Kristin Davis. Weggespeeld door een babyolifantje.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Holiday In The Wild is een Kerstfilm geproduceerd door streamingdienst Netflix. Actrice Kristin Davis was tevens uitvoerend producent en dit was ongetwijfeld een droomproject voor haar, aangezien ze in haar dagelijkse leven zich ook actief inzet voor het welzijn van olifanten. Ze was dan ook actief betrokken bij deze film en zag er persoonlijk op toe dat de olifanten in deze film op een diervriendelijke manier werden behandeld.

De film is voor een groot deel op locatie geschoten in Zuid-Afrika en Zambia. Het is dan ook geen typische Kerstfilm, aangezien ze zich voornamelijk afspeelt in het zonovergoten Afrika. Maar het standaard plotje is dan wel weer typisch en zit boordevol clichés. Al in de eerste tien minuten weet je precies waar het verhaal naartoe gaat. Netflix speelt andermaal leentjebuur bij het bekende Hallmark, die bekend staat om hun talloze en vaak mierzoete Kerstfilms. Het acteerwerk is niet om naar huis te schrijven en de film weet niet echt te boeien. De levende dieren stelen de show.

John Owen Lowe speelt hier de zoon van Kristin Davis en in het werkelijke leven is hij de zoon van Rob Lowe.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Prima kerstfilm met twee uiterst charmante hoofdrolspelers. De zoetigheid blijft aanvaardbaar, en er is enorm veel tijd gestoken in het welzijn van de olifanten, ook met de oprechte boodschap rond natuurbehoud. Lekker onderhoudend vermaak waar je je geen buil aan kan vallen. Rob Lowe en Kristen Davis hebben een hele leuke chemie!

avatar van EJ Steenbergen

EJ Steenbergen

Prachtige film! Zoet, lekker wegkijkend verhaal. Schitterende beelden van olifanten en andere dieren. Genoten!

avatar van Waku

Waku

Tropische kerst feel good film. Het eigenlijke dramatische stropers aspect wordt een beetje verdrongen om vooral een goed gevoel neer te zetten met vleugje romantiek. Het moet luchtig blijven en daar slaagt de film in. Standaard en voorspelbaar. Cliche matig. Maar de wildlife beelden zijn prachtig. Leuk filmpje. 3*/3.5*

avatar van wouterbosgra

wouterbosgra

Op de valreep de slechtste film die ik in 2019 heb gezien. Alle clichees over afrika zitten erin, alles overgeromantiseerd vanuit de amerikaanse bril. Daaroverheen een laagje supervoorspelbaar mierzoet dun verhaaltje gespeeld door beroerde acteurs.

Wat een heerlijke film. Genoten van begin tot eind. Zo mooi de beelden ook. Natuurlijk wel wat cliché hier en daar maar daar hou ik van. Van mij mag Netflix nog meer van zulke films maken!

avatar van m1701

m1701

Tja beetje saai, beetje voorspelbaar. Niet heel spannend. Had ook iets anders met m'n tijd kunnen doen

avatar van flamingant

flamingant

schumacher schreef:

De max hé ik heb net deze film gekeken en kzei het ook moest een feel good movie worden, mocht duidelijk wat meer drama in verwerkt worden, wat dode olifanten hier en daar maar zeker geen slechte film...

avatar van AniSter

AniSter

Sappige voorspelbare happy ending feel good film. Wél mooie plaatjes. De zoon van Rob Lowe heeft ook een rol (Luke); hij moet wel nog veel oefenen, wat in dit soort films niet zo'n probleem is. Ik had deze vorig jaar Kerst willen kijken maar heb hem toch maar uitgesteld tot nu, hartje zomer. Vanwege het Afrika-gevoel.

avatar van macrobody

macrobody

De populatie van olifanten is met 62% gedaald in 10 jaar. Dat werd nog even snel tijdens de aftiteling getoond. Maar olifanten hebben we zo weinig aan en lopen alleen maar in de weg dus deze mededeling zal weer snel vergeten worden. Net als de rest van de film overigens.

Nee, voor de werkelijke stand van de natuur en dierenwereld moet je zelf de mensen aanspreken die er direct mee gemoeid zijn. Duikers met 30+ jaar ervaring bijvoorbeeld. Vind er 1 die zegt dat het er veel beter voor staat dan toen. Succes!

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

Amper een verhaallijn. Niet grappig, niet spannend, niet leuk. En totaal geen chemie tussen Lowe en Davis..

Maar wél; práchtige en schattige olifanten!

Punt.