Extracted (2012)

Sciencefiction / Drama

geregisseerd door Nir Paniry
met Sasha Roiz, Dominic Bogart en Jenny Mollen

Thomas Jacobs vindt een manier uit om de herinneringen van anderen van binnenuit te bekijken. Tegen zijn morele besef in accepteert hij een aanbod om de herinneringen van een heroïne-verslaafde te bekijken om zo te weten te komen of deze een moord heeft begaan. Er gaat echter iets mis en Thomas komt vast te zitten in de herinneringen van de verslaafde.

Meneer Bungel

avatar van WaynesW
Veel snorren , baarden en wanhopige blikken.
Bollywood-achtige productie.
Je moet er van houden....zo niet:
Bespaar je dan de moeite maar.

0/5

wat is er mis met een Bollywood-achtige productie?
je kijkt liever naar vrolijke kale gezichten .

[edit mod: gescheld verwijderd]

avatar van @Noorderwijk
Ik denk dat jullie het over een andere film hebben ???
Geen baard gezien en maar 1 snor geloof ik, echt geen Bollywood ???

Niet bij voorbaat al zeuren over van alles en nog wat. Kijken en dan je eigen oordelen trekken.
Goed voor één snor een baard en een wanhopige blik. ***

avatar van Pazmaster
Best nog een aardige sci-fi film met een interessant gegeven en redelijk acteerwerk. Het begint een beetje rommelig maar al snel wordt het wat duidelijker. Het is wel ongeloofwaardig en het verhaal rammelt aan alle kanten maar als je dat door de vingers ziet en het allemaal niet te serieus neemt is het best nog wel een leuke film. 3 kleine sterren

Oh, en dit is zeker geen Bollywood-achtige film.

avatar van tattoobob
Deze film kon mij totaal niet boeien!

avatar van HALVE TAMME.
Mij ook niet,wat dat betreft zitten wij op een lijn gapperderflap.

avatar van Lefgozer
Betere versie van Inception.

avatar van tattoobob
Lefgozer schreef:
Betere versie van Inception.

tuurlijk!!!

avatar van Cleanshot
Behalve het concept nauwelijks SF te noemen.
Verhaal en concept totaal niet overtuigend.
Wat mij betreft een lange zit, die alleen gered is door de gedronken baco's .

wat zeuren mensen toch altijd dat een verhaal ongeloofwaardig is en zeker van een scifi film. Welke film is wel geloofwaardig dan? Rambo? Elke film heeft wel iets wat niet klopt, zelfs waargebeurde verhalen worden opgeklopt.

zwaar ondergewaardeerd deze film, daarom voor mij een hogere score. Het begin is even opletten en had zoiets van: waar kijk ik naar, maar na 10 minuten komt de spanning erin en wordt alleen maar beter, zeker kijken deze film.

hoogie35 schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan !

Wow wat een fantastische film. Snap de slechte waardering niet echt. Dit is een intelligente thriller met raakvlakken met inception en memento.

Oké je hebt wel een dosis inlevingsvermogen nodig, maar echt een must wee.

avatar van knusse stoel
Leuk bedacht verhaal en de film viel ons dan ook echt niet tegen!
Één ding in de film klopte niet, hij kon wel materie aanraken maar geen mensen, zodat hij de aandacht op zich zelf kon vestigen?
Ok, dat is dan het min puntje van de film.
En de onderwaardering begreep ik ook niet helemaal en na het kijken van deze film begrijp ik het nog steeds niet dat sommigen de film zo slecht vinden.

Sciencefiction, dan moet je je kunnen inleven anders is er geen barst aan. Ik vond um best aardig. Heb betere gezien maar heb me zeker wel verrmaakt.

avatar van TomPSV
Het begon allemaal heel slap, al werd het daarna wel wat beter. Zeker naar het einde toe. Toch heeft de film me overall te weinig kunnen boeien en dat is best jammer, want het is een vrij aardig concept dat helaas maar matig is uitgewerkt. De speelduur van de film is wel een pluspunt. Het werd daardoor nergens echt saai.

Niet erg om een keer te kijken, maar een voldoende kan ik er helaas niet voor geven.

avatar van Noodless
Leuk concept dat zonder al te veel actie of spanning toch voldoende interessant blijft tot het einde.
Veel gepraat , maar dat deerde niet omdat het verhaal weet te boeien. De uitwerking kon wel wat beter. Zo is er inderdaad dat foutje dat knusse stoel al heeft aangegeven. Maar ook de clou van het verhaal is te voorspelbaar en wordt naar het einde te simpel en te snel afgehaspeld.
5/10

Het verhaal van deze televisie-achtige sciencefictionthriller is niet onaardig. Wel heeft de regisseur duidelijk leentje-buur gespeeld bij producties als 'Minority Report', 'The Cell' , 'Twilight Zone' en 'Inception'. Op zichzelf is dat geen ramp, alleen is dit plot minder opwindend en ingewikkeld. Er zijn verwikkelingen op sociaal politiek terrein, maar deze gaan niet diep genoeg om interessant te worden. Hetzelfde geldt voor de personages die karakterontwikkeling missen (je kunt je bijvoorbeeld moeilijk identificeren met de hoofdpersoon). Ook de dialogen zijn vrij vlak.

avatar van ikkegoemikke
SF uit hetzelfde straatje als Inception en Source code, alleen minder spannend en eerder langdradig. Het concept is interessant maar de uitwerking laat te wensen over. Het is precies een ellenlange conversatie tussen een psychiater en zijn patient. Simpel onderwerp, lange vertelduur. Voor zo een briljante wetenschapper, vind ik het een tikkeltje overdreven dat hij geen rekening hield met het feit dat herinneringen ook geconditioneerd kunnen zijn. Best dat hij eens een boekje had gelezen over Pavlov of placebo

Op het moment dat ik iets te drinken ga halen bij een film zonder de pauze knop te gebruiken , wil dit louter en alleen zeggen dat ik benieuwd ben naar het einde. Geen goed teken meestal

Ik vond het wel een aardige drama film met een beetje een onzinnig omhulsel, maar toch bleef ik kijken.
Wel vervelend dat ze dat ding de hele tijd 'the machine' noemden. Had het dan extractor of zo genoemd

avatar van DragQueen
Zeer aardige, en aan de score te zien, ondergewaardeerde film. Ook al is het geen klassieker in wording, het is een film die prima in elkaar steekt. Het gehele concept heeft veel potentie, en het verhaal doet wat denken aan bijvoorbeeld Inception. Moet wel gezegd worden dat de uitwerking van het geheel nog wat beter had gekund. Zelfs het overtuigende acteerwerk van de cast kan dat niet verhullen. Desalniettemin een fijne wegkijker, met een interessant gegeven. 3,5 Ster.

avatar van steefke
Zeer hard ontgoocheld in deze film. Totaal niet aan mijn verwachtingen voldaan. Vond het zeer onlogisch in elkaar zitten en het sprong ook van het een naar het ander. Nee, geen aanrader.

avatar van Shinobi
"I'm a prisoner of my own creation."

Dit had nog best leuk kunnen worden.

De film heeft inderdaad veel weg van een Inception (2010) en Source Code (2011). Inspiratie genoeg zou je zeggen, ware het niet dat 'Extracted' ten onder gaat aan zijn 'eigen' concept. Er wordt simpelweg niets noemenswaardig gedaan met de sociologische boodschap die het tracht te verkondigen. Hierdoor komt de langdradigheid al gauw om de hoek kijken.

Wat dat betreft had het schrijfwerk beter gekund; het laat zich zien in plotgaten en enkele dingen die redelijk vergezocht zijn. De uitwerking is dan ook niet echt iets om over naar huis te schrijven. Daarvoor zijn de scènes te onsamenhangend en is het schokkerige camerawerk te verwaarlozen.

Al met al een vrij gezapige film die maar niet uit de startblokken komt.

1,5 Sterren.

Matig.

Het jammere is dat het hele scifi gebeuren eigenlijk maar een excuus is om een thrillertje op te zetten. En het whodunnit gedeelte van deze film heeft verder niet zoveel om het lijf. Paniry probeert er nog wel wat "belangrijke" themas doorheen te weven, maar doet dat zo opzichtig en zo plat dat het voor geen meter werkt.

Begin van de film is nochthans wel aardig, de opzet is interessant genoeg en hoewel het acteerwerk niet van een al te hoog niveau is wordt de film degelijk gepresenteerd. Maar vanaf het moment dan Thomas vast komt te zitten wordt het heel erg snel heel erg melig. Wat flauwe twists weten maar weinig toe te voegen, waardoor zelfs de 90 minuten nog overdreven lang aanvoelen.

Ergens zit best een leuk filmpje verborgen, maar met het concept wordt te weinig gedaan en de invulling is iets te makkelijk. Toch blijft het wel boeien, maar meer zit er niet in.

Ondergewaardeerd. Interessant soort dilemma, zoals hoort in SF.
Soms wat knullig, niet sluitend of logisch haalbaar, maar niet minder dan films die hoger scoren.
Het is geen gelikte film.
Toch heb ik mij vermaakt.