Paranormal Investigation (2018)

Frankrijk
Horror

geregisseerd door Franck Phelizon
met Andrei Indreies, Jean-Baptiste Heuet en Jose Atuncar

Een jongeman komt in het bezit van een ouijabord. Nadat hij het gebruikt heeft raakt hij bezeten van een kwade geest. Een geestenjager start een onderzoek en probeert de demon uit hem te drijven.

avatar van BlueJudaskiss
De volgende keer dat ik hoor dat Frans zo'n mooie taal is bind ik diegene vast, laat ik hem of haar Paranormal Investigation zien en roep ik heel hard 'LEKKER PUH!' Dat kippenhok in het begin is al een erg goede reden om af te haken, maar oke oke... we houden vol. Tot op een zeker hoogte, want bij het zoveelste pompeuze interview was ik er echt wel klaar mee. Niet doorheen te komen.

zo slecht vond ik hem niet eens.
Ik denk wel dat je een found footage liefhebber moet zijn en er al meerdere gezien moet hebben om dit te kunnen waarderen.
jammer dat de deur aan het eind dicht bleef

avatar van 3 2 1 cut
Doom4 schreef:
Jammer dat de deur aan het eind dicht bleef.

Is dit geen spoiler materiaal ?

3 2 1 cut schreef:

Is dit geen spoiler materiaal ?

Mwjaw misschien wel een klein beetje, ik zeg verder niet wat er gebeurd of kon je dat daardoor raden?? ik heb het al verwijderd.

avatar van umbra
Op de fb pagina van Netflix België, werd deze door sommigen bejubeld. Awel ik vond dit maar triestig filmpje, eigenlijk gewoon een miskleun. Herkomst van films zijn voor mij nooit een obstakel, eerder een extra prikkel. Meer ga ik echt niet neertypen over dit misbaksel, waar slecht geacteerd wordt, camerawerk dramatisch, het verhaal flinterdun en puur qua spooky elementen nooit de benaming horror waard is.

avatar van check-raise
Ik vond hem een 3.3* wel waard. Ging denk ik wel 3.5* geven. Maar de laatste 15 minuten zijn wel erg, film kakt volledig in. Vanaf vlak na de excorisme wordt het behoorlijk wat minder.

Lijkt mij helemaal ruk dit Tnx MM-ers.

Zwolle84
Sjezus, wat slecht. Ik kan eigenlijk geen enkel pluspunt opnoemen. Het gegeven is natuurlijk al ontzettend uitgekauwd, maar daar wordt in de uitvoering ook niets tegenover gesteld. Het voelt vooral ook heel gemakzuchtig: 'we doen wel found footage, dan hoeft het er niet professioneel uit te zien'. Met als absoluut dieptepunt het einde, waar een deur dichtklapt en je buiten het beeld wat gerommel en gekletter hoort, zodat ze vooral geen geld of moeite in effecten hoeven te stoppen.

Maar ook los van dat einde is het helemaal niks. Het goedkope spat er aan alle kanten van af en er zit geen origineel camerashot in. Alsof een groepje studenten het even in een weekje in elkaar geflanst heeft en om kosten te besparen een paar klasgenoten zonder acteerervaring voor de camera hebben geplempt. Op die manier wordt 'bezeten' bijvoorbeeld vertaald naar hol voor je uit staren.

Wie ondanks al die tekortkomingen in de uitvoering dan maar hoopt op een potje ongecompliceerd griezelen komt ook bedrogen uit. Spanning is er domweg niet, laat staan onderhuidse. En zelfs jumpscares - vaak dan toch het laatste redmiddel - ontbreken, waardoor je anderhalf uur naar een krakkemikkige docu zonder echte clou zit te kijken.

Abominabel.

avatar van André Borgeld
Ik vond de film redelijk te doen, alleen inderdaad wel een heel pessimistische insteek en sommige stukken waren wat goedkoop. Maar het kon inderdaad wel iemand zijn YouTube paranormal kanaal zijn

Wauw al deze reacties. Dit is een documentaire, gefilmd zoals het is beleefd, met extra camera's zodat je alles kan zien wat er gebeurt. Dit is waargebeurd. Voor de mensen die het nog niet door hebben. Er is meer dan alleen het leven op aarde. En deze haasjes zitten alleen maar te geilen op goede horror films zonder dat ze door hebben dat dit TRUE STORY is. Dit is een dikke 10 waard.

En dan te bedenken dat dit soort "films" mensen moet laten geloven. Wanneer zullen (sommige) hun oogkleppen afdoen?

Kloot niet met de oujja, ga geen geesten oproepen en houd je ziel rijn. Wees goed van aard en bid tot God. (Ik ben niet religieus, maar ik weet dat er meer is en ik kan het dus niet ontkennen)

Dankjewel voor deze zeer goed in elkaar gezette docu