Dangerous Minds (1995)

geregisseerd door John N. Smith
met Michelle Pfeiffer, George Dzundza en Courtney B. Vance

Na 10 jaar in dienst van de marine zijn geweest, wordt LouAnne Johnson een lerares op een middelbare school in een achterbuurt van California. Haar leerlingen zijn alles behalve gemotiveerd en maken een grote bende in de klas. De leerlingen proberen haar weg te krijgen door haar voortdurend te treiteren. Ondanks dat doet LouAnne er alles aan, om op creatieve wijze hun aandacht te krijgen en hen te boeien.

avatar van tess
Ik moet mijn mening toch even bijstellen. Laatst weer gekeken. Ja, Michelle is wel goed, en de soundtrack is inderdaad wel mooi, maar het verhaal is afgezaagd en er zitten teveel slechte acteurs tussen. En als aankomend lerares is het verhaal gewoon wat minder makkelijk te slikken... Michelle heeft trouwens ook een snerpstem wat me ergert.... Maar verder wel oké.

ik vond het een beetje voorspelbaar maar hij was verder wel goed.

R9
ik vond het geen super film
maar ik heb toch boeiend zitten kijken..
btje jammer dat het einde zo snel verliep..

michelle P is een zeer mooie en goede actrice..!

ja al bij al vond ik het tog wel een leuke film

Ik had er meer van verwacht net zoals iedereen heb ik de clip van coolio wel 1000 keer gesien en het leek me een geweldige film maar het ging allemaal een beetje sloom
michelle pfeiffer vond ik wel heel goed
**1/2

Ik herinner me deze film als vrij goed eigenlijk. Ik was nog wel jong toen ik 'm zag, en waarschijnlijk ook overweldigd door alle geweld, maar na herbekijken (een aantal jaartjes terug) bleef ik 'm toch goed vinden. 't Zal zijn zoals Sister Act, jeugdsentiment blijft scoren .

Niet per sé het happy ending dat we altijd in Hollywood kunnen verwachten, wél een aantal clichés (de voorloper van de films van nu), die toen nog geen clichés waren. Dangerous Minds is vaak herhaald.

In ieder geval : 3.5*

avatar van TheRisingSun
Geen grote,maar wel een "fijne" film om te bekijken! De acteerprestaties zijn misschien niet helemaal top,maar het samenspel tussen Pfeiffer en de kinderen (al kun je het niet echt meer kinderen noemen) is erg verfrissend om te zien. Ook is het goed om te zien hoe die "kinderen" opbloeien als ze een persoon tegenover zich hebben staan die wél het beste met hun voor heeft. Een film die met veel plezier is gemaakt!

3,5 ster

avatar van mikoz
Erg sterke film.
mooie hoe Michelle zich staande weet te houde in die harde wereld.

Prachtige soundtrack.

Ik vind dat jullie deze film hebben ondergewardeerd. Ik vond het een hele goede fil,, okay het senario is misschien niet orgineel, maar het acteer werk van Michelle Pfeiffer is onzettend goed, ben sowieso fan van Michelle

avatar van CAPIpsv
super soundtrack, een van mijnj favorieten.
film is ook uitstekend.
En het genre ligt mij wel.

een 4#

avatar van mikoz
De soundtrack is inderdaad legendarisch

Dit is een van de beste soundtracks die er is, en inderdaad legendarisch want ik denk wel dat zo ongeveer iedereen hem wel eens gehoord heeft

avatar van soom
Ik ben echt benieuwd naar deze film! Wil hem echt megagraag zien. Lijkt me wel een leuke film met Michelle Pfeiffer.

avatar van soom
Vanavond op televisie. Ik ben echt reuze benieuwd, en ik ga hem zeker opnemen. Michelle Pfeiffer staat wat mij betreft zeker garant voor een aantal goede films, en dit is in mijn herinnering ook zeker een film die je gezien moet hebben.

deze film kijk ik bij engels :-Pdus de volgende les heb ik m al gezien:-P

avatar van The One Ring
Ik heb deze film nog niet zo heel lang geleden, maar dit is zo'n film die je alweer vergeten als de aftiteling nog niet begonnen is, zo standaard is het. Ik had hem dan ook nog niet beoordeelt. Bij deze: 2 sterren.

avatar van soom
Ik vind het een goede film.
Het acteerwerk van Michelle Pfeiffer, de liedjes die er gebruikt werden in de film ( o.a Coolio met Gangsta's Paradise) maken dat deze film zeker lang mee zal gaan.

Ook de problemen uit de film zijn van alle tijden.
De gedragsproblemen-scenes zijn het grappigste. Daarna komt de film pas een beetje op gang. Je ziet Lou-Anne goed aan het werk gaan.

Ik herkende tijdens de opening een song van Coolio, Gangsta's paradise.

weer zo'n typisch amerikaans verhaaltje. Lerares komt ik klas vol uitschot, klas leert haar apprecieren, klas gaat van haar houden, klas begint te studeren en wordt braaf. Uiteraard nog een paar problemen en een dode, en het verhaal is af.

vrij zwakke cast met als uitschieter michele pfeiffer.

avatar van SmuttWars
braambes schreef:
gewoon een slechte film
het verhaal mag dan al waargebeurd zijn, men slaagt erin het bijzonder ongeloofwaardig te laten overkomen; ik geloof trouwens ook niet dat die ongeinteresseerde hiphopbende plots in een poezielievende klas veranderde
het verhaal is wellicht sterk overdreven

HipHop bende? Als het een Hip Hop bende was deden ze aan poezie...HIP HOP = poesie.

avatar van Rianneke_Dan
Wel een goeie realistische film!!
Michelle acteerd goed.

Persoonlijk vind ik deze film realistisch en goed genoeg om hier een vette 5 sterren voor te geven. Goed acteerwerk van Michelle Pheiffer uiteraard en een verhaal lijn die pakkend is ook omdat je weet dat deze film op een waargebeurd verhaal is gebasseerd... Duim omhoog voor deze film

BlueSword
dit vind ik echt een laag cijfer voor deze film, ik vind deze film aardig goed.
michelle doet het gewoon geweldig en het is gewoon waarheid.
vond alleen dat poezie een beetje raar, die hip-hop gasten gaven zich gauw over en begonnen ineens aan poezie. (wat ik zelf dus niet zou doen )
toen ik de film voor het eerst zag had ik nog even tranen in mijn ogen met dat stukje toen die jongen was overleden.

avatar van otherfool
Verrassend sterke film ondanks de typische ogen-dicht verhaallijnen. Pfeiffer doet het goed. 3,5*.

avatar van maxcomthrilla
De 1ste keer dat ik hem zag vond ik hem wel leuk, realistisch weergegeven de situatie op de school. Inmiddels heeft hij me een beetje overkilled en vind ik hem minder goed als voorheen, redelijk standaard verhaal zonder veel humor, enkele leuke scenés en natuurlijk een emotioneel moment maken: 1,5*

dit film is de beste ik hou van deze film zoo goed gedaan mooie film echt waar kan er niks aan doen ....!!!!!

eh ikk vind deze film een goeie hele goeie film wie niet jou probleem als jij net als mij in de getto van nederland woonde zou je je inleven in de film maar jah somige mensen die hebben ook alles zomakelijk van hun rijke ouders daarom kijk je anders naar dit verhaal

Nando
redelijk goeie film

avatar van Flipman
Ik had hier nog geen stem aan gegeven? Komt me ergens wel mooi uit ook, want de eerste keer dat ik 'm zag vond ik 'm erg goed, maar toen ik laatst weer eens 'n stukkie zag, bleek ie het niveau te hebben van een EO-film! "Laten we het toch maar doen, kan ook niet slecht voor ons zijn!" en iedereen die achter die woorden van een van hun klasgenoten aanloopt . Te voorspelbaar en te onrealistisch. Als ze zo gemakkelijk bij te kleien zijn, zijn deze 'geesten' helemaal niet zo 'gevaarlijk.'

Michelle Pfeiffer is het enige goeie aan de film, wat hem nog net een een en 'n half waard maakt.

avatar van Moviestar1979
Ik vond het verhaal op sommige momenten zeer meeslepend.
Ik voelde mij weer echt even in de schoolbanken zitten.
Helaas dat ik nooit zo'n lerares heb gehad als Michelle Pfeiffer die zo met deze leerlingen omgaat.
"Dangerous Minds" moet je eigenlijk zien als "The Breakfast Club".
Indien je ze met elkaar gaat vergelijken,kom je tot het resultaat dat ze niet zo gek veel verschillen.
Zij het dat het in "Dangerous Minds" om een hele klas gaat,en deze speelfilm niet kan tippen aan "The Breakfast Club".

Mocht je een film willen zien m.b.t. de keiharde realïteit,dan zit je bij "Dangerous Minds" goed.

3 *

een 3,5. een hele goede drama goed verhaal zit goed in elkaar

avatar van film88888
Een leuke film. in iedergeval beter als de film 187. ik vond somige scenes niet erg realistish bv: met de leerkracht naar de kermis en uiteten met de leerkracht. maar dat is wel is leuk dat ze dat in een film van dit gere zetten, dus zo erg vond ik dat ook weer niet en het acteerwerk was wel goed. de film krijgt een 3,5