Manhunt (2019)

Verenigd Koninkrijk
135 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Marc Evans
met Martin Clunes, Katie Lyons en Claudie Blakley

De 22-jarige Amelie is op weg naar huis na een avondje uit met vrienden. Ze wordt op brute wijze aangevallen en meerdere keren met een hamer op haar hoofd geslagen. Amilie sterft aan haar verwondingen en van de dader ontbreekt ieder spoor. Rechercheur DCI Sutton krijgt de opdracht de zaak te onderzoeken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van Hendrick99
Inmiddels alle afleveringen gezien. Goede indruk achtergelaten. Het politie-onderzoek
wordt uitgebreid en degelijk in beeld gebracht. Ook alle tegenwerking en bureaucratie komt aan bod. Andere series laten dit aspect vaak achterwege.
Gelukkig niet al te veel bekende gezichten. Dat leidt alleen maar af. De muziek van deze ITV-serie deed mij trouwens sterk denken aan de mini-serie "And then there were none" van de BBC.