Frozen II (2019)

Alternatieve titel: Frozen 2

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Buck en Jennifer Lee
met de stemmen van Kristen Bell, Josh Gad en Idina Menzel

Na de gebeurtenissen uit 'Frozen' heeft er enige tijd vrede geheerst in het koninkrijk Arendelle. Elsa, Anna, Kristoff en Olaf moeten vervolgens een nieuw avontuur aangaan, waarvoor ze diep de bossen intrekken. Reden van hun vertrek is om een eeuwenoud mysterie over hun koninkrijk te ontdekken.

• vanaf 9 april te koop op blu-ray, vanaf 31 december op dvd

avatar van Pepino
Vreemd, maar: ik vond deze een stuk beter dan haar voorganger. Volwassener en mooier, zonder zo'n willekeurige villain zoals bij deel één. Tja, sue me

avatar van mjk87
Esteban schreef:

Frozen II is de 3de vervolgfilm door WDAS.

Wreck-it Ralph zeker? Die was ik even glad vergeten.

avatar van Gish
Genoten van deze weergaloze animatie. Mooie 3D effecten, duister verhaal, minder chaotisch als het eerste deel. De muziek is soms over de rand (musicalgalm) maar een aantal songs is prima. Anna en Elsa, fijne liefdevolle zussen. Gaat dat zien in de komende kerstvakantie. 4 stars.

avatar van Fisico
Redelijk vervolg op het eerste deel van Frozen. Wie fan was van deel I, zal ook hier wel aan zijn trekken komen. Typische Disney met zijn vele zangmomenten, een beetje te veel van het goede al nam het gelukkig in de loop van de film een beetje af.

Grootste pluspunten zijn sowieso de knappe animatie. Ook Olaf en Sven blijven het erg goed doen. Het script met de vier natuurelementen zagen we elders ook al eens, maar het was best prima uitgewerkt. Geen idee of de kleinsten onder ons het allemaal wel goed begrepen, want zo eenvoudig was het nu ook niet. Degelijke film, maar één keer zal voor mij meer dan voldoende geweest zijn.

Het hoort een disney film te zijn voor kinderen, maar 90% is super depri. Ik vond m niet echt iets voor kinderen van bijv 6 jaar oud.

avatar van TrudeVinke
Film begon beetje slap met iets te veel liedjes en gezang maar nadat Elsa het "Unknown" liedje ging zingen en de club daarna op onderzoek uitging.... toen kwam de film ook fenomenaal los. Op creatief gebied is de film een ware sensatie en eigenlijk beter dan het eerste deel. Voor de liefhebbers een absolute must see...!

avatar van Ebenezer Scrooge
Gezien op Facebook:

Mijn nichtje wilde voor haar verjaardag graag een Frozen dekbed, dus die heeft vannacht lekker op het balkon geslapen.

avatar van alexspyforever
Gisteren met vrienden in de bios gaan zien. Ik ben niet meteen fan van animatiefilms, maar dit was wel mooi gedaan qua animatie en zang. Deed me bij momenten wel denken aan The Last Unicorn. Dat sneeuwmannetje is natuurlijk een irritante sidekick maar dat lijkt er nu eenmaal te moeten bijhoren heden ten dage. Het eerste deel heb ik nooit in zijn geheel gezien, maar wat ik heb gezien vond ik minder dan deel 2.

avatar van Spoelworm
Als ik dit qua film zou beoordelen..mwaaaa. Maar dergelijke films zijn niet geschreven met volwassen mannen in gedachte. Mijn dochters vonden hem geweldig en daar draait het om. Dus missie geslaagd.

avatar van Graaf Machine
OK, best leuke film, maar waarom die sneeuwpop? Ik kan begrijpen dat er een grappigachtig kereltje moet meedoen in een familiefilm, maar die sneeuwpop, tjezes.... Vreselijk.

avatar van Graaf Machine
thunderball schreef:

Elsa en Anna zien er weer fantastisch geanimeerd uit en hebben prachtige ogen om in te verdrinken.

Ja, halverwege de film dacht ik dat het wel logisch was dat die meidjes zo dom deden, want met zulke oogballen blijft er geen plaats meer in het hoofd over voor een hersentje.

avatar van Mr.Sinister
Ik typ dit bericht terwijl ik nog in de bios zit..
Wat een verschrikking.. is het nou nodig om elke 5 minuten en/of melodramatische scene vol te proppen met dat musical gejank? Een paar liedjes per film is nog te doen maar dit gaat te ver.
De makers zullen wel gedacht hebben " laten we er 86 liedjes in proppen..er zit vast een " let it go " kassucces deeltje 2 in.. zeer jammer.
Verhaaltje gaat verder wel en de beelden zijn wel fantastisch.

avatar van Ajax&Litmanen1
Frozen II: The Musical

Je kan het natuurlijk ook overdrijven met de hoeveelheid liedjes die je in een animatiefilm stopt, ook al is het Frozen en heet je Disney. Na zo'n beetje elke scène volgt wel weer een liedje, wat echt too much is. En het zijn ook geen liedjes die je over 10 jaar nog herinnert, zoals de welbekende klassieker uit het vorige deel.

Maar ik heb me wel redelijk vermaakt met Frozen. Net als deel 1 is het niks bijzonders, maar is het wel prachtig en kleurrijk geanimeerd en ik kan me voorstellen dat de personages een jonger publiek, vooral meiden, aan spreekt. Ik vind dat powervrouw gedoe vaak vermoeiend, ook hier is het allemaal te opzichtig, maar weer niet voldoende om me er nu aan te storen. Daarvoor zijn de hoofdpersonen leuk genoeg. Zeker Olaf was weer een voltreffer met zijn sneeuwpoppenlichaam (inclusief een aantal visuele grapjes dat zijn lichaam uit delen bestaat) en zijn vrolijke aanwezigheid.

Voor mij hoeft er geen derde Frozen te komen, maar je weet nu al dat die er over een paar jaar gewoon komt.

avatar van N00dles
Ik heb het in principe niet zo op vervolgen, maar Frozen 2 is een aardig vervolg dat het vooral moet hebben van de special effects (die dit deel nog mooier zijn dan in deel 1). De technische mogelijkheden zijn groter dan 7 jaar geleden en dat is te zien. IJs, water, sneeuw en kleurrijke particle effects zwieren door het beeld in een sprookjesachtig landschap.
Qua verhaal is het helaas weinig bijzonder. Iets met een betoverd woud dat wegens een dramatische gebeurtenis door de elementen wordt gehuld in een dikke mist, ontoegankelijk voor iedereen, totdat de balans weer hersteld is. Het is aan Elsa en Anna te onderzoeken wat er precies gebeurd is. Nja, lang verhaal kort: genocide, een dam die water tegenhoudt, de natuur is boos en keert zich tegen de mensen, etc. etc. Ondertussen vinden de prinsessen hun ware afkomst en zo is iedereen weer blij. Het is allemaal wat vergezocht en dient meer als een kapstok om de geschiedenis van Elsa's krachten te kunnen vertellen. Verder zie ik de meerwaarde niet echt.

De liedjes zijn op zich mooi, maar wat teveel aanwezig. Het houdt het verhaal zo vaak op. De boodschap van een liedje is na een halve minuut vaak al duidelijk, maar het duurt me dan toch weer te lang. Telkens weer die plichtmatige opbouw met refreinen, coupletten en uithalen... Get on with it!
De humor is vaak best leuk (vooral Olaf die soms irritant en grappig tegelijk kan zijn) maar er zitten ook wat matige momenten tussen.

Net als Frozen 1 een 3,5*.