• 8.985.316 stemmen

Manhunt - Seizoen 2 (2021)

Alternatieve titel: The Night Stalker

Ontwikkeld door: Philippa Braithwaite en Philippa Braithwaite

Met: Martin Clunes, Claudie Blakley en Matthew Gravelle

Datum van release: maandag 20 september 2021

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

Plot Manhunt

Manhunt is een waargebeurd verhaal over de jacht op seriemoordenaar Levi Bellfield. De moord op de uit Frankrijk afkomstige Amelie Delagrange op Twickenham Greene in augustus 2004 wordt gelinkt aan de moord op Marsha McDonnell in 2003. Ook lijkt er een verband te zijn met de ontvoering en moord op Milly Dowler toen ze in 2002 van school naar huis reisde. DCI Sutton krijgt de zaak toegewezen. Hij is enorm gedreven om deze zaak op te lossen, hoewel er weinig bewijs in de zaak is. Dankzij de ijver van hem en zijn collega's komt er een doorbraak in de zaak.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

20 september 2021 (46 minuten)

21 september 2021 (46 minuten)

22 september 2021 (46 minuten)

23 september 2021 (46 minuten)

avatar van Suitehome

Suitehome

In S2 van Manhunt (The Night Stalker) gaat DCI Colin Sutton (Martin Clunes) op zoek naar de dader van een groot aantal brute overvallen op 70-plussers. Clunes, vooral bekend om zijn rollen in niet zo interessante Britse comedy's, draagt Manhunt in alle opzichten. Als speurneus die bijna met pensioen gaat, is Clunes witty en toegewijd. Maar geeft hij zijn rol tegelijk een bepaalde diepgang die uitstekend past in het schokkende waargebeurde verhaal. Manhunt, gebaseerd op de memoires van the real Colin Sutton, is meer drama dan thriller maar zit in alle opzichten prima in elkaar.

Clunes, ten tijde van de opnames nog geen 60, is misschien niet helemaal geloofwaardig als bijna gepensioneerde detective, maar zorgt wel voor een zekere frisheid. Hetgeen nog eens wordt versterkt door zijn vrouw Louise (Claudie Blakley) die zeker 10 jaar jonger oogt. En is. Een kleine onvolkomenheid. Met twee prima seizoenen treedt Manhunt (een beetje) in de voetsporen van een serie als Unforgotten, dat al vier seizoenen uitmuntende kwaliteit weet te leveren. Goed, beter, Brits.

Suitehome schreef:

...Clunes, ten tijde van de opnames nog geen 60, is misschien niet helemaal geloofwaardig als bijna gepensioneerde detective, maar zorgt wel voor een zekere frisheid. Hetgeen nog eens wordt versterkt door zijn vrouw Louise (Claudie Blakley) die zeker 10 jaar jonger oogt. En is. Een kleine onvolkomenheid...

Interessant, en dat moest ik natuurlijk ff tsjekkuh; in de tijd dat dit seizoen speelt, was de pensioengerechtigde leeftijd van politieagenten nog lager dan 60 als ik dat goed gelezen heb, dus dat lijkt helemaal goed te zitten. Een onderscheid tussen detectives en bv. de Bobbies weet ik het fijne verder niet van. Bron. Dat Sutton een 10 jaar jongere vrouw gescoord zou hebben... dat gebeurde en gebeurt wel vaker. -edit- Hier vind ik nog dat de leeftijd op 55 staat, maar in de praktijk vaak op 60 uitkomt.

Verder helemaal eens dat dit een prima detective is, uitstekend gespeeld en boeiend neergezet. Van mij een nette 8.

avatar van Brix

Brix

• 19256 berichten

Weer zo'n fijne Britse detective serie.

Na 5 minuten van deel 1 wist ik al dat dit weer iets voor mij zou zijn.

Clunes kan gewoon álles spelen, top acteur.

Altijd graag gezien sinds mijn eerste kennismaking via de TV serie "No Place Like Home"(1983)