Someone Great (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jennifer Kaytin Robinson
met Gina Rodriguez, Brittany Snow en DeWanda Wise

Jenny droomt van een carrière als muziekjournaliste. Deze droom wordt steeds meer werkelijkheid wanneer ze te horen krijgt de baan gekregen te hebben bij een prestigieus magazine. Hiervoor zal ze naar San Francisco verhuizen. Haar vriend heeft evenwel geen zin in een langeafstandsrelatie en zet er een punt achter. Jenny vindt troost bij haar twee beste vriendinnen Erin en Blair met wie ze voor een laatste keer afspreekt in New York.

avatar van IH88
“Do you think I can have one more kiss?”

Someone Great is echt zo'n grove en expliciete romantische dramedy waarmee we tegenwoordig doodgegooid worden. Het is lomp en over the top, en dat de film op het laatst nog met een boodschap wil komen maakt het alleen maar erger. Ik heb mijn vriendinnen dus ik heb geen man nodig, dat werk… Gina Rodriguez kan beter, maar ze acteert barslecht en wil ook even laten zien dat ze ontzettend grof kan zijn. LaKeith Stanfield verdient beter en is de enige die nog wat weet te maken van een eendimensionale rol. In een film over female empowerment is dat wel lichtelijk ironisch te noemen.

avatar van dualcia
Ik ben fan van Jane the Virgin, waar Gina Rodriguez de titelrol vertolkt. Het is tof om Rodriguez ook een keer ergens anders te zien; ze heeft een bepaalde charme over zich die ik leuk vind om naar te kijken. Die charme is ook aanwezig in Someone Great, al is het wel allemaal een beetje lomper, maar dat stoort niet heel erg.

Het verhaal wordt leuk gebracht door de flashbacks. Dat zorgt ervoor dat het boeiend blijft om te volgen, want echt bijzonder is het verhaal totaal niet. Voor mij maken de flashbacks de film, omdat het interessanter is om naar het verhaal van Jenny en Nate te kijken dan naar de drie vriendinnen.

Het is op sommige momenten te overdreven en schreeuwerig om echt een fijne film te zijn. Daar zijn bepaalde irritatiefactoren, zoals de algehele ‘bad bitch vibe’, toch te hoog voor. Toch een *3, omdat het al met al wel een vermakelijke film is die blijft boeien. En de combinatie tussen de twee verhalen werkt wel.