The Burial of Kojo (2018)

Ghana / Verenigde Staten

geregisseerd door Sam Blitz Bazawule
met Joseph Otsiman, Cynthia Dankwa en Kobina Amissah-Sam

Esi vertelt het verhaal van haar jeugd. Toen ze klein was woonde ze met haar vader Kojo en haar moeder in een dorp in het midden van een meer. Ze hebben het niet breed en er verandert veel als haar oom Kwabena na een lange tijd terugkomt. Hij haalt de familiebanden aan en moedigt Kojo aan om met hem illegaal goud te delven in een mijn. Als Kojo vervolgens spoorloos verdwijnt, wil Esi haar vader terugvinden.

TEASER

avatar van John Milton
Ondergewaardeerde film wat mij betreft.

Nog net even fijner dan Nakom (2016), die andere film uit Ghana die ik zag. De critics zijn hoe dan ook positiever dan de MM users.

Mooi debuut en erg fijn gefilmd.