Nakom (2016)

Ghana / Verenigde Staten

geregisseerd door Kelly Daniela Norris en T.W. Pittman
met Jacob Ayanaba, Grace Ayariga en Justina Kulidu

Iddrisu geniet van het leven in de stad Kumasi. Hij is populair, heeft een sympathiek lief en het gaat goed met zijn doktersstudies. Van zijn zus Damata verneemt hij dat zijn vader gestorven is. Hij moet terug naar zijn geboortedorp Nakom. Zijn moedertaal had hij lang niet gesproken en hij heeft moeite met het feit dat de mannen er alles voor het zeggen hebben. Als oudste zoon voelt hij zich verantwoordelijk voor de schulden van zijn roekeloze vader. Iddrisu beslist om een tijd te blijven en hard te werken. Langzaamaan voelt hij zich weer thuis in die kleine gemeenschap. Hij beseft dat zijn opleiding en ervaring nodig zijn voor het dorp. Ook de dorpschef ziet er mogelijkheden voor de toekomst in. Iddrisu staat voor een verscheurende keuze…