Mijn Series +

Manhunt - Seizoen 1 (2019)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Philippa Braithwaite
met Martin Clunes, Claudie Blakley en Katie Lyons

Manhunt is een waargebeurd verhaal over de jacht op seriemoordenaar Levi Bellfield. De moord op de uit Frankrijk afkomstige Amelie Delagrange op Twickenham Greene in augustus 2004 wordt gelinkt aan de moord op Marsha McDonnell in 2003. Ook lijkt er een verband te zijn met de ontvoering en moord op Milly Dowler toen ze in 2002 van school naar huis reisde. DCI Sutton krijgt de zaak toegewezen. Hij is enorm gedreven om deze zaak op te lossen, hoewel er weinig bewijs in de zaak is. Dankzij de ijver van hem en zijn collega's komt er een doorbraak in de zaak.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
Goede rol van de Britse Dokter Tinus (Doc Martin) en Claudie Blakley ( Lark Rise to Candleford ) als zijn vrouw. Deze miniserie is gebaseerd op ware gebeurtenissen en pakt je vanaf de eerste minuut , kortom een geslaagde Britse detective serie.

avatar van ZAP!
Afl. 4 van Born to Kill? - Seizoen 6 (2015) gaat er ook over.

jakkepoes
Zaterdag 11 mei op NPO2 om 22.40 uur

Hendrick99
Gisteravond de eerste aflevering gezien. Goede indruk achtergelaten. Het politie-onderzoek
wordt uitgebreid en degelijk in beeld gebracht. Gelukkig niet al te veel bekende gezichten. Dat leidt alleen maar af. De muziek van deze ITV-serie deed mij trouwens sterk denken aan de mini-serie "And then there were none" van de BBC.