To the Stars (2019)

geregisseerd door Martha Stephens
met Kara Hayward, Liana Liberato en Shea Whigham

Een dorpje in Oklahoma, de jaren 60. De teruggetrokken tiener Iris heeft het niet gemakkelijk met haar drankzuchtige moeder en de dagelijkse pesterijen van haar klasgenoten. Troost vindt ze bij Maggie, het nieuwe meisje op school. Dankzij haar weet Iris steeds meer uit haar schulp te kruipen. Maar wanneer Maggies mysterieuze verleden bekend wordt, ontstaat er paniek onder de dorpsbewoners.

avatar van DarlingDionne
Net geen 4, maar ik geef 'm toch vanwege Liana Liberato. Speelde ook al zo innemend in Banana Split.

Redelijke film over een tienermeisje die van de stad naar een plattelandsgemeente verhuist. De hele jaren '60 setting en de kleine gemeenschap zijn prima neergezet. De personages daarentegen hadden soms wat beter onderbouwd kunnen worden. Maar verder wel een mooi coming-of-age verhaal met genoeg drama, zonder dat het te sentimenteel wordt.